Gå til innhold

Volvo flerogførr

Bruker
  • Innholdsteller

    64
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    I de indre skoger

Volvo flerogførr's Achievements

  1. Som teksten nevnt over... Når jeg går inn på siden deres, står det at jeg er permanent utestengt, grunnet min IP-adresse. Tror dette har med at jeg for tiden bor i Australia. Så jeg spør dere Mazda folk, om noen har en mail-adresse til en i ledelsen, moderator? Takke for hjelp Mvh, Daniel Hegelstad
  2. Ser ved etterkant at de to inngangene med ventiler på, er nok til lufting av flottørene! (Var litt sent igår, Australsk tid) De nipplene litt lengre oppe i hjørnene er til flottørkammerene. Det settet du har et ganske bolt on, og fungerer utmerket, sikkert en liten helg om du har alle deler... Skal du trykk sette forgasseren begir du deg ut i en helt annen verden. Håper du vet litt om dette fra før av:iconsm Jeg har trykksatt fire forgassere på en motorsykkel jeg bygde meg, og var jammen meg ikke lett:) Men du for jo heldigvis forgasser, fra holley, som er beregnet for turbo:)
  3. Det du har fått tak i der, er ett gammelt sett, som sikkert gik-turbo solgte en gang på 19xx tallet:) Er ett såkalt "draw through" system! Den ventil boksen din, er til for og veksle mellom sugemotor og turbomotor! Så dvs: Tomgang/20% gass: Motoren suger kun gjennom forgasser! 20-50% gass: Motoren suger delvis gjennom forgasser+(turboen suger luft/bensin) og trykker det ned i innsugsmanifolden. 50-100% gass: Turbo suger all luft/benisn som forgasseren gir, og trykker det ned i innsuget:) Håper dette gir noe mening? Anngående forgasseren din: Begge hulla skal det tilføres bensin fra en bensinpumpe! Er to flottør kammer på denne forgasseren, ett flotørkammer til 2 porter:) De hjula(maks/min) er en enkel måte og "kontrollere" bensintilføelsen på
  4. Legger ut litt bilder av Kawasaki prosjektet:) Motor: 650ccm, 4x32mm mikuni gassere Custom grenrør 2 IHI turboer 0.5bar Går noe fryktelig:) Bilder:
  5. Sjekk innsuget for sotgørr og blend EGR-ventilen:) Burde kommet ferdig blenda fra frabrikken spør du meg:)
  6. Ja, vet og har hørt at Vrangtilsynet ikke er til og ha med og gjøre:) Så jeg gidder ikke å prøve engang:) Blir garantert og kjøre ned en tur til tuv i tyskland og kjøre en tur på ringen:) Er ett par kamerater her som har litt ombygde biler. Så vi tar det som en liten gutte tur:)
  7. Har brukt og tilføre propan, ved bruk av en innsprøytningsdyse fra en bensinmotor...Den holder fint på gass-trykket og er lett og åpne med en bryter/styring:) Bygde dette på charaden, og merket bra forskjell...
  8. Det kan jeg ikke helt svare på, men skal ikke bruke så veldig mye mere enn orginalt, ved kjøring med ett lett ben på gass-pedalen:) Det som er så greit med diesel, at de ikke trenger allverdens for og holde koken langs veien...Men blir motoren pisket, så øker nok forbruket drastisk:) Første diesel prosjektet mitt(http://www.bilforumet.no/daihatsu/206836-g101-1-0td-oppstilling.html), En daihatsu Charade 3cyl 1.0TTdi, Klarte jeg ikke til bruke mere enn 1 liter pr mil:) Selv med nesten dobblet effekt, brukte den ikke mere enn 1 liter på mila(Ble målt på Artic Circel Raceway etter 2 dager på banen:))
  9. badnewsbertone: Dette blir nok muligens godkjent...Lurer litt på og kjøre bilen ned til TUV og få det godkjent..Men skal ihvertfall prøveog få den godkjent i første omgang med 1.9tdi, senking og breddingen:) Skal kjøre 50/50 vann/methanol ja, funker kjempe bra på diesel, senker eksos tempen mye:) Men dette blir i tillegg til 2 ic`er... skal også tilføre propan, fungerer nesten på samme måte som lystgass på bensin. Diesel brenner mye bedre ved propan tilførsel:) cat0: Jeg vet sannelig ikke hva biltilsynet trenger, men etter hva jeg har forstått er det jo samme understell på mk1 og mk2 til en viss grad av modell:) Hva tror du?
  10. Høyere trykk på dysene gir jo bedre forstøving av dieselen:) Men du minsker også dieselmengden;)
  11. Juster til den ryker litt svart under pådrag, deretter juster den litt tilbake:)
  12. Hvorfor vil du shimse dysene opp 30 bar? Er det orginalt turbo på denne motoren? Og hva slags dieselpumpe har du,En rotorpumpe fra en suge eller turbo?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår