Gå til innhold

Er du en av de som slipper inn kø-snikere?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Kjørte til Sverige for ett par-tre år siden, så opp bakken etter avkjøringen til Halden (Den "Velkommen til Halden" brua) så hadde det vært kø som gikk veeldig sakte i flere kilometer. Gikk litt i rykk og napp oppover. Så blir det jo to felt og alle legger seg i høyrefeltet. Med noen få unntak.. en bil kjører opp i venstrefeltet og lager kaos når han skal inn igjen på toppen, enda en bil.. så ser jeg i speilet at en lastebil legger seg ut. Faen tenkte jeg, ikke en gang yrkessjåførene forstår seg hvordan det her løses best..men joda. Han legger seg ut og blir liggende der! Hehe, lå der til jeg hadde kommet godt over toppen. Tøft at noen tør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingenting er mer irriterende enn å komme nordfra og så skal du mot ryen.

Så har du en eller annen idiot som ikke gidder å stå i kø i høyrefeltet i ulvensplitter og skaper stopp i venstrefeltet rett for nedkjøringen på ring 3..

 

 

Jeg pleier å slippe inn snikerene (som regel..) fordi det bare skaper mer kø og dritt om man holder dem ute. Det tjener vi, som trafikanter sett over det hele, ikke stort på.

Da vil jeg gjerne takke deg med en gang. For jeg er en av de som ligger i venstre felt på ulvensplitten og SKAL ligge der pga at jeg skal til Bryn. Og det værste jeg vet er folk som skal sinsen og ligger i venstre felt helt fremm for å bråstoppe i enden og sperrer oss som kommer bak. Har drømt så sykt mange ganger at jeg kjører stridsvogn og laga pannekake av de idiotene. Og hvis folk da ikke slipper inn disse skaper det bare MAX iritasjon for oss som da også blir hindret.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Faen tenkte jeg' date=' ikke en gang yrkessjåførene forstår seg hvordan det her løses best..men joda. Han legger seg ut og blir liggende der! Hehe, lå der til jeg hadde kommet godt over toppen. Tøft at noen tør :)[/quote']

 

Det kan nok virke litt pussig i en så kort bakke, men trafikkreglene gjelder.

Er ikke ulovlig å ligge der, men ulovlig å sperre.

Mister lappen på stedet ved slik sperring.

De som er politi, har stripete bil og uniform, vi andre får la være å tro vi bestemmer over andre.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette pleier å variere for meg. Eg pleier å flette, for det er normal høflighet, men hvis eg har det jævli travel innimellom så må eg bare gi gass og la det se ut som det er han bak meg som er syndebukken.

 

Må fortelle om noen hendelser jeg har vært med på:

Jeg og veninna mi kjørte hver vår bil, var så proppet i køen at det ikke skulle vært lov. Det sto kø over alt. Eg driter jo for det meste i bilen min og lakken min, siden den skal omlakkeres og fikses etter hvert uansett. Så jeg lagde meg en ny teori den dagen "Bare kjør, de andre stopper uansett". Det er ikke tull. Jeg ga gass RETT inn mellom to biler. Var et par cm fra eg kom borti, men eg ga faen. Så han bremsa jo av panikk, jeg ble strålende fornøyd. Kom meg fint inn i køen med en litt småsint eldre mann bak meg. Men dette var ikke alt, jeg fant ut av veninna mi var en pingle, så eg bremsa opp og lot henne slippe inn foran meg, dere skulle sett tryne på han mannen bak meg da. HAN SATT Å FUCKET TIL MEG!! Holdt på å dø av latter eg... Så kommer vi opp i en bakke, mannen bak meg kjører utrolig langt opp i ræven på meg, så eg fant ut at eg skulle gjøre noe med han. Så jeg slapp bremsen og skulle ta en bakkestart, men denne gangen lot jeg det renne litt før jeg gasset...og hva skjedde da? Joda, eg var borti fangeren hans..... hehe, desverre sto han så langt opp i ræven min at han ikke hadde noe å si. Så jeg slapp unna med å få meg og veninna raskt inn i køen samtidig som jeg hisset opp en fyr.... Han prøvde å ta meg igjen ute på motorveien med de triste 90hestene sine, men da sa eg ha d bra!

 

Altså, eg e en av de som driter i bilen min... men eg pleier ikke snike i køen, det var egentlig bare denne gangen fordi eg hadde så sinnsykt dårlig tid...

mvh Helene

 

Har hatt mange biler, men nedgradert til buss-passasjer for øyeblikket!

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper ikke inn folk som sniker sånn, vi har et sånt felt midt inne i byen her i nedre langgate, der legger folk seg i høyre fila ved lyskrysset ved Volvo for å kaste seg inn i venstre og dermed "spare" 3-4 billengder. De eneste gangene jeg kjører slik selv, er når jeg ligger bak forvirrede pensjonister som har glemt hvor gasspedalen er.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det jo først nevnes at de som designet de utrolig underdimensjonerte veiene i Oslo skulle vært stukket i øyet med en biffgaffel, men nok om det.

 

Ulvensplitten er HÅPLØS og ja særlig de som ligger i venstre men skal av.

 

En annen ting jeg misliker er eldre damer i kø, de ligger to billengder bak bilen foran noe som snikere vet å benytte seg av.

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke alltid er det sniking! Satt og krangle med 3 andre bilførere gjennom ruta når jeg kom inn mot det "fjellpasset" ved Drammen. Kom kjørende fra Tønsberg.

 

De siste 7-8km hadde jeg liggi i høyrefila, men så ser jeg det er kø og tenker jaja, jeg kan jo bare fortsette her jeg har liggi driiitlenge, siden det ikke er kø her. Så finner jeg det ut VELDIG brått at veien faktisk deler seg og prøver og komme meg inn godt og vel 100m fra avkjøringa. Bedre og komme meg inn i køen istedenfor å fortsette "snikingen" og krangle i enden + sperre for de andre bilene som ikke skal inn mot tunnelen til Drammen.

 

Der ville folk fa*n ikke slippe meg inn! Aldri har jeg opplevd så liten velvilje av så mange biler på rad. Var ikke langt før lakken skrella av på et par av de bilen der! OG selvfølgelig var det jo middelaldrende gamle gubber i sine "sportsbiler" som skulle krangle mest! Mens jeg ble sluppet inn av ei søt blondine i Blå familiebil. :)

 

Edit: Jeg slipper generellt ikke inn køsnikere selv, men det er kun ved de stedene jeg føler at de virkelig ikke hadde trengt det. Er det 2 felter som blir til 1 så fletter jeg jo, men bruker de kollektivfelt osv så er det full nekt! Bussholdeplasser har jeg også sett folk snike ved, de kommer IKKE inn! (Gjelder spesielt ved Skedsmokorset ved avkjøringa fra E6 når man kommer fra Lillestrøm).

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Kjørte til Sverige for ett par-tre år siden' date=' så opp bakken etter avkjøringen til Halden (Den "Velkommen til Halden" brua) så hadde det vært kø som gikk veeldig sakte i flere kilometer. Gikk litt i rykk og napp oppover. Så blir det jo to felt og alle legger seg i høyrefeltet. Med noen få unntak.. en bil kjører opp i venstrefeltet og lager kaos når han skal inn igjen på toppen, enda en bil.. så ser jeg i speilet at en lastebil legger seg ut. Faen tenkte jeg, ikke en gang yrkessjåførene forstår seg hvordan det her løses best..men joda. Han legger seg ut og blir liggende der! Hehe, lå der til jeg hadde kommet godt over toppen. Tøft at noen tør :)[/quote']

 

Akkurat sånn som lastebilen du snakker om der gjør jeg selv med bilen min når det er kø der. Folk blir helt gale og kjører over dobbel sperrelinje for å komme forbi.

 

En kamerat har fortsatt tidenes episode opp den bakken. Det kom en fyr/fjonfjomp i venstre fil, så han kameraten min la seg ut for å sperre han. Da slang fjonfjompen seg inn på plassen hans for å kjøre forbi på innsia. Så da gir kameraten min på fullt, vrenger inn foran fjonfjompen, stopper og går ut. Spør hva f..n fjonfjompen driver med og ber han holde plassen sin i køen som alle andre, "for han skal på jobb og er dritt lei av sånne køsnikere". Setter seg inn og ligger foran fjonfjompen resten av veien til svinesund.

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikere skulle vært skutt og hengt etter tillhengerfestet. De slippes aldri inn av meg. I værste fall får de vel bare bli torpedert av min lille gocart.

Og de som sniker i venstre forbi køen i høyre fordi venstre felt er fritt frem til flettingen har jeg ingenting til overs for.

En veldig enkel løsning på det er å legge seg i venstre felt langt før stedet der det må flettes, og så følger du farten til trafikken i høyre felt. Da kommer ikke snikerne noe lenger enn de som ligger i høyre felt, og det blir kø i venstre felt også. Og flettingen? Ja den fungerer hvertfall bedre en liten stund siden det nå er kø i begge feltene frem til der man MÅ flette.

Ingenting slår følelsen av å ta en idiot som forsøker å snike :) Desverre tør ikke alle ta snikerne selv om de aller fleste drømmer om det.

 

Og sånne som Xander som ikke piner den til den siste slutt, men som faktisk oppdager at han har gjort en feil og forsøker å legge seg inn så kjapt som mulig, sånne bør man slippe inn. Har selv gjort slike feil flere ganger, men når man legger seg inn langt før enden har ikke jeg opplevd å bli presset spesiellt av folk.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok virke litt pussig i en så kort bakke, men trafikkreglene gjelder.

Er ikke ulovlig å ligge der, men ulovlig å sperre.

Mister lappen på stedet ved slik sperring.

De som er politi, har stripete bil og uniform, vi andre får la være å tro vi bestemmer over andre.

 

Greit nok at trafikkreglene gjelder, men man følger visse normer i trafikken. Er det viktigere at de få som kjørte opp skulle komme fram litt før, enn at trafikken skulle gå jevnest mulig? Nekter å tro at det blir bedre flyt i trafikken av at de kjører i venstrefeltet i 300 meter for så å skape krøll når det skal flettes sammen igjen på toppen.

 

Hva veit jeg, kanskje lastebilen hadde motorproblemer og ville slippe trafikken forbi :P

 

 

Var også en ganske bra en i Drammen i fjor. En dame i en Mercedes ML kom inn på rett før brua retning Oslo, også var det kø på veien. Hun begynte tidlig å blinke og prøvde å komme inn på veien. Men det var en kar med hele familien i bilen som ikke skulle slippe henne inn for alt i verden. Han bremset og gasset for å holde henne i påkjøringsfeltet. Du kunne se de begynte å krangle i bilen, men far holdt på like ille. Bilen foran ser ut til å oppdage dette og slakker av. Dama i ML'en gasser på litt og legger seg foran bilen foran han med kranglefanten igjen. Gliste bra da.

 

Selv hjelper jeg inn alle som ikke venter til påkjøringsfeltet er over med å legge seg inn. Greit at man ikke må legge seg inn med en gang, men de som kjører til påkjøringsfeltet er slutt, for så å se etter luke å komme inn i eller bare presser seg vei har jeg lite til overs for. Mange av de om morgenen når det er kø på ringveien og kommer inn på det lange akselerasjonsfeltet når du kjører vestover før avkjøringa mot Ulven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den avkjøringen til Brynseng/Teisen osv som er rett før Bryntunellen i retning Ryen er det mange snikere som benytter seg av. Later som om de skal ta av, kjører paralellt med køen, for så å presse seg inn igjen lenger fremme.

Hvem gjør sånt egentlig?

For det første: vi skal alle samme vei!

For det andre: Tror du ikke jeg også gjerne skulle kommet meg raskest mulig hjem/eller til jobben?

For det tredje: Tror du ikke min jobb er forbanna viktig, og jeg også gjerne skulle vært der for lenge siden?

 

Står man i kø, så står man i kø. Det er dritkjedelig, men stress ned! Du dauer nok ikke av å stå der idag heller :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...jeg gir stort sett faen...slipper inn folk som må og kjører selv heelt frem til flettingen... de som prøver å stenge meg når jeg har retten på miiiin side får en finger og noen svarte øyeepler å se på + en kjeft som sier F*** I****!!

slipper meg som oftest inn da...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som ikke helt skjønner forskjellen på sniking og fletting...

 

Og det er tydeligvis flere her inne som tenker helt firkantet. Heldigvis har de aller fleste et velutviklet sett med normer i tillegg til å kunne loven. Dette gjør dem istand til å vise hensyn i trafikken, og ikke snike seg forbi andre ved å gjemme seg bak paragrafer.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår