Gå til innhold

76mod. 929 HT Cupè

Ranger emnet


w201-16

Anbefalte innlegg

Den har en 2L(1,8org.) med 5gir(4org.). Dette var liksom den første bilen jeg hadde litt lengre enn noen uker, å sto å ventet på meg den dagen jeg fikk lappen(januar 1995).

Da var den sort matt etter at tidligere eier hadde fårtt en liten bulk å syntes at sort matt var tøffere enn den orginale mørke grønne fargen.

Da jeg fikk bilen (ca 94) var den utstyrt med 7,5x13 allycat med 205/50x13 og 235/50x13 BF. Bilen var selfølgelig utstyrt med HI-Jackers og lakse-trapp. Dette var skikkelige 80talls greier.

I 90-96 gikk det enda en del Taunus og ascona rundt her så dette var i tråd med det som var.

På denne tiden var 15" hjul på tur inn, å det var noen gærninger som hadde 16" på noen golf II, å vi hadde sett bilder av biler med 17" hjul. Liksom, hva skulle et være godt for da?

Inv. så er disse bilene ganske ok som dem er.

Bilen var utstyrt med 80tall's pioneer anlegg å det var ikke akkurat plassbesparende. Et par GM120 under hvert sete, "stor fyrtsikkeske"diskant på dashbordet, 5 1/4 i døra og 4 høytallere i hattehylla. Det var noe fulltone greier å to av dem hadde en 8" basser tror jeg.

Spilleren(ene) var et rack med EQ, kassetspiller og på slutten var det en cd-spiller. En ting virket ikke hvis du tok bort en annen, skikkelig pioneer på den tiden.

Da jeg fikk den ble mye tatt ut, å noen enkle ting satt inn(noen husker kansje Sony XR7070, kass.spiller med skifter).Så ble det kappet noen fjører forran, dreid ned stempelstanga i demperen og bakakslingen ble hevet litt.Å da ble blien brukt slik en stund.

 

Tror jeg brukte bilen i et år før restaureringen startet.

Det ble tatt noe rust i kanaler, buer og bak bakhjulene.

Fikk tak i en delebil,men den var noe av det samme så den ble brukt på isen istedet for delebil. Men jeg fikk tak i et par rustfrie skjermer å da var vi i gang.

VW kom med polo colour consept, å den gulfargen måtte jeg ha.

Da bilen var grønn så måtte den lakkes over alt.

Baki, inv. og i motorrom.

Da motoren var ute fikk jeg noen tanker om trim,men det finnes jo ikke noe til det her. Jeg tenkte på 929 sin 2.2I og 3,0 V6 fra slutten på 80tallet,men det kostet litt for mye da. Kom plutselig over en omslipt kam som en innen bilcross hadde fått laget hos enem i sverige. Denne ble kjøpt å satt inn.

Så fikk jeg tak i et ombygd innsug med en 32/36 opelgasser å satte på.

 

Så kom det en 205GTI hit med noen kule felger, alltid likt eike felger med kant så sånne måtte skaffes.

Peugeot hadde lavt ET og 4x108 så det passet på Mazda sin 4x110.

Plutselig sto det et sett sånne fondmetall felger til salgs å dem ble kjøpt.

Da bilen var lakkert å fått "16v antenne", engelman speil og nye felger var jeg nesten i boks, det ble så montert alarm og anlegg.

Det ble en ny pioneer spiller, 5ch forsterker og Polk høytalere. Jeg bygget om kick-panelene så jeg fikk plass til 5 1/4 fulltone høytaller, 4" i hattehylla og en 10" sub baki. Alt ble bygget så det skulle ta lite plass, å tanken var å stille i bilstereokonkuranse.

Etter en stund ble det gul stripe i ruta og lyktene, å rutene fikk brun film.

Det dukket opp et recaro int. til Manta med mye brunt i så det ble satt inn for å få litt bedre sidestøtte. Det som er org. er litt for mye sofa og slapt. Før jeg ble eier av bilen og var passasjer så duppa jeg av noen ganger i baksete å det var digg.

 

Så etter en stund ble det ny bil å denne ble pensjonert.

Etter litt fikk jeg lyst til å bygge litt mere. Da laget jeg meg et nytt innsug, denne gang til 2x dobble 45mm delorto. Så ble det laget et slags grenrør.

 

Nå har den stått avskiltet en stund, bare vært ute i forbindelse med flytting og mjøs is.

Nå som den er veteran får jeg ta den ut når andre prosjekter er avsluttet.

Planen er å sette i to stoler og kansje bur.

Motoren er ok så den er det ikke noe hast med,men wankel 2,0turbo og den V6 motoren er et alternativ.

Har en diff.med sperre til noe RX greier liggende som passer i huset,men stikkakslingene mine er litt for tynne.

 

1000179.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår