Gå til innhold

vw-vegards '91 Golf

Ranger emnet


vw-vegard

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du har nok mye rett der J_A_H og PoloClassic i sitt innlegg.. takker:)

 

må man kjøpe nye fangere for å få de med "kromlista" foran og bak ? eller er det mulig å bare ettermontere dette? samme gjelder grillen, må kanskje få tak i en originalgrill med "kromlist"?

 

Greia med grillen, er at du nå har 4-slaten etter det jeg så. Derfor er det patetisk og montere kromlist rundt.

Fangerene kan vel monteres kromlist på, men det blir best om du gjør det ordentlig. Finn deg fine fangere på hugger, polér krommen og vips :)

Det beste er å få seg en pre-90 grill med ekte krom rundt, ja :)

Ikke Biltema-plastkrom..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå aner ikke jeg hva du mener med "4-slaten", men jeg får bare lete frem noen fangere og polere krom da :D

 

"4-slat" betyr 4 riller. Altså, de grillene med fire, store riller, kalles 4-slat. Ofte sett som badgeless på diverse 90-lookere. Ikke anbefalt med krom rundt, siden Volkswagen er detaljer hele veien, spesielt hvis du går old school. På grunn av nettopp detaljene kan Golf II se helt forskjellig ut fra old school til 90-look.

 

Dette er en 4-slat (med 4 lykter, men det er ikke poenget)

 

chaneys_vw_golf_g60_syncro_4.jpg

 

 

Her ser du en kliss original Golf II med originalt "old school" look. Hvis du skal bygge old school, anbefaler jeg dette som inspirasjonsbilde nr. 1. Her ser du at grillen har mange, små riller og krom kant rundt. Det man gjør når man bygger old school er å kjøpe denne grillen med mange små riller, ikke fester krombit på 4-slat, ettersom det vil være stilbrytning de lux for det perfeksjonistiske øye (noe ofte Volkswagen folk er, spesielt de som legger mye penger i å få doningen strøken etter old school stilen).

Denne bilen har krom VW emblem, -90 krom grill, "små dører" (dvs. små speil, a.k.a. pre-88, eller bare -88 dører), krom små fangere, original leppe (her kan gjerne Duckbill-leppen fra EinserGolf benyttes, for å gjøre prikken over i'en på en oldschool Golf II, som en evolusjon av eneren), krom dørhåndtak, liten Euro-list, kvart skjermbue og originale felger. Her ser du en "ekte" Golf II, ettersom dette er en videreføring av eneren, en populær småbil over hele Europa, med design av Italienere, samt en veldig forsiktig styling, i motsetning til Golf II med mye plast, a.k.a. Golf III wannabees.

 

golf2_orig.jpg

 

 

Her, til sammenligning, ser du en gjennomført 90-looker

 

1108479473-1-DCP01673.JPG

 

 

Jeg er ikke negativ til 90-look, dersom det blir gjort ordentlig. Men, det begynner å bli så kjedelig på norske Golfer nå, samt at man har en tendens til å havne opp med Autospar-deler som knekker før man har fått dem i posten - etter å ha ventet ett halvt år. I tillegg har man en tendens til ikke å gjøre det tidsriktig etter det det var i 1990, men bruke detaljer fra i dag, som f.eks. badgeless grill, angel eyes, lexus lykter bak, osv..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah, takk igjen eirik,mye fornuftig syns jeg:) det er jo mye av dette som ikke er stor jobb heller, bare handler om å finne de rette delene.. skjønte det med 4slat greiene nå ja :p enig i at det hadde sett bra ut med krom-look rundt om ja, dørhåndtak, grillen osv. jeg vet ikke helt med de dørene om jeg ville bytta tilbake til de små (ingen stor fan av de), men det kan hende jeg blir fan av de hvis jeg ser de på en old school bil.. kan jo bare prøve å modde den der for meg selv.. har det originalbildet der på dataen ja, meget bra utgangspunkt.

 

når det gjelder eurolista og kvart skjermbue, passform? er det bare å "poppe" i når jeg tar av den store lista jeg har nå, på sida av bilen og den hjulbuelista?

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah, takk igjen eirik,mye fornuftig syns jeg:) det er jo mye av dette som ikke er stor jobb heller, bare handler om å finne de rette delene.. skjønte det med 4slat greiene nå ja :p enig i at det hadde sett bra ut med krom-look rundt om ja, dørhåndtak, grillen osv. jeg vet ikke helt med de dørene om jeg ville bytta tilbake til de små (ingen stor fan av de), men det kan hende jeg blir fan av de hvis jeg ser de på en old school bil.. kan jo bare prøve å modde den der for meg selv.. har det originalbildet der på dataen ja, meget bra utgangspunkt.

 

når det gjelder eurolista og kvart skjermbue, passform? er det bare å "poppe" i når jeg tar av den store lista jeg har nå, på sida av bilen og den hjulbuelista?

 

Er ikke sikker på hvordan listene er festet på Golf, dette må nok noen andre fylle inn. Er de ikke bare limt, tro?

 

Det å bygge old school er langt "enklere" enn det mange tror. Hvis du bruker en del Autosol, tid og godt humør (kosejobb i solen?), kan du få ett gjennomført krom look langt billigere enn jalladeler på Autospar :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe alà dette er aktuelt ass:

 

golf2blaa.jpg

 

BBS felga er dyre, men jaggu er det verdt det isåfall.. fins jo selvfølgelig andre alternativer og men.. (hehe sku hatt litt breiere hjul foran da, men orka ikke endre det, glemte det helt :p)

 

http://www.dubmeister.co.uk/wheelinfo.php?make=Ronal&style=LS

 

ronal_ls.jpg

 

Dette er greie felger, som ligner på BBS, men som ikke koster skjorta, dog så er det bare 7,5x15.

 

Angående krom listene så må du nesten kjøpe fangere med dette i (får det hos huggern) og på grillen så må du kjøpe en med slik, eller så kan du jo male den stripa rundt sølv. Lurer på å prøve det på original grillen min. Men skal du en slik grill så få en med masse "riller" eller så ser det ikke fullt så gammelt ut.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe yeah :) eirik tipsa meg om det, så skal nok gjøre det ja. er vel billigere å finne fangerne på huggeren hvis de er pene, og pusse kromlistene på de. emblemet i nye grillen må også pusses, det jeg har nå er litt slitt og ikke så pent. samme med emblemene bak, kanskje pusse det.. må også gjøre en innsats rundt VW emblemet i midten bak, der har forrige eier vært sløv og slengt på no grønn fylling av noe slag rundt emblemet.. ikke pent:(

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Å bygge old school er nesten gratis. Og man MÅ ha titusenrillersgrillen (eller ten thousand SLATS som de sier på vwvortex da, der jeg lærer alt jeg kan om VW) om en "old school" Golf skal være kurant å se på.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bygge old school er langt "enklere" enn det mange tror. Hvis du bruker en del Autosol, tid og godt humør (kosejobb i solen?), kan du få ett gjennomført krom look langt billigere enn jalladeler på Autospar :)

 

Hei, kid..

duplostyle07.jpg

 

RTFM

 

duplostyle08.jpg

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey? for et logisk innlegg..

 

uansett, må vel belage meg på å kjøpe både ny front- og bakfanger med list, og få tak i en grill med flere "riller" ja :) gleder meg til fortsettelsen, bare penga det står på nå :P

 

Husk at det ikke er eiriksmil (eller noen av de andre heltene på forumet) som bestemmer hva du skal gjøre med bilen din.

 

Grillen din ser fin ut, og en titusenrillersgrill er slettes ikke nødvendig for å få bilen til å bli fin med små fangere og andre detaljer.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke er eiriksmil (eller noen av de andre heltene på forumet) som bestemmer hva du skal gjøre med bilen din.

 

Grillen din ser fin ut, og en titusenrillersgrill er slettes ikke nødvendig for å få bilen til å bli fin med små fangere og andre detaljer.

 

Unnskyld meg, Marius, men hæ? Jeg bestemmer da ingenting. Jeg gir ham pekepinner på hvordan gjøre noen detaljer hvis han skal bygge old school, slik jeg personlig ville gjort. Om han lager bilen sin slik jeg sier, bryr jeg meg egentlig null om, og dersom han lager en bil etter hva andre mener, er det ganske synd på han. Han lurte litt på hvordan old school kunne bygges, jeg la ut ett par tips om hvordan det kunne bygges, hvis han ville. Selvfølgelig er det bare fett hvis han tør å gjøre noe nytt (a la selvproduserte deler, pen bredding, mono-visker, osv. Jeg bare forklarte han hva generell "old school" var, som sagt.

Personlig syns jeg små fangere er langt penere enn 90-stil, men som jeg har sagt før, er det pent, er det pent (f.eks. Remster, lars-frr og du selv).

 

Dersom han syns "old school", etter det bildet jeg postet av den røde, kliss originale Golfen, er pent, må han gjerne få lov til å lage bilen sin slik.

Dersom han bestemmer seg for 90-fangere, DTM speil og sota (type dårlig selvlakkering), må han gjerne få lov til det.

 

Det er hans bil, jeg bare ga han ett par råd på hvordan han kanskje kunne gjøre det dersom han likte forslaget.

 

Dessverre for vw-vegard har de siste kommentarene sporet tråden hans av. Skjerpings..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår