Gå til innhold

Roll call: Er du Hondagal? Liker du Honda? Kom inn!


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

hondalogo.gif

 

Jeg ser Ford-folket har sin egen tråd (med 7 replies) om hvem som ikke kunne tenke seg noe annet enn Ford. I denne tråden skal vi prøve å liste opp alle oss entusiastiske Honda-eiere og Honda-tilhengere som helst ikke vil høre noe annet enn Honda dagen lang og to ganger på Søndag. Jeg kunne tenke meg å fått listet opp navn, alder, hvor du er fra, hvilke Honda du har / har hatt, samt hvilken Honda du kan tenke deg neste gang (litt realisme kan ei skade):

 

-Øyvind Ryeng, 22 år fra Tromsø.

-Tidligere en NH-512 Polar White '87 CA5 Accord 2.0i EX (solgt).

-Neste blir antakeligvis en '92-'93 CB3 (?) Accord 2.0i EX sedan, eller, hvis jeg kommer over en i god stand/pris, en '90-'91 Civic Renaissance eXperimental; gjerne med glasstak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Magnus Larsen. 21 år fra Nesodden

 

- Nåværende bil: Honda Prelude Ba4 88 modell 4ws 2.0i-16 b20a7 motor på 150 hester. Nh-512 polar white farge som er nedslitt. Forhåpentigvis ny lakk i løpet av året etter at rusta er tatt.

 

Tidligere honda: Accord Ca3 Aerodeck 86 modell med A20 ettellerannet motor på 105 hest. Rød. Derav nicket mitt. Dette var min første bil og bilen som gjorde meg interessert i honda i utgangspunktet.

 

Så hadde jeg 2 kjipe år i en peugeot 405 før jeg fikk meg honda igjen nå i vinter.

 

Neste honda blir vel muligens en Integra type r om jeg får råd. Eller en CRX vti. Eller bare beholde preluden og hive i JDM H22A for å få litt fart på den :)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Johnny Henriksen, 21 år ung..

Kjører en civic lsi coupe, lav, bredda, dyr lakk, no plastic fantastic :D

Første Hondaen jeg hadde, var en 91 Accord LX som hadde gått i Queebec (?) 2,2 l på 150 hk. Hora opp med "Riskoker" i frontruta og DTM potte, the torshov style! Så hadde vi 3 kapittler med tyske jønnhauger av merke Golf2,3, og en audi gt coupe. Aldri mer, kun 05+!

 

Neste.. Hmmmmm Jeg sikler litt etter nissan turbo, men om det blir honda, så er det ITR, ITR JDM, ATR som kan være aktuelle! :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Thomas Sætre, 26 år fra Møre og Romsdal

Kjører en '92 civic vti sedan

Har tidligere hatt (i kronlogisk rekkefølge)

- 1981 vw derby 1.1

- 1989 Opel Vectra 2.0i

- 1995 Honda Accord 2.0i

- 1993 Honda Del sol Vti

 

Neste bil blir garantert en Honda, og VTEC er et must..

96-98 civic vti, siste generasjons prelude vti, Itr eller Atr.

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnt Rune Flekstad, 27, Trondheim

 

Første bil: 03 Honda Civic Type-R Nighthawk Black Pearl. K20A2 motor på 200 hester orginalt.

 

Har nettopp bestilt og kjøpt Toda racing grenrør med decat og innebygget resonsert testpipe, Fujitsubo RM01A komplett eksos anlegg i rustfritt stål, Spoon Sport progressive fjærer da jeg vil ha bilen bittelitt lavere for å få en cleanere look samt bilen blir visstnok litt bedre, spesiallagde fjærer for min modell som passer rett på orginal demperne som er knall foreløbig, Mugen Sports Intake luftinntaks boks med filter i karbonfiber, 30 % mer luft inn til motoren hjelper på, gøy lyd også visstnok, Honda JDM 22mm front swaybar i forhold til 18mm som jeg har nå, samma bak, Mugen frontgrill og frontleppe.

 

Fremtidig ønske består vel egentlig av Honda Integra Type-R 01-05 DC5R om jeg får meg selv til å kjøre med høyreratt, hvis ikke blir det å bygge om en Acura RSX Type-S som jo er en sports utgave av samma bilen men med venstreratt. Heldigvis er det samma understell og motor i den jeg har nå og disse så mesteparten kan byttes over ved et evt bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rart at han som starter en slik tråd har våte drømmer om bmw e30..hehe

 

jeg forguder honda, men jeg har kjørt såpass mange andre biler at jeg har faktisk en del andre biler og på ønskelisten..

Karl-Kristian Nyborg, Trondheim\bardufoss.

kjører 92 civic lsi.

ønskelisten: nsx-r, nsx, s2000, jdm dc itr, crx i-vt, civic ef i-vt, frv, rx7 turboII, mr2 turbo, e30 m3, smart roadster, 70talls skyline...+++++

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rart at han som starter en slik tråd har våte drømmer om bmw e30..hehe

Selv om jeg personlig innehar en sterk preferanse betyr det ikke at jeg har på skylapper for hva angår resten av bilmiljøet. Man sér jo i min signatur; "Honda ligger hjertet nærmest"; ingenting ekskludérer et godt øye til andre potensielt bra biler. Men nok om dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore Kvittem - gammel nok!

Har hatt 300 stk Civicer...hehe.....

 

Men nå skal jeg kanskje prøve å holde meg til den jeg allerede har brukt alt for mye penger på allerede, "The Real Las Vegas coupe"....

 

LasVegasCoupe_001.jpg

 

Er nå blitt swappet om til VTi.....mer info på en annen tråd.

 

Har ellers hatt det meste det står en "H" på...inkl NSX, Integra, RSX (jaja, Acura da!!!), ATR bla bla bla.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adeel A. A. (gidder ikke skrive hele navnet mtp. sikkerheten til bilen...)

Bor og oppvokst i Oslo

Min første Honda... Acura NSX.

 

 

Om meg og min Honda:

 

Jeg liker bilen på alle mulige måter. Bilen er perfekt for meg. Driftsikker som få og sprekere enn tallene på papiret tilsier. Bilen har mye sjel og er høyt elsket av japanerne.

 

Siden jeg nylig ble Honda frelst, skal jeg selge Acuraen og kjøpe en ekte Honda fra det europeiske markedet. Er helt klin totalt mektig forelsket i NSX, og den skal helt sikkert være med meg i mange mange år om ikke alle :) Også er det stas av F1-legenden Ayrton Senna hadde vært med på utviklingen av bilen.

 

Har trua på at om jeg gjennomfører alt som står på planen, får jeg et nydelig og inspirerende resultat. :D Er en perfeksjonist så det vil aldri være noe halvhjerta opplegg i kjære bilen :) Skal heller vente lenge og spare penger for å kjøpe deler av aller beste kvalitet enn å kjøpe billige kvantitetsdeler, for å si det sånn.

 

Var aldri meningen at jeg skulle ha en bil som fliste alt på veien, men jeg skulle ha noe som vekket følelser i meg og noe jeg brant for. Skal jeg ha hestekrefter prosjekt en eller gang, skal det være noe annet jeg skal skru motoren på, for denne motoren er et mesterstykke i mine øyne. Og kunst skal man ikke røre.

 

Som Jeremy Clarkson sa... "Toyota Supra might be fast, but it will never be a supercar like the NSX"

 

Og som en McLaren F1 eier i England sa om NSXen: "...the engine note is musical. It's entirely different from the F1's but perhaps equally appealing." (mer om det kan leses her: http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?p=48&f=23&t=226933&h=0 - McLaren F1 eieren har nicket "flemke")

 

 

I LOVE MY HONDA :D

 

 

 

Edit: Og ja, her i gården er det N/A krefter som gjelder :D Turbo er forbeholdt diesel og billigprosjekter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jostein Jørgensen, 19 år fra Tromsø.

 

-87 civic sedan 1.5l første bilen min å ikke siste honda! men desverre ble jeg påkjørt så nå er det blod på tand å nyere honda i tankene

 

-Neste blir antakeligvis en 88-91 civic av noe slag. å da swape inn D16A9 motoren jeg har liggende ... men det var jo de penga da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jostein Jørgensen, 19 år fra Tromsø.

 

-87 civic sedan 1.5l første bilen min å ikke siste honda! men desverre ble jeg påkjørt så nå er det blod på tand å nyere honda i tankene

 

-Neste blir antakeligvis en 88-91 civic av noe slag. å da swape inn D16A9 motoren jeg har liggende ... men det var jo de penga da..

besteforeldra mine hadde helt lik bil. å vi har en 87" hb 1.3l civic nå. hehe.. hele 51 hk org..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår