Gå til innhold

The Real Fuchia coupe


Mr.NSX

Anbefalte innlegg

NA tuning er jo grymt det, men det koster jo sykelig mye mere for å få samme effekten. smidde høykomp, nye kammer, ventiler, grenrør, innsug, mapping... så balansere og lette alt sammen.. drar greit på seg

 

bare ny eksosendestuss og luftfilter er +5DB ikke +5HK.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 512
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne bilen må bare ses og oppleves!

fargen er helt sinnsyk, varrierer veldig mye etter lys og vinkel.

og stolene er bare helt p0rn0, både og se på og sitte i.

og siste men ikke minst, den er utrolig digg og kjøre, går som et olja lyn, og er like tight og fin som e ny-bil (skulle jo egentlig bare mangle)..

 

s_18: av NA trimming så er det fårløbig et DC sport 4-1 grenrør, komplett invida eksos med katt erstatter, chipp, overhalt motor, og noe luftfilter greier. Og til dere som tviler, jeg kan skrive unner på at denne går som et UVÆR, sammenlignet med en hvilken som helst stock vti.

 

oyerein: du får ikke lov av meg og like de andre lyktene bedre, den rødfargen passet ikke ilag med den lilla\rosa fargen.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virker som den har +5DB pakke ikke +HK pakke

 

å kalle litt eksosbiter og minimalt med mekking på mappet for NA tuning blir både riktig og feil.

 

men for all del, sleng bilen på dyno så ser man jo hva man får.

 

 

**** :) bilen skal på dyno om ikke så lenge :) ****

 

det som foreløpig er gjort av N/A er som CrxXx sier, og for å bruke enkleste form for matematikk, så skal det øke effekten med ca 25 hk til nå.

Toppen er plana (høyere komp): ca 2 hk

Chip: ca 11 hk ifølge leverendør (flytta dreimomentet + sperra)

DC-Sport grenrør: + 4-5 hk ifølge leverandør

Sportscat: + 8-10 hk

polert rustfritt 2,5 toms anlegg bakover.

 

Det blir 28 hk, men runder uansett av litt og anslår KANSKJE 25 hk.

 

Jeg veit det er minst like mange forståsegpåere der ute som alltid mener noe om alt - men tviler på det er noen i vårt langstrakte land som har rattet FLERE VTi'er enn meg - så uansett hva som nå er den reelle effekten i bilen så har jeg ALDRI kjørt en Civic med VTi-motor som går bedre enn denne (uten sånn hårføner og annen form for tvangsmating.....)

 

og JAAA - har en dB-økning på + 50 MINST i tillegg, hehehehe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virker som den har +5DB pakke ikke +HK pakke

 

å kalle litt eksosbiter og minimalt med mekking på mappet for NA tuning blir både riktig og feil.

 

men for all del, sleng bilen på dyno så ser man jo hva man får.

 

du kan no si hva du vill, men denne går uansett MYE bedre enn en stock vti.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å nevne navn er det en på forumet her som har 240HK (dyno) i sin 1.8liter.. uten vtec eller noen form for variable ventiltider... DER snakker vi NA trim.

 

vi venter i spenning på dyno sheets her :D

 

har du 25 ekstra på hjula er jeg imponert, men det bør jo være fint mulig

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke kalle dette NA trim... Heller overhalt motor med lette modifikasjoner...

"Pondus" sin ITR med ca. 240whp er NA trimmet. Den har 12,0:1 i komp, store kammer, og heftig tuning...

 

Motoren din kan gå veldig bra, men den er IKKE NA trimmet... Ihvertfall ikke i mine øyne.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å nevne navn er det en på forumet her som har 240HK (dyno) i sin 1.8liter.. uten vtec eller noen form for variable ventiltider... DER snakker vi NA trim.

 

vi venter i spenning på dyno sheets her :D

 

har du 25 ekstra på hjula er jeg imponert, men det bør jo være fint mulig

 

hvorfor kan du ikke nevne navn? er ikke så kjent her inne jeg, men den hadde jo vært artig og lest om.

 

og bare til opplysning så er ikke vtec sin viktigste funksjon og gi mye effekt, men og gi en bra moment kurve både på høyt og lavt turtall, blir akkurat som om du har ett sett kammer for under 5500 rpm, og ett sett "kvass kammer" for over 5500 rpm. til rene drag race bygg er det faktisk folk som setter på kammer som fjærner vtec, for der har man ikke bruk for moment unner 6000rpm.. også kan jeg føye til at vtec kan ikke sammenlignes med andre merker sin versjon av variable ventiltider, det er nemmlig noe helt annet..

 

s_18: så det er ikke NA trim, men: NA med lettere modifikasjoner..? hehe.. jaja, du om den saken. effekt økning er trimming (uansett grad), og suge motor, er suge motor, så da blir det NA trimming (i mine øyne)..

 

dere skal bare være kristisk for min del, men jeg synes ikke det er noe rart at effekten har økt en go del. Bare det og fjerne katten merkes ganske godt på en vti (og for at noe skal merkes må det en del HK til), når du da setter det sammen med et grenrør som flytter moment kurven litt lenger opp samt gir en del ekstra effekt helt på toppen, ilag med en chipp som sperrer på nærmere 9000rpm, og er mappet for og få ut ektra effekt på toppen, og får og få inn luft nok til det høye turtallet er luftfilteret byttet, og får at eksosen ikke skal ha for mye motstand er hele eksos anlegget byttet, ja da må det bare funke, sier seg selv det.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår