Gå til innhold

Torbo

Bruker
  • Innholdsteller

    444
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    13

Omdømmeaktivitet

  1. Thanks
    Torbo ga poeng til Hypnagogia i Toyota Corolla 07 1.4 D4D div spørsmål.   
    Den bilen der har Toyota's 1ND-TV motor og er utstyrt med kjede. Er da ytters skjeldent at et slikt kjede skulle ha behov for å byttes, og iallefall ikke ved 100.000. Ville nok latt den gå yttligere 150.000 før jeg gadd å ense tanken :)
  2. Thanks
    Torbo ga poeng til Bwana i Hjullager/Bremseskjold Corolla ZZE   
    Om du bruker meisel og hamrer på lagerfestet så løsner det nok etter en stund.
    Kanskje greit å sette et par av boltene løselig på plass igjen først så du ikke ødelegger ABS føleren når det plutselig slipper.
     
    Kan også velge å hamre på boltene fra baksiden.
  3. Thanks
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Hjullager/Bremseskjold Corolla ZZE   
    Kjenner ikke til din bil, men ut i fra bildene ser det ut som at hjullagerhuset burde løsne fra resten når du tok ut de fire boltene. Sikker på at det ikke bare henger sammen grunnet rust?
  4. Thanks
    Torbo ga poeng til RobinDrift i Corolla 2001 4ZZ-FE Oljeforbruk   
    Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken.

    Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE)  og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller.

    Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken.

    Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk)
    Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor.
  5. Thanks
    Torbo ga poeng til JChE i Corolla (E110) 2001, 1.4 4ZZ-FE   
    Du kan jo ta av toppdekselet og tørne motoren, for å sjekke om ventilene på sylinder 3 åpner og lukker som de skal. Fastbrent ventil, enten i åpen eller lukket stilling, kan gi slike feil. Hvis ventilene oppfører seg normalt, er det noe med stempel/sylinder, og da ville jeg ikke brukt mer tid på denne motoren. 
  6. Thanks
    Torbo ga poeng til Jesper1201 i Tungstartet 2,2 diesel Corolla Verso   
    Du har testet de ja, men det betyr ikke at de faktisk gløder. Selv et nytt relé betyr heller ikke at de gløder. 
    Sjekk at det faktisk kommer spenning fram til glødepluggene. 
    Gjør det ikke det må du sjekke om relé får styrespenning. 
  7. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i variabelt lys/spenning   
    Ingenting er kjekkere enn når man finner ut av problemet - og det løser seg :)
  8. Like
    Torbo ga poeng til thedarkknight i Motorproblemer Registerkjede slakk   
    Da har jeg bytta redkjeden, det er en 1,4 tsi motor som vistnok hadde en defekt som gjorde at regkjeden ble slakk
  9. Like
    Torbo ga poeng til opel astra i Sentrallås funker ikke på to dører   
    Mulig brudd i ledninger mellom døra og bilen. Sjekk alle ledninger som går der,  se etter om det er noen som har fått skrella av seg isolasjonen på kablene. 
    Ofte er det som er årsaken.
     
  10. Like
    Torbo ga poeng til Forus i Climatronic er helt død   
    Hei,
    Hadde omtrent samme problem på min 2010 Polo 1,6 TDI.
    Viftemotor var røket, skiftet spenningsregulator/motstand samtidig.
     
  11. Like
    Torbo ga poeng til opelduude i Climatronic er helt død   
    Om vifta di ikke går, så er det som regel selve vifta som er død. 
  12. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i EPC og motorlampe   
    16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    Possible Causes
    Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1 faulty Enten dårlig kontakt til varmeelement i lambda, eller defekt varmeelement. 
    Mine tanker, 98 oktan har høyere bankefasthet enn 95 oktan, tåler tidligere tenning og høyere kompresjon. Min motor liker ikke 95 oktan da den har sylinderfylling som en turbomotor, samt høy kompresjon. For å få glede av 98 oktan bør tenning justeres tidligere, flere motorer er designet slik at man kan kjøre på 91 oktan. Motorer designet for lavoktan har som regel lav kompresjon, og man vil sjelden få noen effekt av høyoktan bensin på de.
    At 95 og 98 oktan har samme energimengde trodde jeg ikke, men kan være jeg tar feil. Trodde 98 hadde høyere energimengde, dog med litt senere forbrenningshastighet, men lagde mer volum. Noen som har fasiten? 
  13. Like
    Torbo ga poeng til Jesper1201 i EPC og motorlampe   
    Tror ikke lambda slår ut på EPC, men uansett så er det mer vesentlig å vite eksakt hva feilkoden var for S1 er foran katalysator, hvis det er relatert til kat. så er det i tilfellet virkningsgrad.
     
  14. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i EPC og motorlampe   
    EPC indikerer ofte feil på gasspjeld, ikke sikker på om lambdafeil kan gi varsel om EPC...
  15. Thanks
    Torbo fikk poeng fra Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Har visst ikke vært inne her på en stund. Men mootren ble satt sammen senhøstes og har til nå gått med animalsk innkjøringsolje. Den er kjørt ca 300-400 mil med denne, så nå går jeg over til helsyntetisk - Castrol 5W-30/40 -- -ser hva de har?
    Alt fungerer utmerket hittil. 
    Men jeg måtte få tak i en nytt servorør, da det brukte jeg kjøpte ikke passet.
  16. Like
    Torbo ga poeng til BaronBlod i Dårlig hjullager? Er usikker.   
    høres ut som hjullager det etter mitt syn. hadde noe lignende på min 850. Der var lageret dårlig
  17. Like
    Torbo ga poeng til tomaber i Skifte registerreim   
    jeg bytter registersett for 4500..kr..østlandet
  18. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Godt motoren er på stell igjen :) Angående servo så blir det hvertfall dyrt om pumpa kjøres tørr. Er det på trykksiden så er selvsagt det beste nytt rør, eller et bra brukt. Blinkende lys er vel varsel om lavt oljenivå på servoreservoar?
  19. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Nye stempelringer kommer vel i sett, og når du først har kjøpt til alle sylindrene, og toppen er av, så hadde jeg tatt alle. Men, bunnpanne må vel av for å bytte dette, og foringer? Stempler monteres vel ovenfra også her, og du må vel da løsne rådene fra veiv.
  20. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Se der ja, ikke bra. Er kanskje der kjølevannet tar veien.
  21. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Ligger noe info her, 
     
  22. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Ja, men ca halvparten forsvinner jo på de 1,2 mm som er frest av toppen. Bilen kjører ifra original S4 ;)
     
  23. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Nei, har ikke det. Er jo en bruksbil/hverdagsbil som 99% av tiden ligger rundt 2000 omdr - fra A til B ;) 
    Hmmm. Ser det forb....de photobucket nå skal ha en liten formue for at bildene skal kunne vises...
  24. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    JA :)
  25. Like
    Torbo ga poeng til Quattro73 i Fabia 1,4 høyt trykk?   
    Her er kamdrevet jeg har på min, som da totalt sett er 2-3 grader mot +.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår