Gå til innhold

Endelig Femmer!


Triple5soul

Anbefalte innlegg

Igår gikk endelig drømmen i oppfyllelse!

Jeg hentet da hjem en svart GTT fra fredrikstad. Den er gått 160k og virker forholdsvis fin i motor og drivverk, med untak av en drivaksel som er gåen. Utvendig er det lakken så som så, men det ser hvertfall ut som det er minimalt med rust. Dessverre er ikke interiøret helt orginalt da det er fremstoler fra en R21.

 

Men nå ser det nok ut som om toppakningen har røket, enten på vei hjem i går eller idag tidlig. Vi får da hvertfall en anledning til å få gått ordentlig over motoren i det minste.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer så mye!!

Hadde så å si kjøpt den GT Turboen, men grunnet en "useriøs" kjøper på min GTE som trakk seg i siste minutt ble det ikke Turbo på meg.

 

Kan jeg tørre å spørre om hva du betalte for den? evt ta det på PM.

 

Trist med toppakningen, men det er gamle biler som mest sannsynlig har blitt kjørt hardt siden de var ny. Interiøret bør du bytte ;) Huff for noen stoler. Mulig en kamerat av meg vil selge to stykk orginale GTE/GTT stoler, hele og pene. Han byttet de akkurat ut med noen sportstoler.

 

Selger sa turbotrykket var stilt opp på 1bar, som er formye for disse turbobilene orginalt.

Fant nye dørlåser til ca 500kr, begge sider + bakluke. Kan fiske opp igjen hvor jeg fant dette vist du er interessert i det.

 

God side for mye info, http://www.rtoc.org klubben.

 

http://www.cgbmotorsport.com

http://www.k-tecracing.com

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg fikk visst bilen for det samme som du skulle gi etter som jeg skjønte.

 

Var ikke akkurat planlagt at den skulle ryke etter en dag men det er sånt som skjer. Da er det jo muligheter for å få sjekka over resten i samme slengen også.

 

Trenger nye dørlåser så hvis du hadde hatt muligheten til det så hadde det vært veldig fint. Nye stoler er også veldig interessant, de var ikke all verdens å se på de R21 stolene nei. hehe

Angående turbotrykket, så du noe gang den løsningen den tidligere eieren hadde lagt? med det kobberrøret med hull? Virket ikke helt patent men jeg veit ikke hvor holdbart det er, og om det hadde vært like greit å fått fikset det så fort som mulig. Det burde ligge på rundt 0,8 eller? Vi får vel vurdere å oppgradere litt etterhvert tenker jeg. Fikk mail av Ktec angående hva som burde gjøres for å oppgradere den. Men det blir fort kroner av det å, og den går jo veldig godt nå også.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det triste er at stolene er i Bergen, så det blir vel vist du tilfeldigvis er på tur bort her.

Så dette kobberrøret med hull, forsto ikke mye ut av hva personen som hadde gjort det tenkte. Tenkte bare at det var bare å starte å handle deler på K-Tec.

Orginalt ligger vel bilene på 0,6bar mener jeg.

 

Bilen er forrsten en Phase1, ikke Phase2 som selger sa :)

Ang. rusten, så er disse bilene kjent for å ha rust under sidekjørtet og under bredderne og på bakluken. Får håpe den ser fin ut der.

 

Tror eier vist om at bilen hadde dårlig toppakning, han spurte hele tiden om jeg skulle hente bilen på henger, men da jeg spurte om bilen holdt en tur over fjellet sa han at det ikke var noe problem, hehe!

 

Men man må betale for å få en GT Turbo, er tross alt kun 9 stk igjen registert i Norge. Trist å sinke trafikken med en R5 GTE istedenfor :(

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fint i Bergen på sommeren så hadde jo vært en mulighet å få tatt turen over. Men det har ikke førsteprioritet akkurat nå. hehe

Mulig jeg har en i Oslo også, var visst en kamerat som hadde en kollega som hadde skjært motoren, så den står på huggern der. Dørlåser er hvertfall greit å få inn snart selv om jeg har fått satt inn sentrallås.

 

Ellers snakket jeg med selger igår og han trodde ikke det var pakningen som var gått, men at det heller var fett/olje i eksosen, men det skulle det vel vært mørkere røyk?

Nå har det begynt å sive ut litt luft idet ene hjulet også så nå er det bare å få kastet seg rundt å handlet dekk og felg :)

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakket om når man ga på kom det en liten røyksky bak, mulig turboen er gåend(?)

http://www.renault5gtturbo.com, under "Buying guide" står det noe om dette.

 

Finner du noen delebiler så bare gi en lyd, er en i Oslo som har en GTE delebil som meg og en kamerat plukket litt av i helgen.

 

Selgeren av GT Turboen du kjøpte sa han hadde ett nr til en kollega/venn som hadde en delebil stående med pent interiør, sa han det til deg?

 

Løp og kjøp 15 toms, med dekkdim 195-45-15. Kjøp gode dekk, ikke jalla, det har alt og si på en slik liten bil på svingete vei!

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han nevnte noe på en GTE som sto i Larvik, men jeg skal få han kompisen min til å sjekke den som kollegaen hans hadde kjørt bort i helga.

Virker ikke som det er noen stor røyksky som skulle tilsi at turboen har gått foreløpig enda hvertfall. Men nå ryker det jo som et helvete pga toppakningen uansett da. Har ringt litt rundt på felger nå, ser vel ut som det blir 195/50 for å få en litt mer kurrant dim som ikke spiser alt for mye kr. Blir vel Toyo Proxes T1R på den tenker jeg.

Angående at det er Phase 1 og ikke 2. Er vel bare Phase 2 som har rød stripe på fangeren og vannkjølt turbo? noe denne har. Kan jo så klart være gjort noe med, men phase 1 var vel heller ikke i 88? Eller...? :)

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg de jeg snakket med før jeg avlyste kjøpet er at motoren er en Phase1 motor. Vannkjølt turbo kom også på Phase1, kun de første Phase1 som kom med luftkjølt

Phase1 1986-87(88):

- røde lister på fangerne

- ingen midtkonsoll

- "luft" inntak på bredderne bak

- Frontfanger's nederste leppe er ikke der

- Gammel grill som står GT Turbo

 

Phase2 1988-90:

- svarte plastlister på fangerne

- Står "GT Turbo" på klistremerket langs siden

- ofte rødt interiør teppe

- Nyere grill, R5 merket til høyre

- Bakluke vinge

- kupeviften er en stor boks, istedenfor den viften som du har.

 

Din ser det ut som har blitt byttet frontfanger + grill og ettermontert vinge.

 

195-50-15 blir litt stort, men for all del det går jo fint. Bilen kan kanskje virke litt høy etterpå :(

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

creds for bil!

jeg kjørte med 195/45-15 på min GTT og det funka helt fint..

golf felger, med 35i innpress tror jeg jaggu det var..

det høres ut som duhar litt oppussing forran deg, pass på rust rundt vinduer for det er sviiin dyrt... og toppakkninga er garrantert rykt pga turbotrykket..

få ned trykket, ny pakkning og en generell overhaling så tror jeg det blir bra.. å skal du først trimme den så reiser du til england til k-tec, de er tross alt eksperter på denna maskinen...

men kos deg med bilen... bra bil :)

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må nok få ned trykket litt ja, og få vekk den nødløsningen som sitter på der nå. Blir nok bestilling fra Ktec en gang ja, må bare se hva lommeboka tilsier:)

Jeg har en liten drøm med å få den opp i 170-180 hester og da mente Ktec at dette måtte gjøres:

In car adjustable boost kit

Re jetted carb

Induction kit

Dump valve

Alloy intercooler

Big bore exhaust system

KTR180 hybrid turbo

Uprated head gasket and bolts and maybe an uprated clutch.

 

Så det blir blir fort noen tusen av det. Hehe. Men først blir det å flikke litt på den og få tak i GTE interiør og dørlåser.

Men da kan det jo kanskje være greit å bestille en forsterket toppakning med engang da. Eller er det ikke no særlig å kjøre med lavt trykk på de?

 

Ser ut til at det siver litt luft fra det ene bakdekket nå så det er jo bare en unnskyldning til å få skaffet dekk og felg så fort som mulig.

 

Men mener dere at det er stor forskjell på 195/45 kontra 195/50? Siden 195/50 er en veldig kurrant dim å få tak i for en billig penge. Men hvis det er stor forskjell på handling etterpå så må man jo gå for 45 hjul:)

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye dyrere med 195-45-15 dekk enn 50? Vil anbefale deg å spandere på deg 45 dekk, blir penere og mindre sjanse for å subbe ani bak vist folk sitter i baksetet.

 

Fikk mye bilder av selgeren, men bilen bør helst vises med nye felger ;)

 

Du må holde sideskjørt, og breddere på så lenge du klarer, har en tildens å være veldig mye rust under der, selv om det ikker er noe synlig utenifra. Kan få sjokk vist du titter ;)

 

Finner du deler hos cgbmotorsport.com eller http://www.gttuning.com er det ofte billigere enn Ktec. Ett tips for å finne mye smått av deler er å søke på "renault 5" på http://www.ebay.co.uk

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten photoshoppe inn nye felger på de bildene fra selger for bilen ser veldig bra ut der:) hehe.BBperformance har også no rabatt for medlemmer av RTOC ser det ut til. Så nå har jeg hvertfall fått meldt meg inn der.

 

Er vel 230 kr forskjell pr dekk på Toyo Proxes T1R hvertfall. Men da må vi vel nesten spandere på oss det da:)

Men først ser det ut til at jeg må finne meg en som jobber svart i lhmrområdet så jeg får skiftet toppakningen, er ikke så greit å gjøre det uten garasjeplass gitt. Og de fleste verkstedene her ser ut som å har blitt enige om å være opptatt til midt i Juni :P Hadde vært greit å få gått over alle lagre og sånt i samma slengen egentlig sånn at man finner ut eventuelle feil samtidig.

 

Ja må si jeg gruer meg litt til å ta av skjørtene og bredderne ja. hehe. Men vi får be til de høyere makter om at det er lite rust der. Er ikke så mye rust på resten av bilen hvertfall så vi kan jo håpe.

Sometimes I drive away with the emergency brake on, That's doesn't say alot about the emergency brake, It's an "emergency-make-the-car-smell-funny-lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår