Gå til innhold

Ford Ka? Stygg bil?


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For dere som evt. lurer på faktisk hvorfor Ka ble produsert, så var det for å representere at Ford skulle gå en helt annen vei i designet på bilene deres.

 

Når Ka ble lansert i '96 var det en forsmak på hva som kom av finere, mer kvalitetspregede modeller enn i tidligere år. Focus har jo vært en braksuksess siden lanseringen i '98, mens mindre nisjepregede modeller som Puma og Cougar også bygde på denne nye designformen. Videre ble jo Mondeo vesentlig penere i andre generasjon av denne "New Edge" designen som Ford innførte med Ka.

 

Dessuten, Ka ga inspirasjon til konkurrentene til å komme opp med biler som f.eks. Toyota Yaris som ble lansert kort tid etter for å være en viktig konkurrent (og i Norge har den knust Ka på salgsstatistikken)

 

Men rett skal være rett, Ford Ka og StreetKa er begge nå gått ut av produksjon, og de vil begynne å produsere Focus Vignale (les: Cabriolet-versjon) på fabrikkene der Ka ble spikret.

 

Slik vil den se ut: 138342.jpg

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du sier noe der. Jeg har et vennepar som skal kjøpe bil.. Hun vil ha ka, for den er så søt... Tja.. Han vil ha smart roadster... For å si det pent er jeg vel mest enig med han... Egentlig er vel Ka best egnet til rulling. Jeg har alltid lurt på hvor mange runder jeg klarer med en slik en..... :wonder

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår