Gå til innhold

Taker og bukker!

Ranger emnet


jeepboy

Anbefalte innlegg

Jeg lagde 2" forlenga sjakler selv, og monterte på en jobb-kompis sin Wrangler men jeg veit at det er å få få kjøpt non riktig smukke. Pris aner jeg ikke..Ring 4x4 Supply i drammen, de har sikkert en pris å gi deg. God helg selv!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, de er ikke så vansklige å bytte selv. jekk opp bilen til nesten hjula løfter seg fra bakken og skru av de to boltene pr sjakel. Boltene banker du ut med hammer og dor. Det er nok mulig du må prøve deg fram litt med hvor mye du må jekke opp bilen, poenget er jo å få akselen til å hverken henge eller presse på fjæra - boltene går mye lettere ut når du har fått jekket den opp akkurat passe :) ! Vil anbefale å kjøpe sjakler med smøre-nippel, det er kjekt å ha hvis du vil oppgradere til Polyurethan foringer i fjærene, med litt smøring holder disse foringene lenger.

Ett annet triks du kan gjøre etterhvert er å kjøpe den store typen av hockey-pucker og legge disse i mellom karrosseri og ramme- Billig og bra bodylift!(legg dem ned på ramma og den originale foringa oppå) Min onkel har drivi Jeep verksted i lillestrøm i non titalls år og han bruker hockey pucker på de aller fleste av bila sine, gir sammen med langa sjakler ca 3" heving. Lykke til!!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeep klubben skal ha "meeting" i Lillestrøm på 4.juli!

Mer info finnes på hjemme sia dems. Hva sia heter er jeg ikke sikker på. Men er vel bare å søke på SOL tenker jeg!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Det er vel ingen seriøse bil-byggere som bruker hockey-pucker til å heve bilen sin med?!?!

Bruk egnede produkter så får du det kanskje godkjent hos Biltilsynet også!

Rent idioti å bruke pucker for da stiller du oss andre seriøse bil-byggere i skyggen den dagen du blir stoppet og får mangellapp på "tulle-hevingen" din.

Et resultat av dette kan bli at Biltilsynet setter en stopper for all heving av biler i fremtiden!

 

Tenk på det!

Bilhøyttalere selges! Ta kontakt for mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Det er vel ingen seriøse bil-byggere som bruker hockey-pucker til å heve bilen sin med?!?!

Bruk egnede produkter så får du det kanskje godkjent hos Biltilsynet også!

Rent idioti å bruke pucker for da stiller du oss andre seriøse bil-byggere i skyggen den dagen du blir stoppet og får mangellapp på "tulle-hevingen" din.

Et resultat av dette kan bli at Biltilsynet setter en stopper for all heving av biler i fremtiden!

 

Tenk på det!

 

 

Enig her!!

 

Nå er vel ikke BT særlig glad i balje-heving, uansett om det er godkjent, eller ikke. Man kan vel til nøds få godkjent 1" hvis man treffer på rette kontrolløren.

Jeg satser på det på CJ7'n. Blir litt liten plass til 35" med 4,5" på fjærene.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår