Gå til innhold

Lekker vann inn i bilen

Ranger emnet


rfPolo

Anbefalte innlegg

Et tips ved lekkasjer. Hvis plasten inne i dørene ikke er skikkelig satt på(ved rep, eller fra fabrikk) Renner vannet igjennom døra og inn på gulvet. Eller så kan det være igjennom vinduer, men det kan sjekkes ved å bruke ei sprayflaske med Zalovann som man sprayer rundt vinduer og dører, for så å sette på varmeapperatet på fullt. Da vil man se evt lekkasjer.

 

Sliter med lekkasje på børsa min også, mne kun på gulvet bak venstre. Har fortsatt ikke funnet hvor i h....t det kommer fra.

volvo V70 2,4D

Seat Leon "BSR Cupra R" 20VT4

-Sabb 9000 cse2,3t "full power"

-Sabb 900 8v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror min også har en liten lekkasje på gulvet bak på venstesiden, men har ikke undersøkt det noe nermere.

 

Skriv gjerne hvis du finner ut hva det kommer av.

 

 

Har snakket med Seat verkstedet og de anbefalte meg å kjøpe ny luftfilterboks, pakningen under kan ikke kjøpes separat. Koster ikke mere enn en 100-200kr mener jeg. Og ligge silikon rundt hullet ned til vifta, det skal gjøre susen mente han. Så blir å gjøre det nå:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

OLW: Har du hatt fuktighet på gulvet bak, så tipper jeg det er den vanlige lekkasjen via dørene. Kjenn grundig etter under gulvmattene. (Platen i døren må tettes). Dette vil trolig også føre til fuktighet og dugg.

 

Det jo også være at kupefilter-lokket sitter dårlig, slik at det kommer vann inn i luftesystemet. Men normalt så fører dette også til vann på gulvet på passasjersiden. Du kan ta av lokket og filteret og lyse eller kjenne nedover og for å finne ut om det er vann der.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Om den var inne hos forhandler el aut. merkeverksted vil jeg tro at dem bare har brukt ny forseglings pakning.

 

Dette er desverre en vanlig feil på disse bilene at dørene lekker. Tettet min selv med frontrutelim isteden for pakning, og døren er tett som den skal, hele jobben tok litt overkant av 40 minutter.

 

Sjekk ut denne linken på seatforum.no for litt mer info: http://seatforum.no/viewtopic.php?t=59

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår