-
Innholdsteller
186 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
4
Omdømmeaktivitet
-
-
Siggi ga poeng til Mathias Flovikholm i Installere større turbo?
Vil nok komme te å gjær d i løpe tå året så fort pengan renn inn. Kan fint legge ut oppdateringa her for morroskyld
-
Siggi fikk poeng fra Mathias Flovikholm i Installere større turbo?
Går vel an, det. Så lenge du får den mappet om etterpå
Experter med DV6 trenger alle de ekstra hestene de kan få
Du får lage en tråd her med bilder og oppdateringer om du ender opp med å gjøre det
-
Siggi ga poeng til kjaasebo i 5008 2011 Braking System Faulty
Takk for input Siggi!
Jeg satte i gang med å bytte batteriet, men oppdaget tidlig at Falck-rep'en hadde dradd ut en plugg til elektronikken(som ikke var nødvendig) og hadde gjemt kabel og plugg godt under andre kabler!
Forsiktig optimistisk satte jeg pluggen tilbake og koblet strøm på batteriet igjen og gjorde et nytt forsøk. Til stor glede startet bilen opp, men nå med feil på Auto Park og batteri. Den elektroniske parkeringsbremsen jobbet, men ville ikke engasjere.
Mente å ha lest et sted at Auto Park funksjonen var følsom for batterispenning og satte lader på over natten. Dagen etter var det kun feilindikasjon på batteri, men det slukket etter å ha kjørt bilen 10 meter. Har kjørt en stund nå og ikke hatt noen problemer. Nå har bilen stått i 2 uker hvor jeg har koblet fra pluss-polen til batteriet, så er spent på om det er nok 'juice' til å få start igjen. Regner med å måtte sette inn det nye batteriet, men avventer litt i hvertfall.
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Teknisk feil
Lever den til et annet verksted, med kompetanse innenfor feilsøk.
Kommer ladelampe med en gang, eller kommer den etter noen km?
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Additive minimum level
Du må gå inn i adapsjoner og fortelle bilen at tanken er fylt opp.
-
Siggi fikk poeng fra Javel i ECO: Kan deaktiveringen lagres?
Men tanke på kun avgass, så er det bedre med start/stopp.
Men med tanke på slitasje på bilen, så er det best å skru den av, ja.
Den spiser jo bl.a. dynamoreim mye raskere enn en vanlig motor, da dynamoen brukes som starter til s/s funksjonen
Men sånn blir det når avgasskrav blir strengere og strengere... da må de legge inn funksjoner som ikke nødvendigvis bilen har godt av. Som f.eks. EGR
-
Siggi ga poeng til opelduude i Krevende panserlokk?
Smør opp hele mekanismen med fett. Ikke bruk wd40 eller noe som tørker ut.
CRC sin multilube bruker jeg på alt sånn. Om jeg skal være pirkete så skal panseret slippes slik at det går i lås og ikke presses ned ;)
-
Siggi fikk poeng fra Javel i Fjerne dørdeksel, stramme håndtak
Det er egentlig bare to "hakk" håndtaket kan stå i. Det ene er riktig, det andre gjør at håndtaket stikker veldig mye ut(mer enn på bildet)
Men selv om det ikke egentlig er noe mer justering der, så tror jeg du kan tighte den opp litt mer ved å ta av håndtaket og bøye stålet i døra litt ved å gi T20 skruen bak håndtaket et lite kakk med hammeren.
Alt i alt er det ikke så farlig at det kommer inn litt vann i døra, for det gjør det uansett gjennom vinduspakninger, kondens, vasking osv. Det er beregnet for å tåle det til en viss grad
-
Siggi fikk poeng fra Erlendsto i Hylelyd ved Akselerering saab 93 1.9 tid 2007
Utett montering av nytt flexirør?
Lekkasje fra turboslange?
Tett partikkelfilter?
Hvis du har 150hk så er også virvelspjeld en ting som kan ta kvelden, mulig det kan gi sånn lyd. Er ikke sikker...
Med tanke på startvansker tenker jeg dårlig kontakt mellom plusskabel og polsko(kan hjelpe å lodde de)
Kan også være dårlig kontakt mellom kontakt og innsprøytningsdyse® (kan også gi kvelningssymptomer)
Siden du har fått begrenset presterande meldingen ville jeg nok uansett fått lest av feilkoder og sjekket tetthetsgraden på partikkelfilteret.
Men ville sjekket eksos og turboslanger først.
Lykke til
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Peugeot 307 bremsevæske skift intervall
Bremsevæske bør skiftet hvert andre år, uansett bilmerke. KM er ikke så viktig vdr. bremsevæske.
-
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Batteriproblem, dynamoproblem, annet problem?
Biltema sine fungerer til dette formålet :-)
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Støy når jeg kjører
Start med å sjekk hjullager. Kan også være gamle harde dekk.
-
Siggi ga poeng til OpelVB i peugeot partner 2009
Glem siste innlegg, alt iorden no. Takk for hjelpa Siggi!
-
Siggi ga poeng til Mr-Johnsen i Skifte kamsensor
Mange takk, det var jo super enkelt. Tok mindre enn 5 minutter. Verkstedet skulle ha 1400-1500 for jobben/deler. Kjøpte sensoren på ebay for 200, så da sparte jeg de pengene =)
-
Siggi ga poeng til Eiriknr1 i Snikstrøm, irriterer meg grønn
Hoy. Takk for svar Quattro73 og Siggi. Spesielt takk til Siggi, du e en knupp ;)))) Løsnet på dørtrekket på v bakdør og kjenner svilukt med det samme. Kjenner på vindusviskermotoren som er glovarm. Drar ut kontakten og CASE CLOSED. TAKK ;))
Eirik ;)
-
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Blinkende oljelampe Partner
Få målt faktisk oljetrykk med et manometer, da får du verifisert om det er dårlig oljetrykk eller ikke.
Dårlig oljetrykk er kritisk og vil kjapt føre til motorhavari så du gjør lurt i å stoppe når dette skjer. Jeg ville unngått å bruke bilen inntil oljetrykket er målt.
-
-
Siggi ga poeng til Quattro73 i Er dette lambdasonden?
Ja, den på første bilde med en svart, en grå og to hvite ledninger er lambdasonden.
-
Siggi ga poeng til Jesper1201 i Peugeot 2.0hdi trykk i ekspansjonstanken.
Det er normalt med trykk i kjølesystemet, det blir det naturlig når kjølevæska blir varm.
Hvis det ikke lukter eksos nede i ekspansjonstanken, kommer olje inn i kjølesystemet eller bilen bruker kjølevæske er ikke toppakningen din gått.
-
Siggi ga poeng til anstor i Partner 1,4 bensin fjusker
Hei igjen.
Plukket ut pluggene i dag. Indikerte dårlig blanding, med for lite fuel. Fikk lånt et diagnoseapparat og koblet på. Viser seg at dette skyldes en gåen temp. sensor på kjølevannet. Kan være greit å vite dersom andre får samme symptomene med ruskete tomgang på kald maskin og lugging ved akselerasjon :)
-
Siggi ga poeng til opelduude i 2.2 TiD startproblem
Enten er det dårlig kontakt eller så er starteren din utslitt. Sjekk ledningen som går inn på starteren om det er mye irr der så vil den gå treigt pga dårlig kontakt.
-
Siggi ga poeng til ohansen i 2.2 TiD startproblem
P0017: PUneven pump rotation, worn chain.
Mechanical fault. differanse mellom camshaft pump sensor and previous injection duration.
A major difference indicates a mechanical fault that may damage the pump. Code can be generated if there is air in the pump or if the fuel filter is blocked.
Check the fuel supply and return lines. If necessary, change the filter.