Gå til innhold

Mazda 323 1.6i 4x4 stv, mister motorkraft

Ranger emnet


88lollipop

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1991 modell, Mazda 323 stv med 4x4 og en 1.6injection motor.

 

Av og til når det er belastning på motoren (slik som å kjøre i en oppoverbakke eller gasse på), så skjer det noe.

Jeg kan kjøre normalt i en slakk oppoverbakke, så plutselig vil den ikke drege i det hele tatt, den liksom bare "hopper" og vil ikke framover.

Jeg prøvde å gire ned det hjalp ikke, jeg sto da litt på siden av vegen, og lot den stå i noen sekunder på tomgang, og når jeg skulle kjøre vidre var feilen der framdeles. Jeg skrudde av tenningen og startet bilen på nytt, alt fungerte bra og jeg kunne kjøre vidre.

En annen gang kom jeg ut av et kryss og skulle opp i fart for å holde flyt i trafikken, jeg hadde 2.giret og ikke så veldig stor fart, samme feilen kom og jeg prøvde da å trø gassen i bånn, så da stod jeg da med bånn pedal og hoppende bil. Det endte med at jeg måtte skru av og på tenningen, for å kjøre videre.

Bilen har stått i ro i 2-3år før jeg fikk den, og vi hadde kondensfjærner på tanken. Vi skiftet plugger (de ser bra ut), olje/oljefilter, pluggkabler, fordelerlokk, bensinfilter. Den har riktig bensin, og jeg har kondensfjærner på tanken.

Tenningen er ok, og det har hendt både når bilen er kald og når den er varm.

 

Når dette ikke skjer så merker jeg ikke noe feil på bilen.

Hva kan det være? Jeg har kjørt med bilen siden like før nyttår og det har hendt 5 ganger:

1.gang slakk bakke, jeg holdt jevn fart. 50km/t og 3.giret

2.gang Nokså bratt bakke. 30sone, hadde 2.giret

3.gang Slakk bakke, ga gass og skulle til å skifte til 3.giret.

4.gang Nokså slakk bakke, hadde ca 50km/t og 3.giret

5.gang Akselrerte ut av et kryss og skulle skifte til 3.giret.

 

Noen som har vært bortig liknende?

Tips om hva det kan være?

Mazda 323 1.6i stv med fulltime 4x4. første bil. (kondolerer, fjellveggen var hard)

golf 4, 2000mod, gobiln. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår