Gå til innhold

Focus 1,8 Tddi


Citizen|X

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Focus 1,8 TDDi, er usikker på hvilken årsmodell jeg skal satse på enda, men ser de ligger fra 120k++ og oppover.

 

Noen spesielle svakeheter med disse bilene, forrutenom det vanlige med rust og svake lager bak? Hvordan er det med varmeproduksjonen i tddi på vinteren, er det f.eks noen ekstravarmer på disse?

 

mvh

 

Citizen|X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en Focus 1,8 TDDi, er usikker på hvilken årsmodell jeg skal satse på enda, men ser de ligger fra 120k++ og oppover.

 

Noen spesielle svakeheter med disse bilene, forrutenom det vanlige med rust og svake lager bak? Hvordan er det med varmeproduksjonen i tddi på vinteren, er det f.eks noen ekstravarmer på disse?

 

mvh

 

Citizen|X

 

jeg kan minimalt om diesel,men jeg har hørt at et svakhet på focus er noe med styringa. Usikker på hva det er,men vis du hører en ulyd når du har max sving mens du holder en 10-20km/t. Jeg mener ikke den lyden fra servo pumpa men en annen lyd.

All klaring, er god klaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noko som heiter tddi? eller er det Tdci du tenker på?

Vi har 1.8tdci, og det er grom motor :D

*digger draget*

 

Varme om vinteren har ikkje eg merka som noko problem, men så er det kun maks -5grader her på kysten.

 

Tror vi var nede på ca 0.45 på langkjøring med full bil og takboks.

Vår er 2004 på 115hk. Men med 250nm om eg husker riktig.

 

btw, stasjonsvogn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det noko som heiter tddi? eller er det Tdci du tenker på?

Vi har 1.8tdci, og det er grom motor :D

*digger draget*

 

Varme om vinteren har ikkje eg merka som noko problem, men så er det kun maks -5grader her på kysten.

 

Tror vi var nede på ca 0.45 på langkjøring med full bil og takboks.

Vår er 2004 på 115hk. Men med 250nm om eg husker riktig.

 

btw, stasjonsvogn her.

 

Tddi er turbodiesel uten commonrail som TDCIen har, en litt eldre konstruksjon med litt lavere gamp. Den har 2 versjoner med 75 og 90 hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg har en 2000 tddi.

Har fått byttet dører panser og bakluke på garanti og skiftet 1 stk bakhjulslager også har jeg en klunkelyd bakifra pga senking ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med bilen på de 2 årene jeg har eid den.

Tddi'en er meget enkel å chippe(superchips bluefin) og fungerer da meget bra:well

Alt i alt så er jeg super fornøyd med diesel brakka mi, løp og kjøp.

focuslidl3.jpg

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, jeg har en 2000 tddi.

Har fått byttet dører panser og bakluke på garanti og skiftet 1 stk bakhjulslager også har jeg en klunkelyd bakifra pga senking ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med bilen på de 2 årene jeg har eid den.

Tddi'en er meget enkel å chippe(superchips bluefin) og fungerer da meget bra:well

Alt i alt så er jeg super fornøyd med diesel brakka mi, løp og kjøp.

focuslidl3.jpg

 

Så meget fin ut den bilen din :) Er den gått langt? Hvor mye effekt får du ut av chippen, og hvordan er forbruket?

 

Mvh

 

CitizenX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt deg bil, CitizenX? Vi selger ca. 3-5 Focus turbodiesel'er i uka, så jeg burde ha noe som kunne være interessant for deg.

 

Vi har alltid en mengde med Focus TDi'er inne. Både nye (TDCi) og gamle (TDDi) variantene inne. Kan hjelpe deg med å finne en bil dersom du ikke allerede har handlet bil da.

 

Ellers kan jeg legge til at det er ytterst få Focus TDDi'er solgt nye i Norge, og det er ikke så himla mange med dieselvarmer. Det finnes derimot en god del med forsterket varmeapparat. (PTC-varmer).

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget fin ut den bilen din :) Er den gått langt? Hvor mye effekt får du ut av chippen, og hvordan er forbruket?

 

Mvh

 

CitizenX

Takker for det ja, den er gått litt over 100000, superchips sier 120hk/280nm og forbruket etter chip er ca 0,45 på langkjøring og aldri over 0,69 på by kjøring.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår