Gå til innhold

Kjøp av Ford SVT Lightning Hva skal man se etter?

Ranger emnet


Stephan

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Har lest på amerikanske forum at det er 50/50 sjanse for at motoren havarerer (råder og rådelager) om den er trimmet over 450hk, uten at det er satt inn andre deler i bunn av motoren. Dette er erfaringer noen tusen lightningeiere har gjort seg der borte.

Så hold dere langt unna chip trimma (amatørtrimma...!!!) Wagen biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er på utkikk etter nybil. Og en slik en skuer mitt øye. Noen som vet hva man bør se etter ved kjøp av en brukt slik en? Har ikke akkurat studert de så nøye... Å har ikke så lyst å gå på en skikkelig smell. Er det rett og slett noe jeg bør vite om de? Og en ting, går det an å få de registrert som varebil klasse 2?

 

Takker for svar.

 

Hei, jeg har tilbrakt kanskje noe over 1000km i en i familien sin 2004 Ford SVT Lightning med ca 43 000km på telleren.. Bilen virker å være solid, men en ting du bør være obs på er forbruket. Den er ikke rimelig å kjøre og hvertfall ikke når man leker seg med den. (når man har tilgang/har en slik bil er det umulig å ikke være litt ekstra hard på høyrefoten og leke seg litt). Vedkommende i familien som eide denne måtte selge bilen, nettopp pga. skyhøye bensinutgifter. En 200-lapp rørte ikke mye på bensinnåla og full tank kom på godt over 1000 eller 2000kr. (nå skal det sies at det er en stund siden jeg fylte full tank og bilen ble solgt, men det var en av de summene..) Nb, denne bilen egner seg svært bra som sommerbil, men som vinterbil duger den altså ikke, med mindre du har noe baki planet som veier. Bakhjulstrekk og 380 hesters kompressor og null vekt bak er ikke en bra kombinasjon på vinterføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konvertere til gass er jo greit, 4 kroner litern, gass så hardt du vil.

 

til gm racing, chip trimme kompressorbil gjør ca 0, du må dreve om for å endre ladetrykk, sjekk fakta før du snakker.

 

bare dreve om uten å gi mere fuel kan føre til banking, når det banker går råder og stempler.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til gm racing, chip trimme kompressorbil gjør ca 0, du må dreve om for å endre ladetrykk, sjekk fakta før du snakker.

 

bare dreve om uten å gi mere fuel kan føre til banking, når det banker går råder og stempler.

 

Er fullstendig klar over det etter å ha ha vært eier av flere kompressorbiler, samt brukt noen 100 timer på å lese om Lightning på amerikanske forumsider...!!!

Men det var jo ikke det jeg ville frem til her, det jeg mener er at "amatør" trimming på disse bilene bør man holde seg langt unna !!!

De trimsettene som Wagen har levert og montert (ja det er hva jeg vil kalle amatørtrimming, og viser jo hvor seriøst dette firmaet er..) til disse bilene er absolutt ikke å anbefale, da du spiller rullet med bunnen (råder og rådelager) av motoren....!

 

Du trenger ikke å lære meg noe som helst om trimming av biler, for det kan jeg faktisk svært mye om etter å ha drevet med det i ca 16 år !!!! Og teorien bak det kan jeg meget godt !

 

Jeg antar at du er en "Expert" på området i og med at du uttaler deg på denne måten ????????? Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullstendig klar over det etter å ha ha vært eier av flere kompressorbiler, samt brukt noen 100 timer på å lese om Lightning på amerikanske forumsider...!!!

Men det var jo ikke det jeg ville frem til her, det jeg mener er at "amatør" trimming på disse bilene bør man holde seg langt unna !!!

De trimsettene som Wagen har levert og montert (ja det er hva jeg vil kalle amatørtrimming, og viser jo hvor seriøst dette firmaet er..) til disse bilene er absolutt ikke å anbefale, da du spiller rullet med bunnen (råder og rådelager) av motoren....!

 

Du trenger ikke å lære meg noe som helst om trimming av biler, for det kan jeg faktisk svært mye om etter å ha drevet med det i ca 16 år !!!! Og teorien bak det kan jeg meget godt !

 

Jeg antar at du er en "Expert" på området i og med at du uttaler deg på denne måten ????????? Devil

 

jeg har lært på den dyre måten kan du si. men etter siste oppbygging ble alt stabilt og fin, ikke minst driftsikkert.

 

hvordan kan jeg vite at du har drevet mye med dette når du skriver om "chip trimma wagen biler". hadde du slengt på "drevet om og chippet" hadde jeg jo ikke sagt det på samme måten.

 

for tiden går det i N/A HEMI, vurdert å fikse på også denne, men bilen veier jo trossalt 3000KG og har jo bob bob kjøreegenskaper så tror jeg holder denne vogna standard.

 

kompressorbilen ble solgt nylig og tror det blir NA trim fremover selv om tanken på prosjektbil med twincharging stadig ligger i bakhodet...

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Lightningen er ikke noe vinter bil, men at den ikke duger er helt feil.. Den kom seg fra steder der ikke VW Caddy kom fram. Har kjørt 1.5 vintersesong med min gamle bil, så jeg veit godt hva jeg snakker om.. Jobba itillegg i Sørkedalen fordi som veit hvor det er Oslos største kuldehøl med MASSE snø..

 

Tanken rommer 95 liter så å fylle tanken med dagens priser kommer på noe mellom 1100 og 1200 kr..

 

Forbruk på den er høyt, mye av grunnen til at jeg solgt bilen min. Men dette er en bil jeg absolutt savner på tross av de 2.3 literene på mila. Kommer selvsagt mye ann på hvordan man bruker høyrefoten!

vintersvt.JPG

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår