Gå til innhold

jacobsen84

Bruker
  • Innholdsteller

    196
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    jacobsen84 ga poeng til opel astra i Olje i slanger fra IC   
    Er nok like greit å bestille der ja du har full garanti på den du kjøper der og.
     
    Om du ikke bruker så mye bilen nå fram til du får byttet turbo,så du ikke kjører den helt sund om den ryker helt så kan det løsne deler fra den.
    Da kan det gå spon/metall fra turboen og inn i rør og motor.
    Det skal verre nok med å bytte olje og filter.
    Luftfilter.
    Ser ingen grunn til å bytte noe rør så lenge dem er bra fra før.
    Og turboen får kjøling sånn den skal så kan du nok fint bruke opp samme røra.
     
    Du kan jo kjøpe ny pakninger til olje røret koster ikke mer en 30 kr på møller, dem er så veldig tynn at fort kan bli bøyd litt det ser du når du tar dette av?
    Eksospakningen kan du kanskje bruke opp igjen den tåler å bli brukt opp har vel tatt den opp og igjen flere ganger uten lekkasje fra noe eksos.
     
    Nå er jo turbo bytte i seg selv ganske enkelt, du løsner manifolden som går til turboen, løsne oljerøret til turboen og feste til turboen, greit å jekke opp bilen på ene siden så du kommer til fra undre siden da kommer du til litt bedre.
    Om du ikke har gjort dette før så bruker du vel en en liten dag på dette. 
  2. Like
    jacobsen84 ga poeng til BGGTX i Turbo blir rød glødende. :/   
    La den turboen som sitter der være om den er i orden. En turbo er sånn at enten så virket den, eller så virker den ikke. Går bilen dårligere enn den skal så er det andre grunner til det.
    Tegn på slitt turbo er høyt oljeforbruk, mye blågrå røyk på tomgang og etter motorbrems, og/eller unormalt mye hvining eller uling fra turbo.
    Du kan fysisk sjekke turboen til en viss grad ved å ta av slangen som går mellom luftfilteret og turboen, ta tak i enden på turboakselen og kjenne etter slakk inn og ut. Det skal det IKKE være. Slark opp og ned er helt greit bare det ikke er så mye at kompressorhjulet tar i huset i innløpet på turboen. En ny turbo har også opp og ned slakk så lenge det ikke er en kulelagerturbo, og det har ikke du da det stort sett er er greier som er forbeholdt racing..
    Du kan samtidig se inn i turboen. "Vingene" på kompressorhjulet skal ikke være avrundet ytterst eller ha hakk i seg. Avrundede og slitte propellblader tyder på feil eller slurv med luftfilter, og er typisk etter bruk av billige åpene filtere. Det er støv som over tid sliter ut kompressorhjulet.
  3. Like
    jacobsen84 ga poeng til Frogg_Frost i Audi 1.8tq og sportsluftfilter.   
    ja...
     
    http://www.bilforumet.no/topic/137499-audi-a4-18t-stasjonsvogn-flere-bilder/page-5
  4. Downvote
    jacobsen84 fikk poeng fra opel astra i Audi 1.8tq og sportsluftfilter.   
    Hei kan man sette på sportsfilter på bilen uten motorproblemer for å få fram lyden litt? :)
  5. Like
    jacobsen84 ga poeng til Quattro73 i Mye motoreffekt tap audi 100 2.8 12v quattro   
    Ja, den skal ligge på 90 grader under kjøring.
    CLT gir signal til ECU om hvor varm (eller kald) motoren er, hvor mye bensin motoren får kalkuleres ut ifra dette.
  6. Like
    jacobsen84 ga poeng til dynasty i stramming av håndbrekk audi 100 2,8 quattro   
    Ok. Lufteskrue i plast?
     
    Se mitt innlegg i denne tråden. http://www.bilforumet.no/topic/265728-guide-registerreim-bytte-audi-a6-c4-2628-v6/
    Bildet viser en lufteskrue på en 2.6L.Tipper du har den samme lufteskruen på din 2.8. En lufteskrue som du muligens ikke har rørt?.
  7. Like
    jacobsen84 ga poeng til Quattro73 i Ingen bensinpumpe lyd. audi 100 2.8 quattro   
    Først og fremst, mål om det kommer spenning fram til pumpa - for å finne ut HVA som er galt. Bytte pumpe
     
    Bytte hjullager;
    - løsne senterbolt i navet
    - av med hjulet
    - av med bremsecalipper, bremseskive og bremseåk
    - ters av navet
    - ters ut lageret
    Monteres i motsatt rekkefølge.
  8. Like
    jacobsen84 ga poeng til xr4ti i Problemer etter byttet vannpumpe - Har reima da hoppet over ett hakk?   
    Alt må stå riktig ja. Kam/veiv posisjon må være der det skal for at det skal bli gnist. Få dette på plass så fyre den nok. Om det er en tann eller to så har nok ventilene overlevd. Lykke til og oppdater gjerne.
  9. Like
    jacobsen84 ga poeng til xr4ti i Problemer etter byttet vannpumpe - Har reima da hoppet over ett hakk?   
    De unbrakoskruene er til selve reimhjulet og kan løsnes uavhengig av det indre reimhjulet. Den store bolten i midten trenger du ikke røre da den som sagt er til selve kamreimen.
    Om du bor i nærheten av Sandefjord så har jeg verktøy for innstilling av kammene.
  10. Like
    jacobsen84 ga poeng til Remulade i Problemer etter byttet vannpumpe - Har reima da hoppet over ett hakk?   
    http://www.bilforumet.no/topic/265728-guide-registerreim-bytte-audi-a6-c4-2628-v6/
     
    Du får sjekke om vingene på kammene står vannrett, og merket på veiv-pullyen er linet opp med plastdekselet bak.
  11. Like
    jacobsen84 ga poeng til Jesper1201 i Feste rs4 fanger på audi 100 2.8Q   
    Så du lurer på hvordan du skal feste metalbjelken til glassfiber fangern, eller feste fangeren til bilen?

    Hadde hjulpet mye med bilde :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår