Gå til innhold

Ulyder i forstilling

Ranger emnet


Mr. Leon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en ulyd i forstillingen på grombilen min. Det er en slags "klakke"- lyd som er fryktelig irriterende og den høres heller ikke hell sunn ut. Jeg har hatt bilen inne tidligere for å fikse dette og da skiftet de lenkearm venstre side (den var visstnok defekt) Lyden ble borte i ca en mnd tid og så kom den tilbake. Ny tur på verksted i dag i forbindelse med service, ba de om å sjekke det de hadde gjort tidligere samt en ny runde på hele forstillingen, høyre og venstre side. De fant ingenting og kunne ikke gi meg noe svar på hva det kunne være.

 

Så da spør jeg om noen har vært borte i det samme problemet på sine biler? Eller noen som har noe tips om hva det kan være? Bilen er en Seat Leon 1,8T4, den har akkurat passert 100.000 km.

 

På forhånd takk for alle svar.

2001 Seat Leon 4 1,8T 180hk++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Kunne ha spesifisert dette litt bedre ser jeg, sorry. Den klakker ved mindre ujevnheter, som feks trikkeskinner, mindre hull etc. Lyden er ikke påvirket av om jeg svinger eller ikke.

 

Mvh

Marius

 

Jeg har samme symptomer på min Leon nå, lurte på hva som var galt med din? :crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sjekk om det er slark i indre styreledd. var de som var utslitt på tten min eg hadde samme symtomene. og siden alt er likt på tt.leon,golf 4,bora,a3 og oktavia så er det mye muligt det er samme greia der

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verkstedet ikke finner det er det jo en mulighet for innmat i en støtdemper, eller topplager på fjærbeina.

 

Men lenkarmer og stabstagforinger kan være litt lure, vet du om verkstedet sjekket når bilen sto på hjula, eller om den hang i bukken? Det er alltid lettes og finne når bilen står på hjula

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår