Gå til innhold

TKarlsen

Bruker
  • Innholdsteller

    4,589
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    108

Alt skrevet av TKarlsen

  1. Man optimaliserer drivstoff, luft og tenning. Re programmerer bilens PC, legger inn ny data/verdier utifra hva motoren liker best og ikke utifra noen utslippskrav :) (Hvis jeg har skjønt det riktig)
  2. Kan vel også legge til at hvis det kun er ene siden som bråker så er det sterkt anbefalt at du bytter på begge sider. Så du får like godt spenn i fjæra på begge sider :)
  3. Skulle gjerne ha hjulpet deg, men de sidene er nok også fulle av virus og annet dritt. Så vil helst holde meg unna.
  4. Et raskt google søk på maskinen navn + software download vil nok løse problemet ;)
  5. Det følger med CD med software + en USB kabel til maskinen ;) Sett inn, installer, koble til, start opp, også er det sikkert "update" knapp der
  6. .....og kjøp ny termostat hos Møller! Kun originale som virker. Og nei, de koster ikke så mye på Møller. Betalte selv 6-700kr for min termostat (A4 B8)
  7. https://www.felgteknikk.no/reparasjon-skade
  8. plystrelyden kan være en reim eller de løpehjulene/strammehjul som er langs reima som skriker.. Følger plystrelyden takten med turtallet?
  9. Den dagen jeg vurderer å re programmere / chippe bilen så blir det med EGR og DPF delete. Få bort alt som dreper motoren + litt mer effekt. Regner med at seriøse og kjente chip tunere bruker sine egne og gode program til bilen + litt justeringer her og der? Eller er det kun justering av bilens eksisterende SW de justerer på?
  10. Nå synes jeg at jeg hører det ene og det andre. Alt fra at det er super bra å ta den oppdateringa til det du skriver at det ikke er bra.. Hva er egentlig sant? Og hva er best, det gamle, det nye eller en ny 3. part program (chip / reprogrammering)?
  11. Det er frivillig tvang ;) Statens Vegvesen har kommet med trusler om avskiltinger til de som ikke møter opp. Man får også med et bevis fra Møller at bilen er oppdatert som man sikkert å vise frem ved en evt kontroll. Jeg tror det vil ha en positiv effekt på videre salg. At du har fulgt opp "servicen" som Møller kommer med. Og hvorfor skal du ikke oppdatere? Jeg tok min for noen mnd siden. Synes den går bedre på lavt turtall. Litt mer futt. Lest om flere med lik motor som har opplevd det samme
  12. Har sett flere som selger sånt. Vet ikke om dette er akkurat den delen du trenger, men kan jo se her. Litt billigere iallefall. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=75530589
  13. Har opplevd at ettermonterte billige xenon kit, spesielt kraftige 75W har forstyrret FM signalene. Men har aldri selv opplevd noe med LED pærer
  14. Leste et innlegg på nettet at LED pærer man setter i interiøret på bilen f.eks (erstatter halogen) kan gi ut støy som kan ødelegge andre elektriske styringer. Noen som har hørt noe om det?
  15. Har erfaring med biltemas AGM batterier. Super batterier. Bør vurderes om du skal ha nytt batteri http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/AGM-batteri-2000028225/
  16. Bedre å holde seg unna sykkelen klubben NAF. De gjør ingenting for oss bilister. (Utbrudd, min mening om NAF. Sorry... hehe)
  17. Med adapteret jeg linker til får du koblet til den siste ISO kontakten. Den aktiverer den originale forsterkeren som bak høyttalerne og bassen er koblet til
  18. Hvis du har uoriginal spiller må du inn med en aktiv adapter for å få lyd i høyttalere bak og basskasse https://www.elutstyr.no/connect-c9550-isophpo-aktivsystem-adapter-u-volumkontroll-mini-iso-audi-seat-skoda-vw.html
  19. Jeg har lest om selgere som har fått store økonomiske problemer siden kjøper har krevet de for reparasjoner på bilen selv om de skrev at den selges som den står. For jeg tror det ikke holder med å skrive at den selges som den står. Er nok derfor han la på reklamasjonen å. Selger jeg en bil jeg er usikker på så skriver jeg kjørbar delebil ;) + selges som den er Han skrev det kanskje fordi det er en gammel bil? Med høy km stand? Prisen for å få sveiset på noen metall biter varierer jo stort.
  20. Skal du senke bilen med widebody kit bør du droppe senkefjærer og heller kjøpe coilovers Ja, de koster mer. Men da blir det mye lettere å få den perfekte høyden utifra skjermbuene osv osv + coilovers er bedre enn senkefjærer mot originale dempere
  21. Nå er det sikkert mange som kommer til å si ting imot meg, men jeg sier min mening! At en selger skriver at den selges som den er er veldig normalt. For man vil ikke ha tilbake bilen etter at den er solgt. Selger viste sikkert ikke om problemet og det er også litt ditt ansvar for å sjekke kjøretøyet før du kjøper :) Og du kjøpte en bruktbil. Du må regne med at det dukker opp små ting her og der. Hadde det vært gåen girkasse, mangel på komp i motor eller andre større utgifter så hadde det vært noe annet. Men det å kreve selger for 2(?) stropper til en bensintank blir for drøyt. Ta på deg utgiften selv.. Kan umulig koste mye å få byttet. Og til neste gang du skal kjøpe bil så kan du jo vurdere en NAF test på kjøretøyet før du kjøper. Da vil du få en tilstandsrapport fra 3. part Takk for meg :)
  22. Jeg tror faktisk (90% sjans) at biltemas billigste diagnose maskin vil kunne klare å lese ut en ESP / hjul sensor feil og si hvilket hjul det kommer fra. Hvis ikke så finnes det flere av oss her inne som kan søke http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/
  23. Du får huske å si til NAF folka at det er feil på ESP. Og hvis det ikke er feilkoder i systemet da de sjekker bilen så be de kjør en tur med bilen din. Så feilkoden kommer og de får tatt en nytt søk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår