Gå til innhold

Kleiven`s 190E


kleiven

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...
høres jo digg ut..har du noe erfaring ved og sette nedi en 2,3 16v motor i en vanlig 92 model 190 lik som du har?..vet du ka som må til for og få dette skikkelig.. ? ka annet en motor må skiftes?

 

Kommer til å få gjort en del utover våren nå, har brukt no tid på Golfn min å + att jeg har fløtt. Så det har gått med no tid der.

 

Har ingen erfaring selv med det, men bortsett fra motor bør du skifte girkassa, for den orginale tåler ikke så mye som org 16V kasse(Getrag).

Ledningsnett må skiftes. Så spørs det om du vil godkjenne motorbytte, i såfall må du oppgradere understell/bremser til 16V

 

gå inn på http://www.mb190klubb.com der vil du finne mer info å spm angående ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så 2.3 16V er nesten lik 2.5 16V.? faen nå skal jeg ha meg en 2.3 16V og putte den i benzen min :P hehe aldtid drømt om 2.5 men den er vist jævla dyr :P

 

hehe..kjører du 190..også visste du ikke det..:P..hehe..jaja...for en stund siden trodde eg 2.3 16v var det største..men er nesten like grom den som 2.5 16v..

er vel egentlig kun motoren som er forsjellen på disse to bilene vel??..

 

men tilbake til topic..stå på...så vi får se ka det kan bli ut av denne bilen..:)

BMW 523i 96mod.

Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder

 

Det er Tysker som gjelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme bilene bare at motoren er litt større.

om det er mye merkbart forskjell på effekt og slik vet jeg ikke.

 

men 2.3-16 gikk til 87/88 og da tok 2.5 over.

 

 

men drømmen er 2.5-16 EVO2:D

 

eller 3.2 AMG da:)

 

hehe..en lav 2.5 16v med fete 17" hadde vert knall synest eg..synest evo 2 er litt voldsom..då liker eg bedre evo 1:D

BMW 523i 96mod.

Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder

 

Det er Tysker som gjelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hva som skjer her fortiden, skjer ikke mye om dagen men litt er det nå.

 

Motoren skal snart nedi bilen igjen, så fort jeg får igjen svingningsdemperen. For den får jeg frest inni tann så det blir et 36-1 triggerhjul. Så jeg får kjørt med EDIS tenningssystem( fordelerløst) :) Så blir det antaglevis en cosworth turbo samt dyser.

 

Driver og å skal få tak i rør så vi får prøvd lage eksosmanfold sjøl. Spent på hvordan det bli, men tror det skal bli.

 

 

Men er det noen som vet om jeg trenger den støtdemperen som sitter i sammen med strammhjulet til reima?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår