Gå til innhold

KCR Diesel tuning 4x4 Vitara

Ranger emnet


MacPhisto

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg får min splitter nye Grand Vitara på tirsdag, den har 129hk og 300nm og det er sannsynlig "nok", men er det noen som har erfaring på KCR Diesel Boost box?

 

Hvilke konsekvenser får dette på evn biltilsynet, vil de kikke på at bilen har påmontert en slik boks? Øker avgiftene på bilen?

Vil dette gi det spesielle 4x4 systemet (57/43 trekk på julene) problemer med mere kraft i motoren?

Når det gjelder motorgarantien så vet jeg at den faller bort, men fra 129 til 155hk er det vært risken.

 

Effektøkning

Original 129 hk 300 Nm

KCR 155 hk 350 Nm

 

Tar imot alle negative/positive erfaringer!

 

MacPhisto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg får min splitter nye Grand Vitara på tirsdag, den har 129hk og 300nm og det er sannsynlig "nok", men er det noen som har erfaring på KCR Diesel Boost box?

 

Hvilke konsekvenser får dette på evn biltilsynet, vil de kikke på at bilen har påmontert en slik boks? Øker avgiftene på bilen?

Vil dette gi det spesielle 4x4 systemet (57/43 trekk på julene) problemer med mere kraft i motoren?

Når det gjelder motorgarantien så vet jeg at den faller bort, men fra 129 til 155hk er det vært risken.

 

Effektøkning

Original 129 hk 300 Nm

KCR 155 hk 350 Nm

 

Tar imot alle negative/positive erfaringer!

 

MacPhisto

 

hei,hvor kjøpte du den da?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen en Graphite Grå Suzuki Grand Vitara DDIS men en Renault F9Q 129hk diesel motor er kjøpt på skøyen i oslo!

 

Boksen er ikke kjøpt enda!, men den skaffes i en mørk bakgate i Oslo!:)

okey,men det er ikke noe problem å chippe den,vet om en på berg auto som selger suzuki å han hadde chippa en ny vitara(samme motor som deg),så den kan vel ikke være farlig da

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey,men det er ikke noe problem å chippe den,vet om en på berg auto som selger suzuki å han hadde chippa en ny vitara(samme motor som deg),så den kan vel ikke være farlig da

 

Jeg prøver å ikke snuble i terminologiene her, men er chippe den å tukle med det orginale styringssystemet? Kan du skaffe noe data på hva man får dratt ut av orginalchippen? Evn hvem hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke snuble i terminologiene her, men er chippe den å tukle med det orginale styringssystemet? Kan du skaffe noe data på hva man får dratt ut av orginalchippen? Evn hvem hvordan dette gjøres?

 

vis du ringer ditt så spør du om de har greie på chip, så tenker jeg du får svar, ring imorra!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår