Gå til innhold

Einar

Æres Super Moderator
  • Innholdsteller

    10,447
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Einar fikk poeng fra Jeffern i DEFA-alarm, feilsøking   
    DEFA er en sjukdom.
  2. Like
    Einar fikk poeng fra Quattro73 i Skifte av servo/hydraulikk pumpe?   
    Eg og syns detta hørast ut som viftereim, prøv å skift reima og juster den korrekt.
  3. Like
    Einar ga poeng til TKarlsen i Hjelp med strøm til spiller!   
    Ja, sikring er viktig :) 
     

  4. Like
    Einar ga poeng til Rsele i Kjøper vil heve kjøpet? hva Gjør man   
    Alle kjente feil og mangler burde stå i salgskontrakten. En helt ok salgskontrakt finnes på NAF sine sider og kan hentes ut gratis. Alle forhold rundt bilen bør skrives i kontrakten for å unngå spekulasjoner.
  5. Like
    Einar ga poeng til Quattro73 i Service - varer fra Biltema.   
    Noe på Biltema er bra, veldig mye er alt annet enn bra. Det er ikke få ganger jeg i sinne har levert dritten tilbake og krevd pengene igjen - noe jeg slipper gjøre igjen for skal aldri mer handle noe som helst til bil der. Ei heller elektrisk eller til VVS for den del, er totalt ubrukelig.
     
    Men ja, selvsagt kan du kjøpe alt dette på Biltema og det vil gå greit, mest sannsynlig. Men, er du glad i bilen din så handler du dette et sted der de selger anerkjente merker. Eller kjøp av forumbrukeren Jägermeister som sikkert skaffer deg dette til Biltema-priser, men med kvalitet
  6. Like
    Einar fikk poeng fra Sydvest i Bremseproblem - Umulig å få luften ut.   
    Du må bare jobbe deg utover fra hovedsylinder og se hvor væska stopper å komme ut.
    Normalt går ein krets til bakaksel og ein til foraksel, og ein eller to T-stykker, så skjønner ikkje heilt greia di nå.
  7. Like
    Einar ga poeng til Passelat35i i tenningsproblemer etter regreim bytte   
    Juster etter fordeleren så merket stemmer.
  8. Like
    Einar ga poeng til nightking i Suzuki GV 2008 mod 1,9 DDIS Går ujevnt/rister.   
    Hei..
     
    Kan høres litt kjent ut det problemet du beskriver. Men her kan det være mange forskjellige feil.
    Det første man tenker på, er kanskje EGR ventil. Da dette er ett kjent problem. Er denne noen gang byttet til den NYE typen?
     
    Men for meg så kan det høre ut som en turbotrykkssensor som fusker litt. Vært borti dette flere ganger! Da kan den fuske ved javnt pådrag og litt belastning.
    Du kan sjekke verdien på turbotrykket på datalista med suzuki diagnose tester, med kun tenning på. Den skal ligge på ca 1000kpa. Hvis den ligger på ca 850-900kpa så tyder dette på defekt sensor.
    Men da må du nok til en suzuki forhandler.
    en annen ting er jo selvfølgelig å sjekke intercooler da denne har en tendens til å sprekke. (har vært innkallingskampanje på dette)
     
    En annen feil på disse er gasspjeldet. Men da pleier stort sett feilkoder/motorlampe å lyse. 
    Fått avlest feilkoder?
  9. Like
    Einar fikk poeng fra Passelat35i i Passelat35i; Volf 3 tdk Mayhem   
    Detta likte vi gitt :-)
  10. Like
    Einar fikk poeng fra Kai_G i Valg av bil, trenger 4wd og lågt drivstofforbruk.   
    Og når vi snakker om forbruk på subaru, Vi hadde i mange år Subaru, først en `88 L-serie med innkoblbar 4WD, så en `91 Legacy 1.8 GL med konstant 4WD, når den ble bytta ut med en `97 A4 1.8 Quattro, da forventet ma en bil som gikk billigere enn den "tørste" subaruboxeren, men neida, erfaringen var høyere forbruk, dårligere framkommelighet, ogikke minst ett MYE dyrere bilhold, så den skrøna om tørst boxermotor mådu lenger ut på landet med.

    Men bensinmotor, 4wd og forbruk i den klassen det snakkes om her, sammen med litt hengermulighet, da er bensin parkert for lengst.

    Beklager avsporingen Turbobudeia.
  11. Like
    Einar ga poeng til nightking i Bakbremser henger seg   
    Du har tromler på den bilen ja. Det har nok ikke noe med at bremsene er for stramme. Så lenge bilen triller uten at håndbrekket står på så henger de ikke på. Men det som kan skje er at hvis håndbrekket står på over lengre tid så kan de sette seg litt. Det ser jeg på min bmw også. Når den står ute løpet av natten med håndbrekket på så henger den litt på akkurat første gang jeg kjører igang. Kommer ett lite "knepp" før de slipper. Har også merket det på min 2007 model passat. Det er ikke så unormalt egentlig.
  12. Like
    Einar fikk poeng fra 80 blå i Fjord Motorpark på Karmøy v/ Haugesund lufthavn.   
    Positivt, er jo ikkje meir enn 4,5 timer fra midt-telemark heller, så blir det bra så kan det jo hende det kommer folk fra andre sida av Haukeli au,,,
  13. Like
    Einar ga poeng til Espen Solheim i mister-auto.no   
    Ja eg eg bestilte av reservedelere.co.no selv og fekk det eg skulle ha men det er veldig mangen som ikke får delene eller får feil deler, eg gidder ikke ta den risikoen derfor bestiller eg heller fra Jägermeister her på forumet han er faktisk billigere enn disse firmaene spesielt etter du har betalt tollgebyrer,frakt og MVA som kommer i tilegg hos autodeler og reservedeler
  14. Like
    Einar ga poeng til Even Eventyr i Hvordan stempler brukes ved 16v turbo   
    Sorry for sinnsykt mye rare ord plasseringer, kan virke jævlig cp skada å analfabet på måten jeg skriver, men jeg gjør som alle andre å skylder på autokorekt'n te den jævla iphone :P
  15. Like
    Einar ga poeng til volvojens i Hvordan stempler brukes ved 16v turbo   
    230(F) har 152mm råder og 23(ET) har 145mm, men ville ikke brukt noen b23 råder da de er tynnere en b230 og ikke tåler noe spesielt med effekt, er en god grunn til at volvo gikk bort ifra disse rådene, og valgte noen som er tykkere. er 10.0:1 i komp i 16v
  16. Like
    Einar ga poeng til Jesper1201 i Åpne panser   
    Nøkkel til venstre for å låse opp panseret, ta så nøkkel til høyre for å frigjøre panseret.
    Mulig det er motsatt, det finner du ut av.
  17. Like
    Einar ga poeng til Quattro73 i Automatisk start stopp   
    Har forsket litt i dette nå - og fant ut 'noe' Møller har ikke lov til å kode bort automatisk s/s, er nok derfor de er mindre villige.
     
    Ved hver oppstart kan du vel trykke på en knapp (ved girspaken) slik at funksjonen er deaktivert, stemmer ikke det?
    Om dette blir tungvint så kan man med VCDS gjøre et triks. S/S-funksjonen har mange parametre å jobbe etter, ett av de er temperaturområdet. I VCDS kan du endre disse grenseverdiene og S/S er deaktivert. Under er S/S deaktivert under 50 grader - og deaktivert over 50 grader
     
    Verdt et forsøk :)
     

     

     
    Endre temperatur fra -50 grader til 50 grader.

     
    Endre temperatur fra -50 grader til 50 grader.

  18. Like
    Einar ga poeng til mercedes124 i Automatisk start stopp   
    Det er nok det store spørsmålet ,hvor ofte ! For min del kunne jeg tenke meg å slette hele systemet .En tur på butikken  ca. 10 km skulle ikke behøve mer en  to innslag fra starteren ,men ofte blir det seks sju i tillegg. Siden jeg tidligere har måtte  skifte både Lucas , Delco , Bosch og Nippon startere er det vanskelig å tro at VAG har funnet  opp noe uslitelig starter. Og jeg har en mistanke om en viss sammenheng med at jeg aldri  oppnå 100% batterikapasitet Og med diesel er neppe starteren den minste typen.
  19. Like
    Einar ga poeng til Quattro73 i w201. Hvor kan jeg kjøpe forgasser til denne bilen?   
    2EE er det du har i dag antar jeg. 2E2 er de mest brukte på VW Golf. De har nesten like mye leamikk som 2EE, dog veldig lite elektrisk, mest vakuum og kjølevannsoperert.
     
    Weber DGV 32/36 (5A) er en bra gasser med manuell choke. DGAV har kjølevannsoperert choke og DGEV har elektrisk choke, ellers identiske med DGV. Har selv kjørt lenge med DGV og den gir mer bunndrag effekt enn de to andre nevnt her.
    Lavfartskretsen er meget enkel å justere/finne ut av, men for å finne de riktige dysene til til hovedkretsen bør du ha tilgang til bredbåndslambda og rullende landevei, samt masse dyser og en utførende som vet hva han driver med ;) Er gjerne andre som har brukt DGV på samme motor som din og har erfaringer med hvilke dyser som duger? Sjekket dysetabell for Mercedes men det nærmeste med DGV var 250...
     
     

     
    Litt om DGV 32/36
  20. Like
    Einar fikk poeng fra Quattro73 i w201. Hvor kan jeg kjøpe forgasser til denne bilen?   
    Det er dessverre aldri noe moro å feilsøke på en forgasser med så mye leamikk utapå.
    Mulig du kan ta en telefon til forgasserservice og høre om han har vært borti dette og evt. har tips til en bytteforgasser.
    Evt. montere innsug og forgasser fra en eldre M102, som er litt enklere.
    Disse forgasserne har jeg ikke vært bort iselv, men uansett så er det greil å sjekke alle membraner, dyser og ventiler så godt en kan.
    VW Golf2 har også en pierbrurg som ofte får problemer med høy tomgang og fusking, neppe samme forgasser, men kanskje lignende systemer som styrer ting.
    Har du sjekket ut at ikke choke står litt på?
  21. Like
    Einar fikk poeng fra Espen Solheim i Baleno fjusker og drar meget dårlig 1,6 4wd   
    Start med å skift plugger du, kan være så enkelt at pluggene er slitt og ved belastning blir gnistgapet for stort.

    Hvis det er to coiler som jeg husker, så mener jeg du kan bytte dem om og se om feilen flytter seg vekk fra cylinder 4.
    Har du nye plugger, og feilen flytter seg ved ombytting av coiler, da er det coilen som er defekt.
  22. Like
    Einar fikk poeng fra Espen Solheim i Hjelp til megasquirt identifikasjon   
    Vet du hva, nå syns eg faktisk du skal lese imellom alt som står i denne tråden, og se litt an hva du skriver sjøl, for ja, Quattro73 svarer tilbake, men holder seg til ett ordentlig språk og folkeskikk, eg har til og med svart litt skarpt her.

    Men skjønner virkelig ikkje hvorfor du skal svare og skrive på ein slik måte som du gjør.
    Du har fått svar på det du har spurt om, og det er kommet seriøse tips om at dette er ett litt utdatert sprut, som sikkert vil funke greit for deg, men du kan få mye bedre.
    Men du angriper jo f*** meg alle svar som sier at det du har ikkje er topp.

    Skjerpings, folkeskikk, slik er jaggu ikkje måten å oppføre seg på dette forumet.

    Ha ein ellers fin dag :-)
  23. Like
    Einar fikk poeng fra Jesper1201 i Hjelp til megasquirt identifikasjon   
    Vet du hva, nå syns eg faktisk du skal lese imellom alt som står i denne tråden, og se litt an hva du skriver sjøl, for ja, Quattro73 svarer tilbake, men holder seg til ett ordentlig språk og folkeskikk, eg har til og med svart litt skarpt her.

    Men skjønner virkelig ikkje hvorfor du skal svare og skrive på ein slik måte som du gjør.
    Du har fått svar på det du har spurt om, og det er kommet seriøse tips om at dette er ett litt utdatert sprut, som sikkert vil funke greit for deg, men du kan få mye bedre.
    Men du angriper jo f*** meg alle svar som sier at det du har ikkje er topp.

    Skjerpings, folkeskikk, slik er jaggu ikkje måten å oppføre seg på dette forumet.

    Ha ein ellers fin dag :-)
  24. Like
    Einar fikk poeng fra EaglePilot i Hjelp til megasquirt identifikasjon   
    Vet du hva, nå syns eg faktisk du skal lese imellom alt som står i denne tråden, og se litt an hva du skriver sjøl, for ja, Quattro73 svarer tilbake, men holder seg til ett ordentlig språk og folkeskikk, eg har til og med svart litt skarpt her.

    Men skjønner virkelig ikkje hvorfor du skal svare og skrive på ein slik måte som du gjør.
    Du har fått svar på det du har spurt om, og det er kommet seriøse tips om at dette er ett litt utdatert sprut, som sikkert vil funke greit for deg, men du kan få mye bedre.
    Men du angriper jo f*** meg alle svar som sier at det du har ikkje er topp.

    Skjerpings, folkeskikk, slik er jaggu ikkje måten å oppføre seg på dette forumet.

    Ha ein ellers fin dag :-)
  25. Like
    Einar fikk poeng fra Quattro73 i Jeg trenger hjelp til prisvurdering av BMW E21 323i.   
    Lag en annonse, få med litt bilder, og vær ærlig, og ikke håp på for mye penger. slik den står nå er den verdt 3000,- alt over det er bonus.
    Men syns det er en bil verdt å ta vare på.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår