Gå til innhold

Coilover til Volvo 740

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er helt fersk i Inventor å kan ikke si jeg behersker det enda. Men AutoCad kan jeg ganske godt. Jeg har fabrev som automatikkmekaniker, men går nå på teknisk fagskole med mekatronikk som fordypning. Hele dette skoleåret har jeg jobba med AutoCad på fritida for min gamle arbeidsgiver og har avholdt et lite kurs i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde autocad på skolen, sikkert en ltt halvgammal versjon, men spør du meg e det HELT ubruelig! man kommer ikke noe lenger om man har noen dataskrevne streker på et papir, man trengre Nc. koder! og med edgeCam får man et, så da er det bare å tegne, generere koder, stille opp maskinen å kjøre på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoCad er jo ikke lagt opp for nc.koder. Men for å levere en tegning til skjæring eller for å lage ei arbeidstegning på noe som skal lages eller bare for å dokumentere så holder AutoCad i massevis for den vanlige dødelige person. Er jo ikke alt som er vits i å CNC kjøre. Men edgeCam har vært morsomt å prøvd. Vet du om det går an å laste det ned noen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne programmer er veldig kostbare og man må ha lisens for å bruke de. Å EdgeCam er også mest egnet for dreiing. Et annet program som jeg heller ville brukt er Inventer, det er laget for nc-koder og er et veldig bra tegneprogram.

 

Men det du skal lage går jo selfølgelig helt fint ann å lage i en manuell dreibenk.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være en verson som bare funker i foreksempel 30 dager, sånne versoner finnes det mange av;)

 

Atocad 2005 er jo såpass avangsert og moderne at det er mange bedrifter som bruker det. Til privat bruk er det i alle fall helt supert, mye bedre enn penn og papir:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kollevold har jo coilovers til 740! de leverer jo og deler for å bygge seg coilovers!

 

240, 740, 940 og S40

Dempere foran.

Slangemontert reservoar. Justerbar kompresjon, 8 klikk.

Pris uten fjærbein, fjær og toppmontering.

Kontakt oss pris komplett.

Kan leveres med oppsett for rally, rallycross eller racing.

Kan leveres med justerbar retur.

 

Pris pr. stk fra kr. 4.500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår