Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
U5tabil

U5tabil: Alfa Romeo GTV 116 3.0 - Total restaurering/ombygging

Rate this topic

Recommended Posts

2RE_Racing: Jeg jobber 7 til 3 og andre ganger 7 til 11 så jeg har like mye tid som dere andre :) Ja håper den blir bra, forhåpentligvis som ny :P gleder meg sykt til og høre V6ern synge!

Kastel: Takker. Prøver og ta mange bilder da jeg selv liker og se slikt på nett. Samt det er slikt jeg har lært en del ting. Så jeg håper noen her kanskje kan dra nytte av noe av det jeg gjør? Har vert syk i dag så har ikke fått gjort noe i dag. Men regner med å få gjort en del i helga :)

Fortsatte der jeg slapp sist og det var og dele bremseskiva fra navet. Det som ikke går av med makt, går av med mere makt! Så da tok jeg slegga og smelte til det jeg maktet så tresplintene sprutet, og ja den kom av til slutt ;D . Deretter så slo jeg ut lagrene fra navet. Så var det neste framstelling som stod for tur. Og det gikk en del fortere og demontere denne, da jeg slapp og gruble over hva pokker jeg skulle gjøre. Men skiva sitter på denne sida av en eller annen grunn bedre fast, selv med vidundermidlet. Så jeg har nå lagt den til mørning av dette stoffet, før jeg tar fatt i slegga igjen.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4009&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4013&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4017&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4021&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4025&g2_serialNumber=2.jpg

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4029&g2_serialNumber=2.jpg

En ting Vegard,hvordan gjør du med drivakslene?Blir du å skifte drivakslene fra 75en eller bruker den dem fra GTVn?

75en har vel 5 bolter,og gtven din har 4,blir vel det beste og bytte?

Hansy: Akslingen fra 75 har rett fester men er for lang .Den fra GTV2.0 er feil fester men rett lengde. Så jeg må ta akslingen fra en GTV6 (har sikret meg en slik). Alt blir skiftet fra 4 til 5 bolt ja.

ChromeCorolla: Om jeg klarer å skrape sammen nokk penger til deler så ja kanskje. Men høyst sannsynligt ikke. MEn ja det var i utgangspunktet en GTV2.0 og ikke en GTV6. Alle jeg vett om som kjører med 3.0 i sine GTV6er har kun skiftet motor og ikke noe annet. Så det som blir gjort her er mye mere med andre ord. Hvorfor jeg tok en GTV2.0 og ikke en GTV6 og bygget om, hmm nei det vett jeg ikke. Antageligt fordi jeg da måtte ha kjøpt ny bil, noe som ikke altid er like lett ved en slikt GTV6.

Pen bil.... liker disse! er sant som du sier at man kommer langt ved å søke på internett etter løsninger på diverse problemer! fikk noen ideer på noe platearbeidet du har gjort på bilen din som jeg skal bruke på bimmern min :) lykke til videre... jeg skal følge med :)