Gå til innhold

Godkjenning av seter med vipperygg i 4-dørs bil?

Ranger emnet


Propellue

Anbefalte innlegg

Vell, må og må. Sjansen for å blit bøtelagt for å kjøre uten godkjente seter er minimal. Men nye seter må faktisk godkjennes for å være lovlige..

 

Da jeg snakket med biltilsynet angående bøttene mine så nevnte de ingenting om at de måtte inn til godkjenning. Fia-godkjenning var mer enn godt nok. Mulig jeg traff en som hadde en veldig god dag da, men har aldri hatt problemer hverken med tekniske kontroller eller eu-kontroller. Sveiste selv braketter til de orginale skinnene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Men veit ikke om de setene jeg kikker på har FIA-godkjenning heller da. Men jejeje.. Jeg var nemlig innom BT i sommer og spurte hvordan det var med å sette inn nye seter. Da sa han at så lenge det så greit ut og satt godt fast så var det ikke et problem. Men jeg spurte ikke om vipperygg.. Det er det jeg lurer på. Er det like greit å godkjenne som vanlige seter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje være problem det vel? Blir jo en ekstra nødutgang for de bak, hvis uhellet skulle være ute og bakdørene blir låst.. Du kan få lov å bruke det argumentet hvis du treffer en som er i tvil om du skal få lov :P

 

Edit: I tillegg så vil jo ikkje et vippesete være mindre trygt i en 4/5-dørs som i en 2-dørs..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår