Gå til innhold

NAF-test

Ranger emnet


spitz00

Anbefalte innlegg

For en drøy måned siden hadde jeg min E39 til EU-godkjenning hos Trondsen Bil (BMW-forhandleren) i Tromsø.

 

Fikk ingen kommentar på at bilen hadde coilovers eller 18" vinterhjul, uten at dette sto i vognkortet. Det eneste jeg gjorde, var å legge frem TÜV-papirene, og da var visst alt greit :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE orginal felger (gamle er 15", nye er 17"), eksosen er IKKE orginal og med dump. fikk ikke noen annmerkninger på det (self om han måtte krype godt under bilen for å få målt eksosen. Bilen har heller ikke samme høyde som i vognkortet.

Var første gang jeg hadde bilen på EU-kontroll, har ikkeno papirer på noe som helst. Og de kara var super seriøse på å sjekke alt og ingenting. Hadde tilogmed lystgassen tilkobla bilen uten at de sa noe på det.

 

 

Men vet ikke om NAF-testen.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis hadde en bil på NAF kjøpstest, der sto det i papirene at de sa "Bilen har vesentlig mer effekt enn originalt", men det ble ikke noe sak ut av dette. Tror derfor ikke NAF gjør noe med det, men er man usikker er det jo bare å spørre dem :)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med NAF-mekanikere, er at de er seriøse karer med yrkesstolthet, som er opptatt av at du skal få en grundig rapport over bilens tilstand..

 

Tror ikke de er ute etter "å ta noen" men tar selve bilens tilstand seriøst når det gjelder sikkerhet.

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt og greit: si du har lyst til å kjøpe bilen, ta med en kompis som er "selger" av bilen, og be NAF ta kontroll.

 

han sier til deg hva som mangler i vognkort, og du vil få beskjed om at eksosen aldri kommer til å bli godkjent ved en EU-kontroll.

 

du kan jo ta den alene også, uten kompissen, si du er kjøper (om du ikke er NAF medlem da:P - da sjekker de jo navnet ditt.).

 

Eller dra ned og si: jeg vil se at bilen er lovlig, kan du sjekke dette eksosanlegget mens du sjekker resten?

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår