Gå til innhold

TT Sjeldent?

Ranger emnet


ZpiFF

Anbefalte innlegg

Hey hå.

Sitter å vurderer TT for tiden, men ser sjelden noen på veien og her er det så godt som ikkeno prat om TT. Hva er grunnen til at denne er såpass "upopulær"? Mye feil med den? Støgg? For dyr? For billig? Er det et dårlig kjøp?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel opp til beskueren å bedøme utseende. jeg syns ikke det er noe vakkert skue, men stygg er den jo ikke. Slike ord og uttrykk spares til man ser en KIA eller en gammel mazda.

 

Jeg har en mistanke at den blir snakket lite om her på forumet siden den er "ferdig arbeid". Legg merke til at jeg sa JEG har en MISTANKE. Jeg er ingen bastant kar.

 

 

Det tekniske med bilen, svakheter og styrker, har jeg ingen peil på. Grunnen til at det ikke er mange på veien, tror jeg, er nok at det er en nisjebil. Altså om man først skal bruke penger på coupe så kjøper man noe annet. Kun for de mest fanatiske Audientusiaster.... men hva vet jeg.

 

 

Nok synsing fra meg, så jeg setter over til noen med peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er så mye prat om den her er vel strengt tatt fordi det ikke er så mange som har den her, skriver jeg heller på vw audi forumet.. litt mere liv ! Ingen feil som jeg veit om, eneste er at de var kjent for å ha noen feil med intrument panelet, hvor dette tok kvelden! Stygg vil jeg ikke si den er, men vær sin smak det.. ! Man kan ikke være enige om alt ! Ikke ett dårlig kjøp så lenge den passer til ditt bruk med tanke på størrelse osv, så det må du nesten ta stilling til selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infoen :) Begynte å lure på om dette er en bil man bør holde seg unna. Skjønner hva som menes med at den er "ferdig". Er liksom ikke så mye mer å gjøre med den utenom eventuelt trimming. Syntes bare det ser ut som mye kjøreglede for pengene. Eneste jeg er litt skeptisk til er det ubrukelige baksetet og _kassetspiller_ :O Men ellers liker jeg bare TTn mer og mer :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du sier "ikke så mye mer å gjøre med den utenom trimming", så ta en titt på..

 

http://www.thettshop.co.uk/index.asp

http://206.188.206.88/index.asp

 

Der er det nok deler til at ivertfall jeg ikke har råd til halvparten engang :)

 

Når det gjelder "hvorfor ikke så mange" så er det vel flere grunner. Pris er en ting. En TT er ikke direkte billig, og ikke spesielt praktisk. Og den har ett veldig spesielt design, som skiller seg fra mengden. Ryktet den har på seg at det er en bil for bortskjemte drittunger fra bærum hjelper heller ikke :)

 

Har selv aldrig vært noe begeistret for den, men har av ukjente grunner endt opp med en, som jeg skal prøve å få til å skille seg litt ut i fra "mengden". Kjøpte den før vinteren, og har den til vinter lagring så kan ikke si så mye mer om den. Bortsett fra at jeg syns den er mer og mer gøy hver gang jeg tar den ut en bitte liten tur :)

 

Når det gjelder feil.... Det er ett VAG produkt. Du må bare sette av en slump penger til verkstedregninger. Sånn er det bare. Det er ikke en toyota, som kun trenger verksted når det er tid for service.

 

Av "kjente" TT feil jeg kan huske i farta er instrument panelet som kan ta kvelden (mest på 1999-2000/01 modellene), måleren i bensin tanken for hvor mye bensin du har, tidlige bose concert stereo anlegg hvor lydnivået lever sitt eget liv, forseter som knirker, diverse problemer med vinduene (lukker seg opp selv / vil ikke lukke seg / osv), og flere som har hatt problemer med låsen til bagasje luka (den er elektrisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv bestemt meg for å kjøpe meg ein TT, håpar att eg får tak i ein i påsken. Og det blir ikkje ein sølvgrå ein, den fargen syns eg er "oppbrukt".

Ein ting eg lurer på, er det verkeleg så liten plass i baksetet? Er det høgden opp til taket det kjem an på, eller plass til føttene?

`00 Audi TT 1,8 TQ

`95 Honda Civic LSi Coupe [solgt]

`87 Nissan Bluebird [spikar]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræva det med baksetet. Det er den eneste bilen som oppfyller mine kriterier 99% bortsett fra setet.

 

Ender jeg opp med TT vil jeg gjerne montere dumpventil. Leste at det ikke passer seg, men har sett at mange har det. Noen som vet no mer om dette?

 

Skulle gjerne prøvesitti en TT men er ikke mange i området akkurat :\

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke på diverse audi forum angående ventilen. Er jo samme opplegget på alle 1.8t motorene, med samme (påståtte) problemet.

 

Etter hva jeg har forstått: Det flere mener er "problemet" er at hjernen på bilen registrerer ikke at lufta er blåst ut, og gir motoren så mye bensin den skulle ha MED lufta du akkurat har blåst ut igjennom ventilen din. Ergo: motoren vil gå "rikt" - få for mye bensin.

 

Har ikke tenkt til å blande meg inn i den diskusjonen i det hele tatt. Kan heller si at med ett åpent luftfilter, som f.eks neuspeed p-flow, så blir det ganske grei lyd med den orginale resirkulerende ventilen også. Eventuelt også oppgradere til en forge resirkulerende ventil (noe mange velger å gjøre, da audi sin orginale plast ventil ikke er allverden visstnok)

 

http://www.ttstuff.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=NEU-651087

 

http://www.ttstuff.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=FM007P-BK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem og montere dump.. Men halve effekten blir borte, bilen vil fuske, kattalysatoren vil brenne til slutt og luftmassemåleren vil før eller siden ta kvelden.. Gjelder akkurat det samme her som på alle andre (Nyere?)Audi/VW Turbo bilene. Selv kjørte jeg med dump så lenge jeg hadde den forrige bilen min uten at det skjedde noen verdens ting.. tror det er litt opp og ned om du er uheldig eller ikke ! MEN kjøp deg heller åpent luftfilter som ikke er tilsatt olje, da vil du få samme lyden! Mye bedre! TT`en er registrert for 4 men da må de 2 i baksetet være under 1.50meter. Er du over har du ikke plass til beina (det har du vel strengt tatt ikke om du er under 1.50 heller) og hode ditt vil stange i bak ruta ! Har døtta inn ett par voksene folk baki der, det går hvis du driter i om de sitter vondt, veldig vondt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår