Gå til innhold

Et lite prosjekt på gang... 1968 AMC Rambler Rebel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Moro at du som chevy mann gir deg i kast med en Rebel stv!:thumb

 

Greia her er jo at denna bilen pusset opp en gang midt på 80-tallet av en lokal "bande" i nærheten her. Sist gang bilen var på veien var i 91. siden har den stått ute i vær og vind... (blir fin platina av sånt) hehe. Alle i denna "banden" er blitt voksne og triller barnevogner å sånn nå.blah

Derfor synes jeg denna bilen fortjente et nytt liv isteden for å bli skrota.

 

Skal bli morro å begynne på prosjektet litt utover sommeren, men må bli ferdig med min 1968 Impala først...

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo en del overflate rust på den. har tatt endel, mn som bildene vise er der en god del igjen..

 

Den så jo bra ut!

Hva er planene for bilen ?

Synes den gamle stilen er fin jeg, fiks den teknisk og senk den litt. kjør med karossen som den er... m'm

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planane med bilen er å fikse bremsene osv på understellet og ta rusta.. ratlook er jo tøft, men trur eg vil ta rusta og få den oppigjenlakka i samme farge. Stilen skal selfølgeleg beholdast og det blir nok senk framme på den m'm

en tøff detalj er at det står en parkeringsbillett i frontruta frå new york 1970!

HPIM0245.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm.... American er en den peneste Rambleren etter min mening!

Har en 64 440H 2dht som har venta på restaurering i ca 13 år nå.... skal prøve å få begynnt på den igjen til vinteren. Gjenstår lakkering og MYE montering. Blir vel 360/727 istedenfor 196 og 3trinns med overdrive.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

American er etter min menig også den fineste Rambleren. Kunne godt ha tenkt meg en 66-69 2d ht eller Rogue, men det er ikke så lett å få tak i.

Er ikke ute etter de helt store motorene da jeg liker å bruke bilene hele året så med de bensinprisene som er i vente kunne jeg godt ha tenkt meg en v8 på 290 eller 304 cui. Rekke 6 er greit nok men det drar jo ikke skinnet av pølsa da.

 

Blir nok et artig prosjekt det derre 360 i 64 American!

 

FF

so many assholes, so few bullets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hmmm ja skulle oppover en bakke .... (det sier seg selv at du må dra litt på med en v8 under huven hehe)

På toppen kom det en jævla kødd i en audi som ikke overholt vikeplikta si,

så han så jo selfølgelig ikke meg som kom flakksende over toppen hehehe

det smalt jo det....... Det hele resulterte i 15 dager på hoff....

 

kjipt... var en god bil å legge lakris med hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår