-
Innholdsteller
176 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
43
Innlegg skrevet av Øggie
-
-
Nei her har det skjedd lite dessverre. Har ikke fått leid meg noe nytt sted å skru så den har stått på stedet hvil siden 2018.
Pga tidsmangel og plass å skru har jeg vurdert salg av prosjektet,om noen her skulle være intressert så bare ta kontakt.
Lufter interessen her først før jeg evt lager en annonse på finn.no Telefon 92663030
-
1 time siden, xr4ti skrev:
Åssen pumpe har du tenkt på? Jeg har kikket litt på denne https://www.ebay.com/itm/255LPH-Fuel-Pump-High-Pressure-Flow-Performance-Electric-EFI-NEW-255LPH-TRE-340/332654874923?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Men har lest at det er en del lyd og vibrasjon i Valbroen så tenkte å prøve denne.
https://www.racetronix.biz/product.asp?ic=rxp342
Blir nok en sånn tenker jeg,brodern hadde makan i audi'n sin å var veldig fornøyd med den.
-
6 minutter siden, xr4ti skrev:
En god mapping så blir det nok bra :) Skal Escosen på veien i år? Ser ut på bildene som det er fullt mulig.
Yes det er planen det :)
Den er så og si klar for oppkobling av maxx'n,starter sånn smått denna uka. Også skal jeg bytte bensin pumpe,den holder ikke helt mål den som sitter i bilen nå.
-
19 timer siden, xr4ti skrev:
Mange som har fått gode resultater med 3076´n så det blir nok bra på din også. Kjenner ikke så godt til 4x4 men BigTurbo Escosen har jo T34 men da med den andre toppen så mulig det derfor det ikke passer så bra men T3 eksoshus? Men uansett så blir det spennende å se resultatet ditt :)
Får satse på det vel :) Var kun det T3 huset som var tilgjengelig der og da, og det var i største laget.
Også hadde jeg en 3" V-band eksosflens til T25 liggende så blei valget T25,med tanke på mindre jobb med sveising å tilpassing :)
-
9 timer siden, xr4ti skrev:
Strøkent som vanlig, og Gulf catch´n passet bra oppi der :)
Hva slags turbo gikk du for siden du går for 4x4 eksosmanifoilen?
Blei en garrett gtx3076r med t25 hus,laga en adapter så den skulle passe på 4x4 manifolden. Huset jeg prøvde først med t3 flens passa dårlig og lå helt innat toppen.
-
3 timer siden, xr4ti skrev:
Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer.
Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen.
Edit: glemte å spørre hvordan du fikk til logoene?
De har broder'n laga til meg på jobben. ;)
-
2 timer siden, xr4ti skrev:
Bygd helt ny eller rebygd den gamle? Går du for moderat uttak eller går du for mer 400 + ?
Er jo girkassa som setter begrensinga på Escosen. De er jo ikke særlig glad i momentet som 350-400 hk gir. Men med det sprutet der så har du jo noe options så du kan gi en snillere ladetrykkstyring for å moderere dreiemomentet noe.
Regner med du følger med på denne tråden også http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76879-1992-escort-cosworth-10/?p=800559
Har rebygd den gamle :) Ikke helt bestemt ennå,planen er og oppgradere drivlinje etterhvert,men det er jo heller ikke gratis. :O
Har vært lite på nett i det siste,men skal sjekke ut linken :)
Legger med ett par bilder.
-
2 minutter siden, xr4ti skrev:
Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer.
Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen.
Takk takk :) jepp,det hadde vært tøft med texaco dekor! ;)
Har ikke fått gjort noe mere på rs turboen,den står fortsatt godt i garasjen ennå. Må få starta igjen snart,må bare bli ferdig med cosworth'n først å få den på veien igjen.
Blei ny motor i vinter,mangler å koble opp maxxecu'n å få mappa den.
-
-
-
Har ikke blitt gjort noe på rs'n på rs'n på en stund nå.
Har måtte flytte ut av garasjen vi leide etter en tragisk ulykke som skjedde der 17mai,mistet min gode venn som jeg leide sammen med.
Har fått lånt meg en garasje til å oppbevare rs turbo'n i inntil videre,så har lagt prosjektet litt på is til jeg evt finner meg en ny garasje som det er litt mere plass.
-
På 5/16/2018 den 5:30 PM, Quattro73 skrev:
Personlig er jeg lite begeistret for Ford, men dette ser (mildt sagt) råbra ut :)
Takk for det :) få på litt lakk snart også så det går ann å få satt sammen igjen bilen så hjelper det på :)
-
-
-
58 minutter siden, Quattro73 skrev:
Lekkert :) Får IC plass bak fangeren?
Yes den gjør det :) må skjære litt til i fangern så går den på ;)
-
-
-
-
10 timer siden, Quattro73 skrev:
Ser flott ut, men hvorfor eksosbandasje? Ved lang eksosvei bør eksosen kjøles mest mulig, for å få mindre volum. Bandasje reduserer kjøleevnen ;)
Veit ikke hvor varmt det blir baki der, men den ene eksosrøren kom farlig nære bensin påfyllings røren av plastikk den andre delen av eksosen kom ganske nære uttaket til bensinpumpa å der er det plastikk slange, så i steden for å ha på bandasje bare der så blei det på alt. Er vel kanskje ikke mest gunstig men sånn blei det nå.
-
-
På 2/22/2018 den 8:47 PM, xr4ti skrev:
Ser veldig bra ut. Hvilken glans er det på sortfargen og hvilken produsent?
Takker!
Jeg tenkte først at jeg skulle ha svart matt,men så hadde jeg litt 2K klarlakk på lur så da blei det noen strøk med det også. husker ikke ifarta hvem merke det var.
-
-
-
Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.
i Prosjektforum
Skrevet
Ja dessverre, ja det beste hadde jo vært å finne noen som hadde samme interessen som kunne tatt over roret :) Evt om jeg kommer til å selge delene løst det er jo også en mulighet.
Jada har cosworth'n enda,den står godt i garasjen og ikke så lenge til den skal ut av dvale nå :)