Gå til innhold

finest.


Glacius

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Originally posted by eirikoo

 

Foran IC'en?

Hvorfor det?

 

Så ett Lystgass KIT fra NX til VW.. det het N-Cooler. Lignet veldig på den ringen som sitter på intercoolern til dfen CRX...

 

Stod på tysk, så jeg skjønte ikke helt.. men som jeg fikk med meg.. var det der den skjøyt inn lystgass..

 

Men jeg kan jo ta feil:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har sett 2 Fast 2 Furious har kanskje merka seg at den Skyline'n har sånn "sak" på intercooleren, men samtidig slipper gassen ut i friluft.

 

Det er Nitrous Express' "N-tercooler chiller"

 

For å ta et sitat fra NX :

 

"For supercharged or turbo applications where nitrous is not an option, NX offers another alternative, the “N-tercooler”. Using either nitrous or CO2 this unit can reduce air inlet temperatures dramatically. In a recent dyno test, a turbocharged Honda, equipped with an NX “N-tercooler ”, increased its baseline by an astounding 52 horsepower! If it makes horsepower, it must be Nitrous Express!"

 

N-tercooler%20L.png

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Majestet

Hva er det røret som ligger utenpå intercoolern?

 

Det som ligger utenpå IC'n er et apparat som sprøyter inn kaldt luft på IC'n, sånn at den får mer kald luft, som da fører til at den går fortere..... Så det på Top Gear i dag morres.

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

 

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golden

 

Det som ligger utenpå IC'n er et apparat som sprøyter inn kaldt luft på IC'n, sånn at den får mer kald luft, som da fører til at den går fortere..... Så det på Top Gear i dag morres.

 

Hvor får man den kalde luften fra da?

Det må jo være en eller annen form for trykksatt gass som blir kald når trykket synker, ellers funker det jo ikke.

 

Man vil jo bruke mer energi på å kjøle luft enn det man får igjen ellers.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lystgass som blir sprøytet på intercoolern.

 

Vet ikke hvor mange minus den gassen er jeg men.

 

Leste hvertfall at de hadde testet en Civic på båndet. Med og Uten det kittet. Når de tok med kittet så ga dette en hk økning på 52 hk.. bare ved å kjøle ned Coolern. Ganskje kult det da:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Hvor får man den kalde luften fra da?

Det må jo være en eller annen form for trykksatt gass som blir kald når trykket synker, ellers funker det jo ikke.

 

Man vil jo bruke mer energi på å kjøle luft enn det man får igjen ellers.

 

De henter vel luften fra lufta, jeg vet ikke jeg ass, du får spørre Jeremy Clarkson om det:D

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

 

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Tihi, purge valve...

 

Ventil som slipper en smule trykk fra tanken for å freshe opp gassen og få frisk/ny gass inn i systemet før det sprutes inn i motoren. Denne purge valven er kjeekk å ha foran evt IC'en for å kjøle denne før en drar av gårde med n2o-fart....

 

Sånn er det med den saken.

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Originally posted by Axe-Stro

Tihi, purge valve...

 

Ventil som slipper en smule trykk fra tanken for å freshe opp gassen og få frisk/ny gass inn i systemet før det sprutes inn i motoren. Denne purge valven er kjeekk å ha foran evt IC'en for å kjøle denne før en drar av gårde med n2o-fart....

 

Sånn er det med den saken.

Den forran er jo ikke noen purge valve. Mest snasynligvis så er det ett såkalt N-tercooler kit eller evt. ett Co2 kit.

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår