Gå til innhold

Fyringsolje på dieselbil.

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Du ser at det er diesel-kontroll ved at det står "toll" på vestene de har på. Nekter du å stoppe blir det dyrere enn å bli tatt, og tankmålinger er det slutt på, nå er det eksosmålinger som gjelder.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

parafin man får kjøpt er farget den også...

sikker på den er det nå?

er ikke lenge sida min far blanda parafin/diesel,han pumpa ut parafin fra tanken til fyren i huset,denne var helt klar vertfall.

 

skal du blande parafin/diesel må du ha i en liten dash med olje å,da det er dårligere smøreegenskaper i parafinen.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så lett å se forskjell etter at den ble grønn, du må nesten ha to glass ved siden av hverandre for å sammenligne, var bedre før når den var rød...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den avgassmålingen kan da ikke vere så vanskelig. går vel som jeg skrev lenger opp å bare ha 2 dieselsystemer(2 tanker) en bryter/kran som er elektrisk betjent så langt fremme mot motorrommet som mulig... så skulle du se skilt om kontroll så skru over krana så du får rein diesel i systemet før du blir målt.. kan da ikke vere så mye pes det??

 

også folk som har kjørt webastoen med egen tank avgiftsfri med utløp i eksosannlegget så de har skyldt på det:P

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de i tvil tar de flere målinger, har du regnet ut hvor lang tid det tar bare for å tømme dieselpumpa di når motoren går på tomgang? da skal du nok satse på rimelig lang kø...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. slå over i det du ser snuten i stedet for å vente til du har kjørt inn.. Og bryteren bør jo være nærmest mulig motoren..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som jeg sa. ser du en purkejævel stå i ekstase over makten stoppskiltet har gitt han.. så skrur du over. å på en måte skrur opp diselmengden å får blåst reint. hehe.. hvor fort kan man blåse tom pumpa med full gass å meeget feit blanding?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke snakk om mager/fet blanding på en diesel-motor, bare for mye og for lite diesel.

 

Hvis bilen din bruker en liter på mila, bruker den en desiliter på en kilometer...krana må du montere før fødepumpa... da har du fødepumpe-rør-filter-rør-pumpe-dyserør-dyser mellom krana og forbrenningskammeret dette er snakk om minst 2 desiliter!

 

På suburban jeg hadde, var det en 6.2 diesel, der gikk det 1,5 dl i pumpa, 2 - 3dl i filteret, 0,5 dl i fødepumpe og 1 - 1,5 dl i rør...dette er riktignok en stor motor, men man må nok regne 2 - 6 dl avhengig av motorstørrelse...

 

Har du en bil med liten motor som du får til å bruke 2 liter på mila, så greier du å tømme systemet på ca en kilometer...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dumt det da.. finnes det noen måter så man kan lage fjernstyrt skylling. hehe. likosm tappe ut den grønne som er i systemet å mate på ny blank?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kranegreia deres høres ikke ut som noen god idè.

Bilen min bruker 0,4l. på mila så jeg må vel kjøre en god stund for å renske fargadieselen ut av systemet.

Hva skjer hvis man ikke stopper?

Har ikke brydd meg om å stoppe på "opfordring" som det så fint heter før, men det var med motorsykkel så det var rimelig lett å komme seg unna med i tettbygd strøk.

Men hva skjer om de finner ut hvem jeg er? vil de ha bilen min på visning eller noe sånt da?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke snakk om mager/fet blanding på en diesel-motor, bare for mye og for lite diesel.

 

Hvis bilen din bruker en liter på mila, bruker den en desiliter på en kilometer...krana må du montere før fødepumpa... da har du fødepumpe-rør-filter-rør-pumpe-dyserør-dyser mellom krana og forbrenningskammeret dette er snakk om minst 2 desiliter!

 

På suburban jeg hadde, var det en 6.2 diesel, der gikk det 1,5 dl i pumpa, 2 - 3dl i filteret, 0,5 dl i fødepumpe og 1 - 1,5 dl i rør...dette er riktignok en stor motor, men man må nok regne 2 - 6 dl avhengig av motorstørrelse...

 

Har du en bil med liten motor som du får til å bruke 2 liter på mila, så greier du å tømme systemet på ca en kilometer...

Bra logikk i det du sier.. Skulle hatt en tappeventil då :P La det renne ut noen dl farget diesel på veien inn til tilsynet.. Hehe.. Evt. finne på noe annet..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kranegreia deres høres ikke ut som noen god idè.

Bilen min bruker 0,4l. på mila så jeg må vel kjøre en god stund for å renske fargadieselen ut av systemet.

Hva skjer hvis man ikke stopper?

Har ikke brydd meg om å stoppe på "opfordring" som det så fint heter før, men det var med motorsykkel så det var rimelig lett å komme seg unna med i tettbygd strøk.

Men hva skjer om de finner ut hvem jeg er? vil de ha bilen min på visning eller noe sånt da?

 

Bilen din bruker 0,4 liter på mila og så klager du? Tenk på oss stakkarene som må ha et par liter på mila!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår