Gå til innhold

hvilke motorer kommer urquattro i

Ranger emnet


cossiehovland

Anbefalte innlegg

Stemmer og det, og 20v RR siste modellene, men fortsatt 2.2.

 

 

 

JESS :D hehe da har jeg rett.. haha for han sa det atte jeg ikke kunne noen ting fordi dette var en ekte orginal UrQ, "så klart får du UrQ i 2.3 20v Turbo" men eneste probleme her er at alle 2.3ene som jeg vet er sugemotorer å jeg har fått Audinærig fra morsmelka så jeg har jaffal lest leksa mi :D :???:

Kjører rundt i en audi 100/A6 2.6 V6Avant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis han har en Audi Urquattro med 2.3l motor og er en 1989 modell så vil jeg veldig gjerne bli kjent med kammeraten din! Jeg tror for det første ikke at det er NOEN 1989 modeller av Urq i norge (ble produsert et begrenset antall på den tiden også, men de er det ytterst FÅ av og da kom den med 2.2 20v turbo motor.

 

Han har da mest sansynlig en helt vanlig Audi Coupe TYP89 som den heter mao det nye runne karosseriet. De kom med 2.3liter 20v motor på 170hk.

 

Ulfern: Hva pokker snakker du om? Audi Urquattro har ALDRI kommet ut fra fabrikk med noe annet enn en TURBO FEMMER!!! Ur ble levert med ?2144?ccm(aka 2.2l) 10v turbofemmer (motorkode WR tror jeg) i begynnelsen og ble vel i 1987 og frem til 1989 levert med RR motoren som tidligere nevnt som er en 20v turbofemmer som også er en 2.2 liter, 20v urq ble levert i et lavt antall.

 

Skal det være noe mere før vi stenger? :p

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mer enn en stk org 20v i norge, men mange er det ikke! Var forresten en 90mod RR tilsalgs i høst, gikk for 200k...

 

Snart er det vel og noen som kommer og påstår at Ur ble levert med jet-motor og her... Folk må slutte å tro på julenissen;) hehe.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mer enn en stk org 20v i norge, men mange er det ikke! Var forresten en 90mod RR tilsalgs i høst, gikk for 200k...

 

Snart er det vel og noen som kommer og påstår at Ur ble levert med jet-motor og her... Folk må slutte å tro på julenissen;) hehe.

Bra svart. Folk burde serriøst sjekke litt fakta før de er så påstålige.:hvaskjera

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til meg så sa jeg TROR på det jeg er usikker på, og kan vel egentlig ikke si at noe av min info var særlig feil ihvertfal. Så er jeg selv på den ganske så tørre siden. (ubegrenset hva man kan huske av detaljer til enhver tid) Men er jo andre her som godt kunne holdt kjeft. Morsomt at folk klarer å påstå at ur har blitt levert med FIRRER og at de også har kommet UTEN turbo. hAEHaEHaEHAEhaAE!

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å pirke enda litt mer så hadde du WR motoren fra 1980-88 og MB motoren fra 1988-89 og RR (20v) fra 1989-91.

WR hadde da 2144ccm og MB 2226ccm men begge hadde like mye hk og dreiemoment (200hk). RR motoren var på 2226ccm og hadde 220hk.

Audi

80 Quattro 2.2t 20v -83

UrQuattro -85

90 Quattro -85

A4 Tdi Quattro -97

-------------------

xS6 Avant 2.2t -95

xS2 Coupe -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Nå husker jeg i farten ikke helt motorkoden, men Sverige og Sveits

(og USA?) har fått en nedtunet motor (ved tenning, K-jet...) til 162hk,

edition Speciale er en av disse. Så tipper du har en av disse...

 

WX er motorkoden til denne, er egentlig en WR nedstrupet til 162hk i steden for de normal 200hk. Pga. avgasskrav og lignende ble dette gjort i spesielle land, bl.a. Sveits. Gikk fra 1984-89.

 

GV motorkode gikk fra 1980-87 men har riktignok 200hk og gikk paralellt med WR motoren, tror denne er ganske spesiell for den har jeg ikke hørt om før engang. Stod Sveits og Sverige i merknadfeltet så det er vel nok en spesialmodell pga. utslipp. :well

Audi

80 Quattro 2.2t 20v -83

UrQuattro -85

90 Quattro -85

A4 Tdi Quattro -97

-------------------

xS6 Avant 2.2t -95

xS2 Coupe -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår