Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Normalt sett får en ikke kjøpt ut et kjøretøy som det er utferdet en vrakmeldig på , den er da ute av systemet . Jeg har klart det umulige , etter 6 mnd med telefoner , mailer , søknad og støtte fra en stor bilhobbyorganisasjon løste saken seg . Jeg betalte tilbake noen avgifter ,betalte huggeriet for bilen og fikk bekreftelse på at den lot seg registrere igjen .

 

Hm ... Skal det i utgangspunktet la seg å gjøre, bare med masse styr, jobb og utgifter, eller ble det gjort en feiltakelse i ditt tilfelle?

 

 

 

Denne Rapiden ombygd av en finne har jeg alltid hatt sansen for http://www.garaget.org/?car=29237

 

Jeg trodde du var motstander av å modifisere biler slik?

 

Skal du ha en vellykket bil beholder du lakken som den er nå, finner størst mulig motor som kom med karroseriet og senker den. Dropp slike speil, dropp lavprofils-felger, glem spoilere og alt som heter skjørt.

 

P1160857.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... Skal det i utgangspunktet la seg å gjøre, bare med masse styr, jobb og utgifter, eller ble det gjort en feiltakelse i ditt tilfelle?

 

 

 

 

 

Jeg trodde du var motstander av å modifisere biler slik?

 

Skal du ha en vellykket bil beholder du lakken som den er nå, finner størst mulig motor som kom med karroseriet og senker den. Dropp slike speil, dropp lavprofils-felger, glem spoilere og alt som heter skjørt.

 

P1160857.jpg

 

Lavprofilsfelger? Er dekka det er profil på ;) Og den du linka er det MEGET lav profil på! :D Grom var`n!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg eid bilen sjøl ville jeg ikke modifisert den på noen måte. Spesielt ikke fordi den er sjelden med de runde frontlyktene og stående baklykter. Men det finnen har fått til med Rapiden står i en egen klasse. Det er jo tross alt godt håndtverk.

Det kan være det er godt håndverk, selv om det er litt vanskelig å få inntrykk av dette igjennom bildene du viste.

Utseendemessig var derimot ikke mye å skryte av, i hvert fall om en spør meg (nå gjorde jo ingen det; Så jeg ser ironien der).

 

Lavprofilsfelger? Er dekka det er profil på ;) Og den du linka er det MEGET lav profil på! :D Grom var`n!

 

Hehe. Lite sleivspark der, ja. Poenget mitt var at svære felger med lavprofilsdekk er stygge saker på eldre biler, og da spesielt bilen som var linka til over. Selv skodaen jeg viste kunne også trent mer gummi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene er noe i denne stilen.

113724-1083206_1_.jpg

 

Ev å beholde den orginal i utseendet,med takstativet!.. :) og putte i litt mer motor.

Planene er uansett siste modell av Felicia-motor,med innsprut,går rett på orginalkassa,lett å dra ut litt ekstra av motoren.

Da kan det bli moro.

Karosserideler til den modellen er ikke så lett,den orange er litt nyere modell,lettere til den,men det passer på den gamle modellen,så kan jo bygge om til nyere ev...

 

Beklager, i mine øyne er den røde patetisk. Ser ut som om du hadde lyst på noe annet men måtte ta til takke med å style Skodaen. Sats heller på alternativ 2, få den strøken men original utvendig, men oppdater gjerne teknisk er mitt råd...

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendemessig var derimot ikke mye å skryte av, i hvert fall om en spør meg

 

Uten å kommentere dette mer, tror jeg din "leir" vil tape i den saken. En av kommentarene til bildene sammenlignet den med en Aston Martin. Det er kanskje å dra det langt, men resultatet er meget vellykket etter min mening. Sett ved siden av en ny Octavia, kunne den jo nesten ha vært en ny fabrikksbygd retropreget Coupé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kommentere dette mer, tror jeg din "leir" vil tape i den saken. En av kommentarene til bildene sammenlignet den med en Aston Martin. Det er kanskje å dra det langt, men resultatet er meget vellykket etter min mening. Sett ved siden av en ny Octavia, kunne den jo nesten ha vært en ny fabrikksbygd retropreget Coupé.

 

Vel, nå pleier jo slike prosjekter å tiltrekke seg positive tilbakemeldinger. At det samtidig er lagt ut på en side for "motorentusiaster" bare gjør det mer sannsynglig at dette er tilfellet. Om bilen derimot hadde blitt lagt ut på en side for restaureringsglade spirrevipper, vil jeg tro at andelen med negative kommentarer hadde vært betydlig høyere. Jeg baserer stort sett ikke meningene mine på andres meninger på nettet, noe du sikkert heller ikke gjør, og det blir derfor litt irrelevant.

 

Problemet er at bilen ser ut som om den er lansert på midten av nittitallet. Om man går ut fra dette, er ikke bilen grassat stylet. Likevel, hvorfor skal den se ut som en ny eller mildere stylet nittitallsbil? Hvorfor da ikke bare kjøpe en bil som så ut som det i utgangspunktet?

Akkurat dette -at den ser mye nyere ut enn den egentlig er, ødelegger bilens opprinnelige form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle traktoren er vel en eller annen gammel Volvo BM tror jeg, muligens en BM 320 (men nå er ikke jeg så veldi god på de forskjellige modellene). Hadde vært en gullgruve for min far som liker å holde på med gamle traktorer :)

 

 

Firelude, med tanke på at jeg selv en gang i tiden sjekket ut hvordan papirmølle det var å få ut en bil fra høggeriet, så må jeg jo spørre hvordan bil du gjorde det på? Er jo en helt sinnsyk lang prosess!

 

Bilen er en Colt Sapporo GSR , 2 dørs HT - 78 mod. En av svært få igjen i Norge.Det finnes bare en håndfull igjen av MK I typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en Colt Sapporo GSR , 2 dørs HT - 78 mod. En av svært få igjen i Norge.Det finnes bare en håndfull igjen av MK I typen.

 

Har potensiale til å bli ganske så tøff den ja, husker jeg så en i et av Banzai bladene mine for et års tid tilbake:D

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes w115 (slutten av 60-beg av 70)

VW 411/412 (med innsprut på denne vel?) år er noe alla Mercedesen

VW 1300S 72-75?

 

Den 411/412 Varianten der ble produsert fra 68- 74(mener jeg)! En av de første motorene med innsprut, ja :D) Står en slik på låven hjemme! Uten rust og klar til å pusses opp;)

Plven9.jpg

Plven1.jpg

Plven6.jpg

Plven4.jpg

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår