Gå til innhold

Min Peugeot 406 Coupe Pininfarina (SOLGT!)

Ranger emnet


HOFSOE

Anbefalte innlegg

Vel min Peugeot 106 Midnight er nå solgt og den er erstattet med en Peugeot 406 Coupe. Var til Kristiansand 20.05.06 å hentet bilen.

Jeg er nå 4. eier av bilen. Bilen vart importert til Norge fra Tyskland i 2004 av han jeg kjøpte bilen av. Han er visst en Peugeot entusiast og dette var hans 4. Pug. Han kjøpte den privat av en annen Pug. entusiast i Tyskland. Fyren som hadde bilen først var visst en eldre gubbe.

 

Nå er altså bilen i mitt eie. Bilen er veeeldig strøken til å være 8 år gammel.

 

Litt specs. om bilen.

 

- Designet av Pininfarina. Samme fyren som har designet Ferrari 360 Modena hvis jeg ikke tar helt feil. (406 Coupe har visst blitt kåret til verdens peneste bil ved et par anledninger sies det.)

- 1998 modell.

- Gått 147500 km.

- Har en vanlig 2.0l motor på ca. 135 hk.

- Skinninteriør.

- Alt er elektrisk i bilen.

- Har 8 JBL høytalere tilkoblet en 240Watts forsterker. Dette er orginalt i bilen.

- 18" felger med 225/40 Dunlop SP901 Sport dekk.

- 15" orginale Peugeot felger med Michelin X-ice piggfrie dekk.

- Senket 40mm.

 

Her kommer noen bilder av herligheten min.

 

Nyvasket.

DSCF0542utenskilt.jpg

 

DSCF0537utenskilt.jpg

 

Front.

DSCF0544utenskilt.jpg

 

Bak.

DSCF0540utenskilt.jpg

 

Side.

DSCF0538.jpg

 

DSCF0549.jpg

 

DSCF0541.jpg

 

Sommerfelger.

DSCF0548.jpg

 

Dekk.

DSCF0534.jpg

 

Hjertet.

DSCF0555.jpg

 

Åpent alt.

DSCF0557.jpg

 

DSCF0554utenskilt.jpg

 

Dashbord.

DSCF0546.jpg

 

Seter.

DSCF0547.jpg

 

 

Planer for bilen:

 

Ikke så mye egentlig.

Men når jeg kommer meg igjen på den økonimiske siden så er planen å få kjøpt ny gir kule, ettersom den er ganske slitt, samt Pug embelemet bak på bagasjerommet ettersom det litt sånn slitt på en måte.

 

Ellers skal jeg på bilradiospesialisten å høre på pris på hva de skal ha for å montere sub, forsterker og alarm i bilen.

 

Ellers så har jeg ingen spesielle andre planer. Har litt lyst på litt mere "grommere" lyd i bilen. Men det vil tiden vise seg hva jeg gjør.

 

 

Noe dere lurer på så spytt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjempefin bil, dette er etter min mening peugeot sin fineste bil, kommer ikke den i en 2.0 Turbo også?

Noen ideer til deg: fjern embelemet på bakluka, fjern lista på siden evnt.lakk den, lakk speilene, sett på åpent luftfilter, monter xenon om den ikke har det og sett på bakpotte med 2 pene runde avløp...

Mer enn dette trenger du ikke så har du nok en bil som peker seg enda mer ut i trafikken, litt lyd har du også da! Kjempeflott bil, lykke til videre :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroli pen bil du har skaffet deg! En av verdens fineste coupeer. Som nevnt i tidligere i trådene hadde det vært utrolig å fjernet peugeot-merkene framme og bak og sidelistene. Cleanere bil skal du da lete lenge etter:) Alle vil da tro at du har kjøpt deg en italiensk supersportsbil:D

-89 Audi Coupe 2,3 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du bør lakke listene, et lakkverksted tar nok bare småkroner for det om du monterer av listene selv og stikker innom med dem. Ang leppa foran så synes jeg den er ok som sort, den vises ikke så godt og bli veldig fort stygg, leppa under der får mye juling...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke gjort noe spesielt bortsett fra midtkonsollen og non smokingkit som jeg satte i for et par dager siden. kutta også av girspaken et par cm. Ser jo ut som et fyrtårn originalt:)

 

Bilen er så fin original at jeg har ikke planer om å forandre noe mer, bortsett fra de småtingene som er galt med den. Fukt i et kurvelys, for og bakstillingskontroll, fiksa fjernbetjeninga av sentrallåsen og skifte ei pære i dasjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en kamerat idag, buzz her på forumet og da vart det til at vi tok noen bilder og filmet litt. Film klippene vart ikke så altfor bra, men skal se om jeg kan greie å mekke sammen noe en dag.

 

Må bare beklage med engang at bilen er møkkete. Hadde store planer å vaske og polere bilen i dag, men det gikk jo dass pga. været.

Men uansett, her er noen av bildene vi tok:

 

DSCF1492utenskilt.jpg

 

DSCF1481utenskilt.jpg

 

DSCF1462utenskilt.jpg

 

DSCF1458utenskilt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løven blir ja.

 

Har klippet sammen en liten videosnutt. Er første gangen jeg gjør det, så får bare unnskylde meg for dårlig klipping og slik. Filmen er ikke akkurat i beste kvalitet fordi det er filmet med et digitalkamera.

 

Men her er filmen for de som måtte intresere seg:

http://media.putfile.com/Peugeot-406-Coupe-Showfilm-1-eksemplar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår