turbo240 10 Report post Posted October 6, 2006 hehe, bra med sånne halv galninga som deg :) stå på! får jo lett og billig 300hk+++ i en b230ft/fk :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
kleiven 10 Report post Posted October 6, 2006 hehe, bra med sånne halv galninga som deg :) stå på! får jo lett og billig 300hk+++ i en b230ft/fk :) haha, jo takk :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rayen 10 Report post Posted February 19, 2007 Noe nytt her eller?...høres spennede ut.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kleiven 10 Report post Posted February 19, 2007 Noe nytt her eller?...høres spennede ut.. tja, noe nytt er det nå. Men går treigt om dagen. Volvo motorn er nedlagt,pga div trøbbel med plass til oljepumpe. Men har en 2,3 merc motor som jeg driver å skal sette nedi med Megasquirt å enten cossi el volvo turbo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rayen 10 Report post Posted February 19, 2007 høres jo digg ut..har du noe erfaring ved og sette nedi en 2,3 16v motor i en vanlig 92 model 190 lik som du har?..vet du ka som må til for og få dette skikkelig.. ? ka annet en motor må skiftes? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oslo-gutt 10 Report post Posted February 19, 2007 2.3 16v?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kleiven 10 Report post Posted February 20, 2007 høres jo digg ut..har du noe erfaring ved og sette nedi en 2,3 16v motor i en vanlig 92 model 190 lik som du har?..vet du ka som må til for og få dette skikkelig.. ? ka annet en motor må skiftes? Kommer til å få gjort en del utover våren nå, har brukt no tid på Golfn min å + att jeg har fløtt. Så det har gått med no tid der. Har ingen erfaring selv med det, men bortsett fra motor bør du skifte girkassa, for den orginale tåler ikke så mye som org 16V kasse(Getrag). Ledningsnett må skiftes. Så spørs det om du vil godkjenne motorbytte, i såfall må du oppgradere understell/bremser til 16V gå inn på http://www.mb190klubb.com der vil du finne mer info å spm angående ombygging Quote Share this post Link to post Share on other sites
oslo-gutt 10 Report post Posted February 20, 2007 hææ? hvordan. 2.3? 16Ventiler??? det har jeg aldrig hørt om? 2.3 8 ventiler er jeg med på men. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mbfreak 10 Report post Posted February 20, 2007 190 er levert med 2.3-16 og 2.5-16. 2.3-16 har 185 hk og 2.5 har 194 og 205. http://www.mercefreaken.com på modellene finner du info om de Quote Share this post Link to post Share on other sites
oslo-gutt 10 Report post Posted February 20, 2007 så 2.3 16V er nesten lik 2.5 16V.? faen nå skal jeg ha meg en 2.3 16V og putte den i benzen min :P hehe aldtid drømt om 2.5 men den er vist jævla dyr :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rayen 10 Report post Posted February 20, 2007 så 2.3 16V er nesten lik 2.5 16V.? faen nå skal jeg ha meg en 2.3 16V og putte den i benzen min :P hehe aldtid drømt om 2.5 men den er vist jævla dyr :P hehe..kjører du 190..også visste du ikke det..:P..hehe..jaja...for en stund siden trodde eg 2.3 16v var det største..men er nesten like grom den som 2.5 16v.. er vel egentlig kun motoren som er forsjellen på disse to bilene vel??.. men tilbake til topic..stå på...så vi får se ka det kan bli ut av denne bilen..:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
mbfreak 10 Report post Posted February 20, 2007 Er samme bilene bare at motoren er litt større. om det er mye merkbart forskjell på effekt og slik vet jeg ikke. men 2.3-16 gikk til 87/88 og da tok 2.5 over. men drømmen er 2.5-16 EVO2:D eller 3.2 AMG da:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rayen 10 Report post Posted February 20, 2007 Er samme bilene bare at motoren er litt større.om det er mye merkbart forskjell på effekt og slik vet jeg ikke. men 2.3-16 gikk til 87/88 og da tok 2.5 over. men drømmen er 2.5-16 EVO2:D eller 3.2 AMG da:) hehe..en lav 2.5 16v med fete 17" hadde vert knall synest eg..synest evo 2 er litt voldsom..då liker eg bedre evo 1:D Quote Share this post Link to post Share on other sites
kleiven 10 Report post Posted March 24, 2007 Tenkte jeg skulle fortelle litt om hva som skjer her fortiden, skjer ikke mye om dagen men litt er det nå. Motoren skal snart nedi bilen igjen, så fort jeg får igjen svingningsdemperen. For den får jeg frest inni tann så det blir et 36-1 triggerhjul. Så jeg får kjørt med EDIS tenningssystem( fordelerløst) :) Så blir det antaglevis en cosworth turbo samt dyser. Driver og å skal få tak i rør så vi får prøvd lage eksosmanfold sjøl. Spent på hvordan det bli, men tror det skal bli. Men er det noen som vet om jeg trenger den støtdemperen som sitter i sammen med strammhjulet til reima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
furiaman 10 Report post Posted April 1, 2007 ser ut som det blir bra dette:) kunne tenkt meg større motor i min også. 2.0E med 4trinns drar jo ikke i det hele tatt:P Quote Share this post Link to post Share on other sites