Gå til innhold

Prosjekt: Rouge

Ranger emnet


xGrape

Anbefalte innlegg

Var vel kanskje på tide jeg fikk en prosjekt-tråd her. Da jeg begynte tenkte jeg at det ikke var nødvendig for jeg "skulle jo ikke gjøre så mye". Nå tenker jeg at det ikke er nødvendig, for "kommer nok ikke til å gjøre så mye mer". Men det blir vel med ordene... men kommer ikke til å bli noe showbil da. Såpass kan jeg si:)

 

Småfakta: Golf 3 CL, 1993, 1.9TD, 75hk, gått snart 220.000

 

Litt bilder av bilen per idag (og da bokstavelig talt per idag) - NYVASKET og svarte detaljer er frisket opp med plastfornyer. Sexeh!

bakfra.jpg

forfralitt.jpg

bellini.jpg

superspeed.jpg

superforfra.jpg

Til sist et grusomt bilde av panseret. Dette er nyvasket!

panser.jpg

Det er fullstendig matt og fælt. Har rubbing liggende, som jeg tenkte å teste hvis det ble stabilt fint vær en dag. Evnt noen som har andre forslag? (og bilen er ikke polert/vokset på bildene, det kommer også på så fort været blir bra såklart)

 

Ett par bilder til av 17" som kom på igår (bildene ligger også i en annen tråd, men fint å samle det) (link til tråden om å skaffe felgene mine)

felg1.jpg

felg2.jpg

 

Ellers har jeg da montert på nye baklykter, sideblinkers og framblinkers. Info og bilder av lyktene. Og bilder av de montert!

 

Noe av det første jeg gjorde var jo å få på emblemfri grill og badlook-list. Tråd før montering. Da ble det sirka sånn:

golf-badlook.jpg

!OBS! gammelt bilde. Bare for å vise badlook/grill.

 

Så har jeg montert anlegg. Det er en cd-spiller fra JVC (men ingen radio, for har ikke giddi å montere antenne enda). 4" i dashen og 6.5" i framdørene. Alle fra Zachry (Ljudia). Baki sitter det nå en Xelent 12" i et kabinett fra Zachry, samt en brokobla 2-kanals forsterker fra Zachry, med oppgitt 540W RMS.

 

Så har jeg da de fancy SuperSpeed setetrekka i matchende farge, og demonterte i samme slengen nakkestøttene baki.

 

Ellers kommer jo da bare småplukk som ordinært vedlikehold, montert sånn blank og fin tingest utpå eksosen, samt terninger i speil o.lign.

 

Det var vel stort sett det.

 

Planer fremover: fikse lakk-skader. male speil, fangere, lister i rødt. montere turteller/voltmeter. hvite instrumentskiver og blå instrumentbelysning (bestillt). KANSKJE senk. fjerne div emblem. nye frontlykter (angel-eyes eller noe annet). rydde opp baki (skru fast forsterker i noe, og ellers gjør det penere og utnytte plassen bedre). KANSKJE karbon eller alu-interiør fra Vipauto. Nye bremseskiver/klosser - evnt male de som er. Noen som har sirka-pris på noe sånt? Trenger ikkeno fancy, bare sånn at det ser ok ut bak de åpne felgene:) Sote ruter. Demontere tilhengerfeste kanskje? Er det mye stress?

 

Tråden vil oppdaters etterhvert som ting skjer:)

 

Det er mulig å finne fler bilder (kanskje) i andre tråder her. Ellers er det også en liten "historie" på hva som har skjedd med bilen siden starten i Golf-bloggen min (inkl. bilder av anlegget): http://xgrape.net/golf.php

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forslag, bytte blinker og spredere foran, til klarglass :)

(mulig dette står på videreplaner listen din men)

Lakke det svarte i samme farge som bilen

 

Ellerrs, ser bra ut dette :)

 

Digga felga :D

-Er jo hvite/klare blinkers foran nå da (som på bildet nest øverst, ikke slik som på det nederste). Men du tenkte kanskje HELT klare? Det tror jeg ikke jeg gidder i såfall. Er bare blink + dummydeksel der nå. Ingen planer om å montere tåkelys.

-Lakke de svarte detaljene står på "planer"-lista;)

-Og jess, felgene liker jeg godt jeg og:) Og dyre var de heller ikke! (7800 med dekk)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er jo hvite/klare blinkers foran nå da (som på bildet nest øverst, ikke slik som på det nederste). Men du tenkte kanskje HELT klare? Det tror jeg ikke jeg gidder i såfall. Er bare blink + dummydeksel der nå. Ingen planer om å montere tåkelys.

 

Så på det gamle bildet med badlook listen, så ike oppdateringen der :)

 

Men skal du ha deg angel eyes etterhvert, så ville ihvertfall jeg invistert i spredere. Angel eyes på park, uten spredere er nesten døfødt, etter min mening ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ser på bildene, så er det en del rust bak felgene her og der. Har jeg forstått det riktig hvis jeg sier at det man kan se bak felgene er: bremsetrommel bak, og bremseskive og caliper foran?

 

Hvertfall skiver og tromler kosta jo ikke så veldig mye å bytte ut så jeg, men vurderer å male de. Tromlene bak er VELDIG rusta. Noe jeg kan gjøre for å få de så fine at de kan males (sandpapir, stålbørste), eller er det bedre å bare kjøpe nye, og SÅ male de? (selv om det da kan være fristende å bare ha de blanke og fine)

 

Er bremsedeler fra Biltema "bra nok" for amatører som meg?

 

Innspill?

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare kjøre med park (uten spredere) er ulovlig, så det er nok ingen vinner å gjøre.

De proto har på sin VR6 er vel ikke angel eyes, og de er ganske pene..

 

Når det gjelder lakking av bremser, sørg for å bruke varmebestandig lakk.

Fikk noen tips av Roadrunner Custom når jeg og zuhr snakka med han, men husker ikke helt hva som var lurt.. Mulig zuhr husker mer enn meg.. :)

Bør vertfall pusse ned, og muligens varme opp trommelen før du lakkerer..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare park er nok ulovlig ja, annet enn når bilen står stille.

Ta av tromlene og puss de med vinkelsliper med stålbørste, varm de så opp til rundt 50 grader og mal de med svart, varmebestandig lakk.

Oppvarmingen er for og få et jevnere resultat, men mest for at det da tørker veldig fort. Ta gjerne et par strøk avhengig av tykkelsen på lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det svarte tromler. Caliperne tenkte jeg røde for at det ville passe til bilen. Men får se... andre farger dere tror kunne passet? Blått og gult og det meste annet egentlig, tror jeg kanskje vil kræsje litt. Kan jo ha de svarte de og da....

 

Bremseskivene kan seff ikke males eller pusses? Så får bare skaffe noen fine blanke nye der da?

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår