Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
ZpiFF

9-3 1.8t vs 2.0t? Trimmuligheter

Rate this topic

Recommended Posts

Hei hå.

Driver å surfer nyere Saab 9-3'er og ser at både 1.8t og 2.0t kommer med 150hk. Hva er egentlig forskjell på ytelsen på disse to versjonene, og hvilken lønner det seg å kjøpe i forhold til å trimme den opp til ca 180-200hk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finner ingen brukt med 210hk ihvertfall :\ Hadde vært fett å ha!

 

Så man kan fint chip/ppc-trimme en 1.8t opp til ca 180 uten at den originale motoren får skikkelig bank?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Finner ingen brukt med 210hk ihvertfall :\ Hadde vært fett å ha!

 

Så man kan fint chip/ppc-trimme en 1.8t opp til ca 180 uten at den originale motoren får skikkelig bank?

 

den som heter 1.8t er jo en 2liter, saab bruker hirch til chiping av disse, da har du 195hk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du får fint over 200hk av alle nye 9-3. Den "1.8t" har 210hk/320nm med chip fra Nordic og 205hk/310nm med Maptun eller Speedparts chip. Det er jo ingen forskjell, så kjøp fra den du liker best! Hehe... Er mange forskjellige levrandører av chip til Saab i Sverige. Jeg nevner ett par;

http://www.nordictuning.se/main.php?tuning=9-3ss&sub_page=1

http://www.maptun.com/webshop/products.php?rubrik=133&kategori=337&produkt=1173

http://www.bsrab.se/products/n354/t/

http://www.speedparts.se/ (evnt. http://www.speedpartsnorway.no i Norge)

http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=%2fProducts%2fLeistung (som nevnt, Hirsch. Leverer til Norge)

http://www.abbottracing.com/2003/index.htm (i England)

 

Og ang. den med 210hk orginalt, ja det er Aero :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

blir den "gamle" aeroen:) nye aeroen er vel en 2.8liter turbo V6 :D heftige greier. Har kjørt 210hk maskinen og må si den sparket godt fra seg. Denne hadde dumpventil påmontert fra saab, så en merka at den pusta godt (spesielt i cab versjon når taket var nede)

 

edit: får jo 2.0t med 175hk hvis jeg ikke tar feil:). tidligere Aero heter 2.0TS og yter som nevnt 210hk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, 2006 så er Aero 2,8 Turbo V6 ;) Ville heller hatt en hissig 2.0 med litt div. småplukk jeg men, det er jo smak og behag.

 

Er jo dump orginalt på alle turbobiler (unntatt fra 70-tallet og greier), men ingen er helt som nyere Saab :D Syntes man hører dem godt i alle utgaver (tilogmed 150hk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok gull :)

 

Er det best å chiptrimme eller ppctrimme en saab 93? ppc er vel lettest å sette tilbake igjen før eventuell kontroll, men chip gir kanskje mer effekt? Hva skjer hvis man blir stoppa med en chiptrimma bil og politiet mistenker uregistrert effektøkning? Er det dyrt å godkjenne disse med chip? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saab 93 2000 mod.2.0 T Buisness Sport.140 000 km.Rød.Sommer/vinter

hjul,kjørecomputer,multifunksjons ratt,klima,soltak.Kan sende bilder.

200 hk.Går som en kule.

 

Send meg en mail eller ring.Torkil Riiser Mail:triiser@hotmail.com Tlf:93005750

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.