Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
kleiven

Kleiven`s 190E

Rate this topic

Recommended Posts

Noe nytt her eller?...høres spennede ut..

 

tja, noe nytt er det nå. Men går treigt om dagen. Volvo motorn er nedlagt,pga div trøbbel med plass til oljepumpe. Men har en 2,3 merc motor som jeg driver å skal sette nedi med Megasquirt å enten cossi el volvo turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

høres jo digg ut..har du noe erfaring ved og sette nedi en 2,3 16v motor i en vanlig 92 model 190 lik som du har?..vet du ka som må til for og få dette skikkelig.. ? ka annet en motor må skiftes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
høres jo digg ut..har du noe erfaring ved og sette nedi en 2,3 16v motor i en vanlig 92 model 190 lik som du har?..vet du ka som må til for og få dette skikkelig.. ? ka annet en motor må skiftes?

 

Kommer til å få gjort en del utover våren nå, har brukt no tid på Golfn min å + att jeg har fløtt. Så det har gått med no tid der.

 

Har ingen erfaring selv med det, men bortsett fra motor bør du skifte girkassa, for den orginale tåler ikke så mye som org 16V kasse(Getrag).

Ledningsnett må skiftes. Så spørs det om du vil godkjenne motorbytte, i såfall må du oppgradere understell/bremser til 16V

 

gå inn på http://www.mb190klubb.com der vil du finne mer info å spm angående ombygging

Share this post


Link to post
Share on other sites
så 2.3 16V er nesten lik 2.5 16V.? faen nå skal jeg ha meg en 2.3 16V og putte den i benzen min :P hehe aldtid drømt om 2.5 men den er vist jævla dyr :P

 

hehe..kjører du 190..også visste du ikke det..:P..hehe..jaja...for en stund siden trodde eg 2.3 16v var det største..men er nesten like grom den som 2.5 16v..

er vel egentlig kun motoren som er forsjellen på disse to bilene vel??..

 

men tilbake til topic..stå på...så vi får se ka det kan bli ut av denne bilen..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er samme bilene bare at motoren er litt større.

om det er mye merkbart forskjell på effekt og slik vet jeg ikke.

 

men 2.3-16 gikk til 87/88 og da tok 2.5 over.

 

 

men drømmen er 2.5-16 EVO2:D

 

eller 3.2 AMG da:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er samme bilene bare at motoren er litt større.

om det er mye merkbart forskjell på effekt og slik vet jeg ikke.

 

men 2.3-16 gikk til 87/88 og da tok 2.5 over.

 

 

men drømmen er 2.5-16 EVO2:D

 

eller 3.2 AMG da:)

 

hehe..en lav 2.5 16v med fete 17" hadde vert knall synest eg..synest evo 2 er litt voldsom..då liker eg bedre evo 1:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hva som skjer her fortiden, skjer ikke mye om dagen men litt er det nå.

 

Motoren skal snart nedi bilen igjen, så fort jeg får igjen svingningsdemperen. For den får jeg frest inni tann så det blir et 36-1 triggerhjul. Så jeg får kjørt med EDIS tenningssystem( fordelerløst) :) Så blir det antaglevis en cosworth turbo samt dyser.

 

Driver og å skal få tak i rør så vi får prøvd lage eksosmanfold sjøl. Spent på hvordan det bli, men tror det skal bli.

 

 

Men er det noen som vet om jeg trenger den støtdemperen som sitter i sammen med strammhjulet til reima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.