Gå til innhold

cRxXx: '92 honda civic lsi *prsjekt cTx*

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Om noen uker står det en JDM Integra Type-R på gårsplassen, og så fremst jeg ikke får en meget bra pris for understellet på den bilen havner det på Civicen min :D

 

Samt at jeg har begynt tanket på og få i gang "minime" motoren igjen :D Pluss turbo :D

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Ja, da har det hendt litt igjen :)

 

Monterte B16A2 for litt siden. Holdt på ganske nøyaktig fra 11.00 til 23.00, nesten uten pauser. Det som tok så lang tid var å bytte komplett ledningsnett i bilen, samt fikse diverse andre småting (ett pungtert dekk, defekt varmeapparat, defekt takluke++).

 

Neste store på to-do lista er vell understell. Jeg har liggende VTi understell med alt av bremse deler, men det krever en real overhaling, så det blir nok ikke med det første.

 

Jeg satte på en lambda sonde som var defekt (hadde ikke noe annet), så jeg tok like greit å satt i en JDM chip med O2 sensoren deaktivert. Nå fungerer alt supert, å bilen går bra. Savner litt responsen og krafta på lavt turtall i den gammle motoren, men det glemmer jeg fort når jeg nærmer meg 8800rpm :p

 

Trondelond var så snill å låne meg ett civic ratt nav, så jeg fikk tatt i bruk "drifte" rattet som jeg har hatt liggende lenge. DIGG!

 

Har lyst på noen skikkelige dekk også, men tror ikke jeg tar meg råa til det i år. Får uansett ikke utnyttet det særlig uten bedre bremser.

 

Denne gangen ble det Valoline sin 20w-50 racing olje. Skal værtfall ikke få for lavt oljetrykk med denne Skulle egentlig kjøpe 10w-60, men denne var såpass mye billigere at jeg fant ut den var værdt ett forsøk. Aller først ble motoren startet med mineral olje, også renset med Valvoline sin engine flush.

 

Jeg har forøvrig også montert supersprint rustfritt grenrør, supersprint rustfritt mindre del (med katterstatter), og "no-name" twinloop potta. Fin fin lyd, men den stikker litt for langt ut bak, så må justere litt på katterstatteren.

 

Bytta også foringene i giroverføringa når jeg byttet motor. Energy Suspension foringer så klart. Og som jeg har nevnt så mange ganger før, det beste med b-serie er girkassa (både utveksling og "feeling").

 

Også har jeg jeg som smått begynt overhalingen av bakhjulsopphenget. Skal prøve ut ES foring der den store i trailingarmen er. Jeg har stor tro på dette, men må si det var mye mer arbeid enn jeg hadde trodd. Er minst like "lett" å bytte hele foringa med OEM typen.

Også har jeg bestillt nye spissing stag bak, med en annen type justering. Siden den originale er noe drit (og siden jeg kappet de stagene rett av når jeg demonterte hjulopphenget ).

 

Til slutt har jeg også satt på en "VTi leppe" foran, og ITR tårnstag i motorrommet.

 

Det som gjennstår før C-H[at]ACR (25.07.09) er å montere ett nytt yttre drivledd foran, VTi også ny bremsevæske. Resten av bremser/understell får jeg ta senere, siden understellet bak trenger en real overhaling.

 

 

Her er noen bilder av hvordan bilen ser ut for tiden.

 

28062009715.jpg

 

Finn en feil.

28062009712.jpg

 

T.O-pose.

28062009710.jpg

 

28062009714.jpg

 

Har fjærnet krysset i buret av praktiske grunner.

27062009703.jpg

 

Hanskerommet gikk i vranglås, så det er i søppla :p

27062009702.jpg

 

Sparco PRO 2000 stolen er bare hærlig! :D

27062009701.jpg

 

Nye rattet!

27062009700.jpg

 

Gammle motoren.

23062009680.jpg

 

Olja

12072009727.jpg

 

Ny foring i bakhjulsopphenget

08072009725.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra prosjekt :D

har ein Civic sjøl som eg lurer på å hive i ein Vtec i. Men kor fekk du tak i motoren din? Kjøpte du den komplett med alt så det var bare plug and play? Kan godt få skrive ein litt detaljert PM om priser og løsning på ledningsnett om du hadde hatt tid :)

BMW E36 325 M-Tech

Honda Civic Lsi -94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut:)

 

Takker :)

 

Bra prosjekt :D

har ein Civic sjøl som eg lurer på å hive i ein Vtec i. Men kor fekk du tak i motoren din? Kjøpte du den komplett med alt så det var bare plug and play? Kan godt få skrive ein litt detaljert PM om priser og løsning på ledningsnett om du hadde hatt tid :)

 

Hei.

 

Jeg kjøpte en hel, kjørbar(men opprustet)92mod VTi fra en kar her i Trondheim. Om man har alt så er det "bolt on" ja.

 

Hva er ny 0-60mph tid nå da?

 

Har ikke målt, men skal ta med g-tech måleren opp til ACR, så regner med jeg får testet litt da.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet yttre drivledd, samt skiftet bremsevæske.

 

Har også funnet ut hva som feiler el.vinduene (brudd på masse ledninger siden jeg har kjørt uten innerskjermer), men rekker desverre ikke gjør noe med det før ACR (må kjøpe ny vindusheis).

 

Også har jeg fått de nye spissingstagene til bakstillingene, men det rekker jeg heller ikke gjøre noe med før ACR. Satser på å få bedre skikk på bilen til CH at Våler.

 

15072009728.jpg

 

15072009729.jpg

 

15072009730.jpg

 

18072009736.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått testet bilen oppe i Mo (ACR).

 

Må si det fungerte langt over forventet. Motoren ble dratt til ca 8800rpm runde etter runde uten problemer. Vann tempen var stabil som ett fjell, og på de siste 2000km (inkl ca 10mil på bane) så har bilen brukt 1-2dl med olje. Jeg har aldri hatt en honda motor som har brukt i nærheten av så lite olje, olja er faktisk ganske lys å fin også (dette er nok fordi rensen jeg har brukt virket veldig bra).

 

Fikk intrykk av at bilen/motoren er ganske sprek også, selv om Willy knuste meg i dragrace..hehe

 

Bremser og understell var som vanlig ikke noe særlig å skryte av. Alt for mye krengning, og nesten ikke bremseeffekt. Dekkene jeg kjørte på er nok heller ikke noe særlig (marangoni foran og barum bak). Men siden det var så vått virket ikke understell/bremser/dekk dårlig som de gjør på tørt, siden alt blir belastet mye mindre.

 

Jeg hadde noen gammle gateslics med også, men de hadde nesten ikke mønster å ble dermed til pynt :p

 

Har som smått prøvd å ta rundetiden min gjennom noen innboard filmer, men det var værtfall ikke mye å skryte av. Var vell over 2min og 10sek på en runde :p

 

Det var veldig mange som tok bilde av bilen min, så slenger ut en del her :)

 

IMG_7083.jpg

 

IMG_7053.jpg

 

IMG_7052.jpg

 

IMG_7219.jpg

 

IMG_7370.jpg

 

76614a47_md.jpg

 

7cc5094f_md.jpg

 

805d2ff0_md.jpg

 

82625a91_md.jpg

 

Bilde20173.jpg

 

Bilde20229.jpg

 

Film filmet av Sonny med mobilen min:

th_25072009033.jpg

Ganske clean kjøring der. Har en annen en der det satses en del mer (litt vell mye :p), får se om den kommer ut senere.

 

Driver å laster opp en lengre film i bedre kvalitet til youtube nå.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår