Gå til innhold

Noen spm om 230e.


m.tøråsen

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en 1983mod 230e motor stående i jordbilen min nå, den har bare gått 160000km ca. Så da tenkte jeg at jeg skulle bruke den motoren da jeg får lappen på bil.

Passer motoren i noen andre karosseri??

Er det dyrt for et w123 karosseri som ikke er altfor dårlig\stygt??

 

mvh Marius

Mercedes 230e 1983mod *Rusten jordbil m\bra motor edition*

Suzuki TsX 1990mod *Malossi edition*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har sett er prisene på 123 biler blitt litt stive hvis det er et godt eksemplar. Snart veteraner veitdu...:)

 

Hvor mye tror du ca det koster for et eksemplar som man må gjøre litt med da?? Har ikke så utrolig mye penger da vettu...

 

Passer motoren i noen andre karosseri uten noen særlig med modifikasjoner??

Mercedes 230e 1983mod *Rusten jordbil m\bra motor edition*

Suzuki TsX 1990mod *Malossi edition*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tror du ca det koster for et eksemplar som man må gjøre litt med da?? Har ikke så utrolig mye penger da vettu...

 

Passer motoren i noen andre karosseri uten noen særlig med modifikasjoner??

 

Dette er vel en 102-motor som er i en W124, å da skal den passe i en W201, W/S/C124, og W/S/C123(er ikke sikker på om hvor mye som må gjøres), ellers så går jo alt, men disse er det lettest i.

-Peugeot 406 SV D9

-x Peugeot Partner 1.9 D -1997

-x Toyota Celica GT4 Carlos Sainz Limited Edition #4789

-x Mercedes-Benz 190E 2.6 -1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M102 motoren i 124 har gjennomgått en del forbedringer fra den som sitter i 123.

 

Største forskjellen som man ser med en gang er at 124 har en bred flat viftereim istedenfor kilereima, samt en del andre ting som jeg ikke har helt satt meg inn i detaljene om. :)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår