Gå til innhold

TKarlsen

Bruker
  • Innholdsteller

    4,589
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    108

Innlegg skrevet av TKarlsen

  1. Det er anbefalt å ikke ta denne oppdatering.

    Det blir mer stress på injektorer, EGR vil sote mer og DPF vil regenerere mye oftere.

     

    Nå synes jeg at jeg hører det ene og det andre. Alt fra at det er super bra å ta den oppdateringa til det du skriver at det ikke er bra.. Hva er egentlig sant? Og hva er best, det gamle, det nye eller en ny 3. part program (chip / reprogrammering)? 

  2. Det er frivillig tvang ;) 

     

    Statens Vegvesen har kommet med trusler om avskiltinger til de som ikke møter opp. Man får også med et bevis fra Møller at bilen er oppdatert som man sikkert å vise frem ved en evt kontroll.  

     

    Jeg tror det vil ha en positiv effekt på videre salg. At du har fulgt opp "servicen" som Møller kommer med. Og hvorfor skal du ikke oppdatere? Jeg tok min for noen mnd siden. Synes den går bedre på lavt turtall. Litt mer futt. Lest om flere med lik motor som har opplevd det samme

  3. Har høytaler i bakdøra jaa..

    kjøpte bilen sånn her og har sett bak i spilleren og en kontakt er ikke kobla til.. regner med at det bare er feil iso kobling siden den som ikke er kobla passer ikke til iso koblingen

     

    Med adapteret jeg linker til får du koblet til den siste ISO kontakten. Den aktiverer den originale forsterkeren som bak høyttalerne og bassen er koblet til

  4. Jeg har lest om selgere som har fått store økonomiske problemer siden kjøper har krevet de for reparasjoner på bilen selv om de skrev at den selges som den står. For jeg tror det ikke holder med å skrive at den selges som den står. Er nok derfor han la på reklamasjonen å. Selger jeg en bil jeg er usikker på så skriver jeg kjørbar delebil ;) + selges som den er

     

    Han skrev det kanskje fordi det er en gammel bil? Med høy km stand? 

     

    Prisen for å få sveiset på noen metall biter varierer jo stort. 

  5. Skal du senke bilen med widebody kit bør du droppe senkefjærer og heller kjøpe coilovers 1-winking.gif

     

    Ja, de koster mer. Men da blir det mye lettere å få den perfekte høyden utifra skjermbuene osv osv 

     

    + coilovers er bedre enn senkefjærer mot originale dempere 

  6. Nå er det sikkert mange som kommer til å si ting imot meg, men jeg sier min mening! 

     

    At en selger skriver at den selges som den er er veldig normalt. For man vil ikke ha tilbake bilen etter at den er solgt.

    Selger viste sikkert ikke om problemet og det er også litt ditt ansvar for å sjekke kjøretøyet før du kjøper :) 

     

    Og du kjøpte en bruktbil. Du må regne med at det dukker opp små ting her og der. 

     

    Hadde det vært gåen girkasse, mangel på komp i motor eller andre større utgifter så hadde det vært noe annet.

    Men det å kreve selger for 2(?) stropper til en bensintank blir for drøyt. Ta på deg utgiften selv.. Kan umulig koste mye å få byttet. 

     

    Og til neste gang du skal kjøpe bil så kan du jo vurdere en NAF test på kjøretøyet før du kjøper. Da vil du få en tilstandsrapport fra 3. part 

     

    Takk for meg :) 

  7. Skal ha bilen på EU kontroll i april, og planlegger å få NAF til å ta en diagnose, også da motoren på bilen har gått 10 min. så ESP lampa lyser. 

    Håper de kan sjekke hjullager ,evt. sensorer. 

     

    Du får huske å si til NAF folka at det er feil på ESP. Og hvis det ikke er feilkoder i systemet da de sjekker bilen så be de kjør en tur med bilen din. Så feilkoden kommer og de får tatt en nytt søk. 

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår