Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
DJ-timoty

får meg celica T16 nå . tips og triks ??!!

Rate this topic

Recommended Posts

heissan...

 

får meg Celica t16 i dag :)

 

noen som har noen tips og styling triks etc etc til meg?

 

F.eks hvordan lage sleepy-eyes på den? (stille vippelykt-høyden selv...)

 

gode biler? hva burde man passe på? vanskelige å skru på ?

 

topp-pakninga er gåen på bilen jeg får så derfor får jeg den billig...

bilen er nettop eugodkjent, og årsavgift betalt.. :)

det er en 1,6 GT 16V . mye hk er det da?

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vel.. siden topp-pakninga er gåen så har du jo litt arbeid forran deg :P kan jo være like greit å se etter andre slitasjer generellt i motoren når den først er åpen. Ellers er det normalt vedlikehold som gjelder, og få tatt "småfeil" før de blir større.. samme som de fleste andre biler egentlig :P

 

Når det gjelder sleepy-eyes regner jeg med at toyota-gutta har et koblingsskjema til deg. På s13'en til en kamerat la vi inn et ekstra relè, en haug med ledninger og en bryter inne i coupe'en, var endel arbeid, men lar seg gjøre blah

 

Ikke ta det helt som sikert, men mener å huske at bilen har ca 130hk...

 

håper det hjalp litt ihvertfall, men anbefaler deg å straks å registrere deg på http://www.ts-ogn.no , der får du nok ganske bra svar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja men e ikke medlem der. hehe. ikke noen her som har peiling?!

 

 

ikke medlem er vell ikke no problem. der har folk peil og får svar veldig fort.

det er et gratis forum for folk som har eller har interesse av toytas sports biler

Share this post


Link to post
Share on other sites

De motorene heter 4A-GE og har 124 Hk (t-vis versjonen) den nyere

versjonen har 140 Hk og er da uten t-vis (toyota variable induction system).

Finnes og slike 1.6 litere som har 20 Ventiler og 160 Hk, uten turbo.

4A-GZE er en versjon av motoren med kompressor

 

Når du allikevel skal ha av toppen bør du vurdere å fjerne t-vis'en i samme slengen.

Har du lyst å skifte ut blinklysene så passer Saab 98 blinklysene ganske bra.

Koster 199 kr/paret med pærer

 

Dette trenger du:

- Saab blinklys

- ledning

- runde kabelsko

- pæresokler fra en delebil el.

- loddebolt til å lodde ledningen fast i pæresokkelen

Bruk dette til å lage en overgang slik at du slipper å klippe av den orginale

koblingen.

 

138-3886_IMG.JPG

 

Slik blir det:

 

138-3891_IMG.JPG

 

Her er diverse sider du bør sjekke:

 

http://home.no/jonarnes/links.html (siden min, lenge siden oppdatert) :)

 

http://www.gtfours.co.uk/ (her står det forklart hvordan man fjerner t-vis) Bra side Anbefales !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, en ting til !

Monter dempere på panseret så slipper du å bruke stanga, også ser

det jo litt fett ut.... hehe

 

hvis du skal bytte dempere lønner det seg og kjøpe noen stive noen,

ihvertfall hvis du skal ha stort eksos anlegg på norske veier...

da slipper du og subbe nedpå så ofte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.