Gå til innhold

Et lite prosjekt på gang... 1968 AMC Rambler Rebel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

1968 AMC Rambler Rebel

 

Detter er et prosjekt jeg håper å kunne starte på snart, blir ikke noe orginalbil.

Blir sansynligvis satt oppi en big block chevrolet motor + mye gobiter.

 

Er det flerre her på forumet som holder på med AMC ?

 

 

rambler18cq.jpg

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har en 68 American som brukes daglig.

 

 

076_show_69american_stw.jpg

 

 

fin stv detta, blir vel en typr bruksbil den jeg skal ha også, hvertfall om sommeren... men blir vel i dyreste laget å kjøre med. bigblock og 350 utveksling 9" ford-akselen.

 

godt å se du bruker bilen m'm

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har snøen nesten blitt borte og vi har begynt å planlegge litt på prosjektet... den 360 motoren som står i bilen nå, skal ut og selges (noen som trenger delemotor?) Jeg her en ford 9" liggende med 350 utveksling som skal opp bak. bilen skal ribbes inni (ser ikke mye pent ut). foreløbige planen der er teppe og to gode stoler og girspak på golvet. Bur\bøyle skal også monters.

 

Så det er litt å henge fingrene i :usa:

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en slapp lavkompa 360 med smidde stempler, alu lokk, innsprut og en turbo. Har ikke starta ennå.... og det er slettes ikke sikkert det blir oppstart på den ell. Garasje skal bygges i sommer og ny helalu AMC/Indy motor skal bygges i 2007. Blir selvfølgelig turbo på den å bare "litt" mer påkosta og en 70-80 kubikktommer mer.

Er litt bilder og div. på www.fc150.com under amc hornet hatchback. Er skjedd litt siden forrige gang jeg oppdaterte, bla er grenrøra jeg sveisa kasta i metall søpla og ett par framover vendte shorty-headers sitter der isteden.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en slapp lavkompa 360 med smidde stempler, alu lokk, innsprut og en turbo. Har ikke starta ennå.... og det er slettes ikke sikkert det blir oppstart på den ell. Garasje skal bygges i sommer og ny helalu AMC/Indy motor skal bygges i 2007. Blir selvfølgelig turbo på den å bare "litt" mer påkosta og en 70-80 kubikktommer mer.

Er litt bilder og div. på www.fc150.com under amc hornet hatchback. Er skjedd litt siden forrige gang jeg oppdaterte, bla er grenrøra jeg sveisa kasta i metall søpla og ett par framover vendte shorty-headers sitter der isteden.

 

Jeg synes det var en inponerende motorrom jeg. Hvorfor bytte ut det nåt du har kommet så langt ?

Imponerende de grenrøra, må ha vært litt tenkejobb der, alacocaina

åssen bakaksel kjører du med ? Godt det er andre som ikke har nok timer i døgnet åsså, hehe

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB 454: Takk for at du syntes det så imponerende ut! Hovedproblemet med de gamle grenrøra var at der var ett helvete å bytte plugger+ at de var veeldig tunge:shake Skal holde på litt med den til helga, få en liten oversikt over hva som gjenstår...

Sitter en AMC20 aksel på den nå med sperre, den får sitte der til jeg river av nava på den:drive2 Blir å montere på en 9" opphengt i 4-link eller "truck-arms" etter det.

Kunne godt vært ti timer til i døgnet ja... blei skralt med timer til overs etter kjøp av nytt hus med ubearbeidet tomt osv osv.

Moro at du som chevy mann gir deg i kast med en Rebel stv!:thumb

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har en 74 AMC Matador Coupe med en 401 som sommerbil. Sleit ut en aksling. Mange aar med ulik hastighet paa h og v hjul (aapen diff)!!! Har en nybygd AMC 20 aksling med ny orginal lamell sperre, Moser stikkakslinger og 4.10 utv. Den er under innkjoering. Foerste inntrykk er mega lyd ved 90 km/t. 2 x 3 tomms med Apple Racing potter gjoer lyd volumet extremt. Dundrer avgaare i 3000 o/min. He he. Neste gang jeg er hjemme fra jobb skal jeg skifte olja i aklingen og teste 4.1 utv skikkelig. Regner med en del larver i veibanen......

Neste steg er aa bygge aksling nr 2 som ligger i biter. Det huset vil faa et nytt sett Moser one piece akslinger og antaklivis Auburn sperre. Har 2.87 utvekling liggende, men det passer ikke sies det. 3.03 er den mest langbeinte utv som passer paa Auburn sier dem. Planen er da aa ha 2 komplette akslinger som jeg kan bytte mellom for Street legal og ferietur/treff/crusing.

 

Noen her som har synspunter anng valg av Auburn sperre osv? (vil kjoere med AMC aksling)

 

Noen som har kjennskap til overdrive (TQ727) ? 4.1 utv og et overdrive paa 0.7 ville i teorien bringer turtallet ned til nivaaet jeg hadde ved bruk av 2.87 utvekslinga. Det lille jeg har studert saa virker det veldig dyrt aa bygge paa ettermarkets OD paa TQ727 kassa. Den er overhalt og modifisert med shift kit saa jeg har brukt litt penger paa den allerede.

 

Hilsen Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

 

Noen her som har synspunter anng valg av Auburn sperre osv? (vil kjoere med AMC aksling)

 

Noen som har kjennskap til overdrive (TQ727) ? 4.1 utv og et overdrive paa 0.7 ville i teorien bringer turtallet ned til nivaaet jeg hadde ved bruk av 2.87 utvekslinga. Det lille jeg har studert saa virker det veldig dyrt aa bygge paa ettermarkets OD paa TQ727 kassa. Den er overhalt og modifisert med shift kit saa jeg har brukt litt penger paa den allerede.

 

Hilsen Rune

 

Hei, kult du deler prosjektet ditt med oss... :bok

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, pga at jeg har drivi lite med AMC (til nå).

jeg satser på chevrolet motor, og ford-aksling... En utprøvd kombibasjon alacocaina hehe!

 

Men jeg håper det er noen andre her som kan hjelpe deg... :tannløs

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tøff bil du har der:) Har sjøl en rambler american stw 1969 som eg kjøpte for et par uker siden. Stått i på låve sidan 1970 og rulla utrulige kun 5800miles!

 

Hvordan er bilen ellers da ? rust å sånt ? kult at det enda går ann å finne sånne gjemte gamle biler, hehe.

har du noen bilder du vil dele med oss ?:pray

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår