Jump to content
Bilforumet.no

Siggi

Bruker
  • Content Count

    178
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Reputation Activity

  1. Like
    Siggi reacted to kjaasebo in 5008 2011 Braking System Faulty   
    Takk for input Siggi!
    Jeg satte i gang med å bytte batteriet, men oppdaget tidlig at Falck-rep'en hadde dradd ut en plugg til elektronikken(som ikke var nødvendig) og hadde gjemt kabel og plugg godt under andre kabler!
    Forsiktig optimistisk satte jeg pluggen tilbake og koblet strøm på batteriet igjen og gjorde et nytt forsøk. Til stor glede startet bilen opp, men nå med feil på Auto Park og batteri. Den elektroniske parkeringsbremsen jobbet, men ville ikke engasjere.
     Mente å ha lest et sted at Auto Park funksjonen var følsom for batterispenning og satte lader på over natten. Dagen etter var det kun feilindikasjon på batteri, men det slukket etter å ha kjørt bilen 10 meter. Har kjørt en stund nå og ikke hatt noen problemer. Nå har bilen stått i 2 uker hvor jeg har koblet fra pluss-polen til batteriet, så er spent på om det er nok 'juice' til å få start igjen. Regner med å måtte sette inn det nye batteriet, men avventer litt i hvertfall.
  2. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Teknisk feil   
    Lever den til et annet verksted, med kompetanse innenfor feilsøk.
    Kommer ladelampe med en gang, eller kommer den etter noen km? 
  3. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Additive minimum level   
    Du må gå inn i adapsjoner og fortelle bilen at tanken er fylt opp. 
  4. Like
    Siggi got a reaction from Javel in ECO: Kan deaktiveringen lagres?   
    Men tanke på kun avgass, så er det bedre med start/stopp.
    Men med tanke på slitasje på bilen, så er det best å skru den av, ja.
    Den spiser jo bl.a. dynamoreim mye raskere enn en vanlig motor, da dynamoen brukes som starter til s/s funksjonen
    Men sånn blir det når avgasskrav blir strengere og strengere... da må de legge inn funksjoner som ikke nødvendigvis bilen har godt av. Som f.eks. EGR
  5. Like
    Siggi reacted to opelduude in Krevende panserlokk?   
    Smør opp hele mekanismen med fett. Ikke bruk wd40 eller noe som tørker ut. 
    CRC sin multilube bruker jeg på alt sånn. Om jeg skal være pirkete så skal panseret slippes slik at det går i lås og ikke presses ned ;) 
  6. Like
    Siggi got a reaction from Javel in Fjerne dørdeksel, stramme håndtak   
    Det er egentlig bare to "hakk" håndtaket kan stå i. Det ene er riktig, det andre gjør at håndtaket stikker veldig mye ut(mer enn på bildet)
    Men selv om det ikke egentlig er noe mer justering der, så tror jeg du kan tighte den opp litt mer ved å ta av håndtaket og bøye stålet i døra litt ved å gi T20 skruen bak håndtaket et lite kakk med hammeren.

    Alt i alt er det ikke så farlig at det kommer inn litt vann i døra, for det gjør det uansett gjennom vinduspakninger, kondens, vasking osv.  Det er beregnet for å tåle det til en viss grad
  7. Like
    Siggi got a reaction from Erlendsto in Hylelyd ved Akselerering saab 93 1.9 tid 2007   
    Utett montering av nytt flexirør?
    Lekkasje fra turboslange?
    Tett partikkelfilter?
    Hvis du har 150hk så er også virvelspjeld en ting som kan ta kvelden, mulig det kan gi sånn lyd. Er ikke sikker...

    Med tanke på startvansker tenker jeg dårlig kontakt mellom plusskabel og polsko(kan hjelpe å lodde de)
    Kan også være dårlig kontakt mellom kontakt og innsprøytningsdyse® (kan også gi kvelningssymptomer)

    Siden du har fått begrenset presterande meldingen ville jeg nok uansett fått lest av feilkoder og sjekket tetthetsgraden på partikkelfilteret.
    Men ville sjekket eksos og turboslanger først.

    Lykke til
  8. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Peugeot 307 bremsevæske skift intervall   
    Bremsevæske bør skiftet hvert andre år, uansett bilmerke. KM er ikke så viktig vdr. bremsevæske.
  9. Like
    Siggi reacted to Quattro73 in Hvor kjøpe ledningsnett SAAB 900   
    På skroten?
  10. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Batteriproblem, dynamoproblem, annet problem?   
    Biltema sine fungerer til dette formålet :-)
  11. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Støy når jeg kjører   
    Start med å sjekk hjullager. Kan også være gamle harde dekk.
  12. Like
    Siggi reacted to OpelVB in peugeot partner 2009   
    Glem siste innlegg, alt iorden no. Takk for hjelpa Siggi!
  13. Like
    Siggi reacted to Mr-Johnsen in Skifte kamsensor   
    Mange takk, det var jo super enkelt. Tok mindre enn 5 minutter. Verkstedet skulle ha 1400-1500 for jobben/deler. Kjøpte sensoren på ebay for 200, så da sparte jeg de pengene =)
  14. Like
    Siggi reacted to Eiriknr1 in Snikstrøm, irriterer meg grønn   
    Hoy. Takk for svar Quattro73 og Siggi. Spesielt takk til Siggi, du e en knupp ;))))  Løsnet på dørtrekket på v bakdør og kjenner svilukt med det samme. Kjenner på vindusviskermotoren som er glovarm. Drar ut kontakten og CASE CLOSED.  TAKK ;))
     
    Eirik ;)
  15. Like
    Siggi reacted to Zilla in 407 fusker   
    Glimrende, takk for svar. 
  16. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Blinkende oljelampe Partner   
    Få målt faktisk oljetrykk med et manometer, da får du verifisert om det er dårlig oljetrykk eller ikke.
    Dårlig oljetrykk er kritisk og vil kjapt føre til motorhavari så du gjør lurt i å stoppe når dette skjer. Jeg ville unngått å bruke bilen inntil oljetrykket er målt.
  17. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Olje i vannet toppakning?   
    Defekt toppakning. 
  18. Like
    Siggi reacted to Quattro73 in Er dette lambdasonden?   
    Ja, den på første bilde med en svart, en grå og to hvite ledninger er lambdasonden.
  19. Like
    Siggi reacted to Jesper1201 in Peugeot 2.0hdi trykk i ekspansjonstanken.   
    Det er normalt med trykk i kjølesystemet, det blir det naturlig når kjølevæska blir varm.
    Hvis det ikke lukter eksos nede i ekspansjonstanken, kommer olje inn i kjølesystemet eller bilen bruker kjølevæske er ikke toppakningen din gått.
  20. Like
    Siggi reacted to anstor in Partner 1,4 bensin fjusker   
    Hei igjen. 
     
    Plukket ut pluggene i dag. Indikerte dårlig blanding, med for lite fuel. Fikk lånt et diagnoseapparat og koblet på. Viser seg at dette skyldes en gåen temp. sensor på kjølevannet. Kan være greit å vite dersom andre får samme symptomene med ruskete tomgang på kald maskin og lugging ved akselerasjon :) 
  21. Like
    Siggi reacted to opelduude in 2.2 TiD startproblem   
    Enten er det dårlig kontakt eller så er starteren din utslitt. Sjekk ledningen som går inn på starteren om det er mye irr der så vil den gå treigt pga dårlig kontakt. 
  22. Like
    Siggi reacted to ohansen in 2.2 TiD startproblem   
    P0017: PUneven pump rotation, worn chain.
     
    Mechanical fault. differanse mellom camshaft pump sensor and previous injection duration.
    A major difference indicates a mechanical fault that may damage the pump. Code can be generated if there is air in the pump or if the fuel filter is blocked.
     
    Check the fuel supply and return lines. If necessary, change the filter.
  23. Like
    Siggi got a reaction from Quattro73 in Regreimbytte fra helvete på 406   
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/16180797/406%20-%20B1EG0IK1%20-%201%20-%2019_07_2013%20-%20Afmontering%20-%20montering%20_%20Registerrem.pdf


    Der har du papirene på hvordan Peugeot vil at du skal gjøre det.
    Håper linken virker
  24. Like
    Siggi reacted to Harpe in Peguot Partner lekket inn vann under "Gullvask"   
    Jeg googlet dem og fant ut at nærmeste bare var en time unna! Sorry trodde det var noen som var stasjonert i oslo eller noe. Jeg skal ringe dem en dag. Takk for all hjelp!
  25. Like
    Siggi got a reaction from Actros 8x8 in Peguot Partner lekket inn vann under "Gullvask"   
    Så lenge antennefoten er i orden(står rett) er det bare å skru ut antennepisken og bytte den... kan hende du trenger en tang.

    Det kan hende at vannet kom inn igjennom kanalen til kupévifta
    Den sitter på høyre side under dashbordet og tar inn luft rett under frontruta på høyre side.
    Under de svarte dekslene nedenfor frontruta er det et stort rom med ett stort luftinntak til vifta og noen dreneringshull. Hvis disse hullene er fulle av dritt og blader o.l og det kommer masse vann ned der (og i tillegg bilen+kupévifta går) så er det ikke helt usannsynlig at den har trukket inn vann derfra.
    Hvis du er litt handy så skrur du bare av vindusviskerne og dekselet og sjekker/fjerner dritt selv...

    Nøkkelen din trenger mest sannsynligvis bare å kodes på nytt. bare å ta med deg alle nøklene dine og dra innom Bertel O. Steen så kan de mest sannsynlig legge inn nøklene mens du venter...

    P.S. At bilen har vært på EU-kontroll betyr ikke at den er i "god stand".... På en EU-kontroll sjekkes bare ting som har med sikkerhet å gjøre. og ting skal være ganske dårlige før de må sette feil på det. 
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.