Gå til innhold

Saab 93 2001 mod

Ranger emnet


Neo25

Anbefalte innlegg

Hei....Er det noen der ute som vet om det går å bytte til racing filter uten at det skal være noen komplikasjoner med motoren?Altså i mengde med luft osv....Har akkurat kjøpt meg en Saab 93 T...Chippet til 200 hk...Går godt...Bra dreimoment i den...Mange som stusser når de ser saaben forsvinner ut av horisonten...hehe....onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki....Ja,mente luft filteret...hehe....oki....Lurer på litt andre ting...5 gir er veldig vanskelig å få i gir...Jævlig hard liksom....Hva kan være galt her?Har akkurat kjøpt bilen av en forhandler...Lite med olje på kassa tro?? Også en annen ting..hehe...Det sitter en slags sensor nede ved varme bryteren til setene...Det står i manualen at det er en slags kupe sensor....Det er ikke noe bryter,men bare sånne riller på...Hva er dette?Denne er også irriterende fordi den bråker noe jævlig...hehe....Håper på svar !!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Var borti akkuratt dette da jeg skulle kjøpe meg bil også,

var å prøvekjørte en 00-mod. Saab 93 (standard/business mod.)

og merket flere ganger da jeg skulle ha den ut av 5. giret at den satt

fast, og at jeg måtte rykke den bestemt ut..

 

Selger'n sa selvsagt at dette bare var en filleting, men undersøkte

med Saab verkstedet her i området, og de sa at det var en "kjent" feil,

og egentlig ikke noen kritisk feil, men for å fikse det, måtte de bytte en

sats i girkassa.. 1 dags jobb, masse demontering og pris på ca. 10.000,-

 

Jeg kjøpte ikke den bilen.. (Kjøpte istedet en 00-mod. som hadde gått

30' mindre og kostet 25' mindre..)

 

/Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår