Gå til innhold

Erfaringer med Mb kontra andre merker

Ranger emnet


Actros2554

Anbefalte innlegg

  • 7 months later...

Nett fått nye bilen,en Actros igjen. Første turen heim frå utlevering låste boggien seg,og det gjør den kvar dag no i ettertid....TRAGISK!!! I tillegg har eg fått opp at bremser på aksel 4 er utslitt:fucku: Desse 2 systema er noe av de VÆRSTE eg har noensinne vært borti. Når neste bil skal byttes neste år blir det nok ikkje MB. Synd,for resten av bilen er jo bærre lekker å bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noe som heter erfaring bak rattet ;)

firmaet våres har drevet med transport siden 1904 og har vært innom det meste av biler.....

Etter siste generasjon Actros kom så bestilte vi 5 stk med en gang, sjåførene våres er full av lovord, i dag så har vi 16 stk.

Dem siste vi kjøpte er 2560 boggi trekkvogn med powershift og sjåførene står fritt til å velge hva dem vil men svaret er enkelt )

Vi har hatt Scania, Volvo og Daf men når sjåførene nekter å kjøre dem så blir det kun et merke igjen som er aktuelt for oss...

Taunus Coupe GXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. har kjørt lastebil/vogntog nå i 10år, og de største møkkabilene er IVECO og Volvo. Kjører nå renovasjonsbil(som forøvrig er den beste og fineste jobben jeg har hatt), en volvo FM12 2000mod gått 150.000 (gang det med 4:) ) Der kødder alt av elektrisk, motorstyring,sensorer, kommer opp hele tiden feil matartrykk, ladtryck, oljetrykk og andre div inaktive følere. i har brukt over 100.000 på den nå, skiftet ledningsnett til motor styring, styreenhet osv. Denne bilen har 380hk. Hadde en Scania 94 før med 280hk, og den dro faen meg like godt, og vel så det, skikkelig svartrøyk av den :)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har to mercedes busser (ja, vet det ikke er lastebil) og der har vi en 12 meters 2-aksla som det aldri går noe i filler på, bortsett fra ting som knuste kaffekanner og slikt:p, og en 14 meters 3-aksla der alt ryker... det siste nå var sjettegiret. det var en jobb til 300 000. bytta retarder for en måned siden. 70 000. og lista bare forsetter. feilmeldinger og låser som ikke virker og sentrallås som plutselig låser opp alle lukene og dørene midt på natta og alt mulig drit. Det eneste som virkelig holder på den er kanskje motoren. en sånn sekssylindra sak påp 400(?) hk. bussen er forøvrig gått 250 000 km!

 

Ville bare statuere et eksempel på at det finnes mandagsbilder der ute! sjøl om mercedes kanskje har litt mange mandager i uka si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

noen som har peiling på mb motorer min c200 95 mod starte faen ikkje skifta tennplugger, sjekka bensin filter, sjekka kompresjon nokken som har peiling på hvorfor denne skiten ikkje starter ? (rett før motoren kubba hadde eg problem med automatgiren så etter motoren er fiksa så må sikkert automatgiern skiftes ## son of a bitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår