Gå til innhold

Bildetråd - Bilforumets Saab'er

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sant nok, tenkte jeg skulle slippe arbeidet med det;) nå er det i allefall mer enn nok klarering bak..burde vel forhåpentligvis gå med 9,5 - 10 med riktig innpress. Slik det er nå så ser det rett å slett tamt ut :D

men, får vel ut å ta noen mål etter arbeid.

 

Forresten, noen som har et kjempebra senkesett å anbefale? med tanke på at jeg kjører med 19" felger..får vel ikke senket den så altfor mye da tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men det er iallefall den beste bilen jeg har hatt noen gang.

 

 

Du er ikke den første som sier det... Jeg har eid bilmodeller innen for de fleste bilmerkene.. Var veldig glad i BMW og aktiv i BMWCCN.. Når jeg kjøpte familietrallen Saab ble jeg helt konventert... Beste bilen jeg noengang har hatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LatSaab; grom bil! Fin å kjøre med sportchassi? Er det stor forskjell fra en standard bil egentlig?

 

Hvert minutt i denne bilen er kvalitetstid :driving

 

Vedr. sportchassis siterer jeg fra saab.no

 

Senker bilens tyngdepunkt med 10 mm. Bilen får et mer potent uttrykk. De stivere fjærene og fastere støtdemperne øker responsen og forbedrer grepet i svinger og oppbremsing ytterligere og tillater en mer aktiv kjøring.

 

Å kjøre svinger med denne bilen er virkelig en drøm. Gi den gass igjennom svingen og den klistrer seg til hvitstipa. ReAxs merkes virkelig.

 

Eneste problemet jeg har med denne er at den er fryktelig vanskelig å kjøre i 80. Det blir helst 120 eller der omkring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Gromt, lurte på å kjøpe Compomotive til 9000 min, men nå har jeg måttet bruke litt mye penger på den i det siste(og mer blir det), så det får vente :(

 

Nå står (henger på bukk) min med 15" aero92 felger, ser ganske kjedelig ut iforhold til med 17"erne

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet bruke en del penger på den ja, girkassa røyk bare 10dager etter jeg kjøpte den, og siden jeg ikke fikk tak i noe brukt så fant jeg ut at jeg likegodt kunne kjøpe noe som ivertfall holdt ,så jeg kjøpte meg forsterka girkasse i Sverige og den kosta 18.000SEK. Og så når jeg skulle montere den så klarte jeg å knekke det nederste, bakerste festet inn mot motoren som er en del av bånnpanna så nå er jeg på jakt etter en sånn.

 

Nå savner jeg skikkelig å kjøre den, har ikke kjørt den siden 29. mai :( håper å få den ferdig til landstreffet til STCN

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte av låda jörgen ja, er forbedra standar diff, det er bytta nesten alt i kassa, endten nytt orginalt, eller forsterka.

husker ikke alt han sa, men det er annen aksle, andre drev og skifte gaffler på 3. og 4. nye synk ringer på 3. 4. og 5. alt av lager, noe anderledes overføring inni kassa, og noe mere greier som jeg ikke husker.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår