-
Innholdsteller
1,539 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
4
Omdømmeaktivitet
-
Actros 8x8 ga poeng til Quattro73 i Koenigsegg med motor uten kamaksler
Havner i første omgang i kinesiske Qoros 3 hatchback, da en litt snillere 1.6 med 230 hk
http://koenigsegg.com/qoros-debuts-driveable-freevalve-qamfree-engine-at-2016-guangzhou-motor-show/
-
Actros 8x8 ga poeng til Quattro73 i Koenigsegg med motor uten kamaksler
Er ca et halvt år siden dette ble offentlig, at Koenigsegg bygger motor "Camfree engine" med ventilstyring utviklet i samarbeid med kinesiske Qoros
FILM
Er ca et halvt år siden dette ble offentlig, at Koenigsegg bygger motor "Camfree engine" med ventilstying utviklet i samarbeid med kinesiske Qoros
Se artikkelen her
-
Actros 8x8 ga poeng til Jesper1201 i Valg av familiebil med plass til bakovervendt barnesete
Det er en sannhet med modifikasjoner. Har den allerede vært reparert er det ingen problem med å kjøpe en slik, og det gjelder Touran før 2008.
Touran etter 2008 med DSG-6 er det ingen kjente gjengangere med, men som med alle biler kan ting selvfølgelig gå istykker forde.
DSG-7 har hatt noe problemer, men det er fordi folk chipper motorene og drar for tunge hengere. DSG-7 er dimensjonert for ca. 250nm hvis jeg ikke husket helt feil.
-
Actros 8x8 ga poeng til WongDiesel i Toyota corolla 2006 vs subaru impreza 2007
Har god erfaring med Subaru impreza. Driftsikre biler, lite feil med og gode å kjøre. Med infoen du har skrevet ville jeg personlig ha gått for Subaruen, 2007 mot 2006, 60.000km mot 90.000 til samme pris. I tillegg er det 4WD mot 2WD, alltid en fordel med tanke på at vi bor i Norge...
-
Actros 8x8 ga poeng til '61Flcn i '61Flcn: 1968 Ford Escort MK1 skogsvrak blir banebil prosjekt
Fikk gjort litt mer i dag før påskeferien var over for min del. Fikk dyttet inn viftene og radiatoren foran motoren, men det ble trangt om plassen frammi der. Radiator og stabstag krangler om plassen, og vifta og karosseriet er såvidt enig.
Bremsepumpa er akkurat liten nok til att den får plass imellom motoren og innerskjermen.
Og det ble akkurat passe klaring mellom framskjerm og hjul med 185/65-14 foran.
Sierra stv tanken passer som om den var laget for å sitte i bagasjerommet på en Mk1 Escort, med plass til reservehjul tilogmed!
Må si jeg liker høyden der, selv om det ikke dermed sagt er optimalt for svinger i hastighet.
-
Actros 8x8 ga poeng til torkil h skogesal i Torkil h skogesal: Renault 4 tl. Getting more power..
Jaja, ble så jeg ikke orka å pusse sparkel på senator, så da tok jeg like greit ut motoren til renaulten ;)
Merkelig detta at motoren står feil vei i bil.. :P
Også satt jeg motoren ved siden av senatoren sin :D Så sånn ser 26hk vs 204hk ut:
[ATTACH]33977[/ATTACH]
-
Actros 8x8 ga poeng til '61Flcn i '61Flcn: 1977 Dodge Aspen wagon. BACK ON THE FORUM!
Så litt tid etter smalt det. Stempel i småbiter i bunnpanna og kryssbolt tvert igjennom sylinderveggen. Jeg var lei. Bilen ble parkert og jeg kjøpte meg en Laurel. Som ikke varte lenge EU ble dommen for denne og jeg kjørte så en '63 Falcon på lån av far min en stund. Fram til jeg kjøpte meg en '80 Plymouth Volare som fikk meg til å savne den slitne Aspen stasjonsvogna så mye att innen 5 minutter bak rattet var planen der. Plymouthen skulle vekk og Aspen skulle tilbake.
Vi hopper så 7-8 mnd fram. Jeg hadde lastet Aspen bak Plymouthen og slept den med meg til Tynset hvor jeg nå bor og jobber. Bilen ble satt bak jobben og etter jobb var jeg som regel å finne i Aspen hvor jeg satt å tuklet med en eller annen liten feil jeg visste den hadde, men den var så liten att jeg aldri hadde tatt meg tid til det. Etter kort tid hadde jeg gjort ett kupp på motor med paprier på att den var benket på 325 hk, hentet den satt den på benken inne på jobb og plukket den ned. Trimdeler var allerede bestilt før motoren var hentet så de kom dagen etter. Presset den opp til 375 hk og satte den inn.
Så gikk alt fort fremover, men en ting slo meg når jeg satte bilen i gir for første gang på 2 år. Girkassa var på sitt siste åndedrag for 2 år siden. Da sto den godt montert med 375 hk foran seg og en overivrig sjåfør som nettopp hadde fått bilen sin tilbake. Med mer hester enn noensinne. Det gikk som det måtte gå girkassa brant seg fast i 3dje gir. Den ville ikke i noe annet gir. Så en ny girkasse måtte til. Den første og eneste jeg fant var en dragpreppa small block automat som jeg selvfølgelig slo til på. Så sto jeg der med den kvikkeste bilen som var her. 255/70-15 bakdekk og ett vanvittig drag. Den dro ut 110 på første gir. Og bånna speedometeret før 3dje var halvveis ferdig. I grove trekk er det der bilen er i dag. Bare med vinterdekk.
-
Actros 8x8 ga poeng til Jesper1201 i A4 eller A6 - 1.8TQ eller 3.0iQ?
3.0 er nok litt tørst men tror nok ikke det er noe problem å ligge på rundt en liter ved normal kjøring.
1.8T har slitt med dårlig oljetrykk grunnet tett oljesil som igjen skyldes LL-inervaller, så service historikk er viktig på de motorene, helts oftere enn 30'000km intervaller.
Automatkassene bør ha hatt oljeskift hver 60'000km eller oftere.
Sjekk at registerreim ble byttet på intervallet sitt, 120 eller 150, husker ikke helt.
Er det nylig byttet mye understell- og bremsedeler er det en fordel.
Syns nesten alle bilene du linker til er litt "slitne".
Bil 1 er vel tårlig grei, bortsett ifra noen skader på bakfanger og på høyre side av framfangeren.
Bil 2 har mye skader rundt, pluss rust(?) på h.f dør. Har hørt litt av hvert om Ramberg Bil også, men aldri handlet der selv tidligere. Følg evt. magefølelsen.
Bil 3 ser veldig sliten ut, og hvis da behandlinga er tilsvarende så kan det hende det vil dukke opp litt av hvert.
Bil 4 ser forsåvidt fin ut bortsett ifra den skjermen, kanskje en stusselig farge men det er helt opp til hver enkelt. Når sant skal sies så er V6 en fantastisk motor, og da kombinert med automat så har du en nydelig bil å kjøre.
Skulle jeg valgt en av de 4 bilene der hadde det blitt den siste, A4'en.
Jeg har hatt en "lik" tidligere, 2004 med 2.0 bensin og automat. Fantastisk bil å kjøre. Generelt ikke mye trøbbel, men har vært litt med girkassene opp igjennom.
Ta deg en lang tur i den så du får skikkelig temp på girkassa, hvis den fortsatt girer like pent og behagelig så er det nok trygt.
Prøv også å ta bakke start og rygg opp en bratt bakke, hvis den bare slurer så må lamellene i kassa byttes og det er fort en liten månedslønn..
Har du mulighet til å ta med en som har peiling og enda bedre med en diagnosetester så hadde det ikke vært dumt å ta en kjapp scan å se om det ligger noe gammal morro der.
-
Actros 8x8 ga poeng til TKarlsen i Hva vil skje om man overstiger dekkhastigheten på et dekk?
Riktig. Har snakket med teknisk hos continental her i Askim og dem sa mye av det samme. Blir mye friksjon og dekket blir ødelagt.
-
Actros 8x8 ga poeng til Jesper1201 i Merker , produsenter
Har nesten ikke hørt om noen av de, men en ting jeg kan fortelle deg er at jeg har hørt mye snusk om Autodeler.co.no..
Vil på det sterkeste heller anbefale bildeler.no
-
Actros 8x8 ga poeng til JChE i førstebil max 40k
Jeg liker Ford, og anbefaler derfor Focus. Veldig gode kjøreegenskaper, fine å se på (smaksak da), og driftssikre. Det er mange som fraråder Ford, fordi de kjenner noen som hadde en dårlig escort på 90-tallet, men ikke hør på de. Verden har gått videre.
Finn en bil du liker, google for harde livet etter kjente svakheter(både på norsk og engelsk), så kommer du langt. Noen biler har kjipe og dyre svakheter, de bør du holde deg unna. Kan også være bestemte motorer, girkasser osv. som er dårlige.
-
Actros 8x8 ga poeng til '61Flcn i '61Flcn: 1968 Ford Escort MK1 skogsvrak blir banebil prosjekt
Fant ut att jeg ville ha meg en bil til. 3 egne prosjekter og mange andre var ikke nok. Så nå ville jeg ha en bil å leke meg litt på bane med. Og Escort har alltid vært en av mange drømmebiler så når jeg kom over en her i bygda måtte jeg bare hente den.
Nå skal det sies att den hadde ikke flyttet på seg på nesten 40 år når jeg fant den liggende på siden, 14 meter ned en 40 graders skråning i skogen. Men en telefon til grunneier, motorsag og traktorgraver løste det problemet på dagen.
Satte den på traktoren og kjørte den hjem, spylte av den alt skogen har gitt den og løftet ut motoren.
Nå blir det å grovrette karosseriet, få vekk alt som er unødvendig og begynne å forsterke og reparere karosseri.
-
Actros 8x8 ga poeng til HARKIZZ i Audi a4 1,8tq 98mod prosjekt av Rosten-performance
Er ikke mye å skrive om når bilen går som den skal
-
Actros 8x8 ga poeng til HARKIZZ i Audi a4 1,8tq 98mod prosjekt av Rosten-performance
Da er bremsing og få det inn i bilen som står igjen :D
-
Actros 8x8 ga poeng til santho96 i Kjøpe ny bruksbil - GOLF/A3/1-serie/3-serie/C/E-klasse ?
Hei jeg er på jakt etter en ny bruksbil. Jeg kan fikse de fleste feil og problem på biler. Planen er å ha bilen i en ett års periode p.g.a jeg skal studere til høsten igjen. Jeg er svært glad i god kjørekomfort, lav støy, driftsikker motor. Planen er å kjøpe en bilen som kanskje har noen få mangler eller feil, fikse den opp og bruke den selv i ett år, og deretter selge den for ca det samme som jeg har brukt på den. Jeg er trenger hjelp til å finne ut hvilken bil modell jeg burde se etter, og deretter må jeg finne ett kupp!
Bilen må vær av et kjent og bra merke.
jeg har tenkt på disse bilene:
-BMW 1 Serie (Type 118d)
-BMW 3 serie (e46 320d / e90 318d/320d)
-MB C-Klasse (200/220cdi)
-MB E-klasse (200/220 cdi)
-Audi a3 1.6 bensin, 1.9Tdi, 2.0tdi
-Golf 1.9tdi /2.0 tdi
Tenkte å gå for diesel bil denne gangen.
Budsjett ca 50-110 000 kr.
Bilen burde være 4dørs, og romslig. Hengerfeste er et pluss. Mørkt interiør. Helst ikke sølv/grå farge utvendig. Kan være interessert i både manuel og automat gir.
Noen som kan nevne positive og negative sider ved disse bilmodellene. evt. andre bilmodeller som kan passe til infoen jeg har gitt.
På forhånd takk for svar!
-
Actros 8x8 ga poeng til rekordracingboy i Rekord E1 2.2i Prosjekt!!
Bilen er en orginal Opel Rekord 1,9s men skal bli 2.2E med 2,5" grenrør + 5 trinns 240 Getrag. Det er en 1980 mod, 4 dørs. ingen spesiell utgave men blir spesiell til slutt:)
Som dere ser, ser dere sikkert at på det første bildet er bilen med orginal lakk, men på de neste bildene er bilen ødelagt med rullemalt grønnfarg av forrige eier bare p.g.a. at framskjermene ble byttet ut med to framskjermer som hadde en annen farge:((( Dette irriterer meg veldig :-( Men nå skal bilen bli lakkert i ei skikkelig farge (vet ikke enda), men blir til slutt:-)
Planer for bilen:
-Sveise ferdig all rust, ha på epoxygrunning + masse tectyl og slik
-Lakkering, som sagt er ikke sikker på hva slags farge enda, kom med forslag:-)
-2.2E med 5 trinns 240 Getrag kasse og 2,5" grenrør.
-Forstilling: Rekord 2.2I Bakaksel: Fra 2.2I stasj diffsperre
-40mm senkesett
-Irmscher frontspoiler, lexmaul sideskjørt, Har også sjalusi og irmscher vinge men er usikker om jeg skal ha det på enda
- Dieselpanser?
- Blått senator interiør inkl Dashbord + e2 turtallinstrument:-) E2 speil
- 82 mod bakfangeren som går helt til hjulbuene, Noen som har det??
- Usikker på felger enda ja, Kansje Borbet A om det er å skaffe?
Her er noen bilder fra rustsveisinga, er ikke helt ferdig enda men.. :-)
Ferdig på venstre siden i innerskjermen=)
Sandblåst høyresiden, måtte gjøres ute så da var det greit med sterkt mannskap:-)
Hatt på Volvo sveisgrunning mellom platene fordi at dette hindrer at det ruster mellom platene + at det tåler varmen av sveisinga
Det var alt enda, skal oppdateres hver gang jeg har gjort noe på bilen tenkte jeg da=p skal fortsette neste uke med den Kom gjerne med tilbakemeldinger. Holder til i Sør Trøndelag forresten.
-
Actros 8x8 ga poeng til TKarlsen i Stor oljelekkasje i motorrom etter 100.000service og EUkontroll - Golf 6
Ring verkstedet imorgen. Si at det renner olje fra motoren. Si det kommer fra olje filter huset. Be de komme bort med nytt filter kit med pakning og olje ;)
Jobben alene tar maks 10min å fikse og du skal så klart ikke betale noe for det ;)
-
Actros 8x8 ga poeng til MercedesW124 i MercedesW124: Mercedes-Benz 409D `85
Her er tråden om min Mercedes-Benz!
(Slik ser den ut per dagsdato) Først litt om bilen: Mercedes-Benz T1/TN 409D (OM617 88HK) `85. 240000 km. Sånn så den da ut når jeg fikk den: Kommentarer og forslag tas i mot med glede
-
Actros 8x8 ga poeng til JokkmokkTurbo i Norges første heva xc70n?? Her er i alle fall bilder av min.
Før Heving foran og bak mål:
Bak før:
Foran før:
Bak Etter:
Foran etter:
Før:
Etter:
Litt div etter heving:
-
Actros 8x8 ga poeng til Jesper1201 i Passat 1,8 trimming?
Du klarer ikke hente 30 hk ved å bare porte toppen.
Porter du toppen, sammen med trimkam(er) og avstemte grenrør er du nok over 30hk, men det er ikke noe poeng uten å tilføre mer bensin.
-
Actros 8x8 ga poeng til Jesper1201 i Bygge spinnebil
Umulig å si noe om byggekostnader, da det avhenger av om du vil ha noe som holder i lengden eller om du vil skru annenhver helg, og sist men ikke minst hvor mye effekt du vil ha!
Men bygg opp med en solid topp med bra porta kanaler og kam med moderat løft også hiver du en turbo på det, da vil du kunne hente ut mye effekt pr. tusenlapp.
Skal du dra det lenger og bygge seriøst og kjøre fletta av disse latterlige M3'ene så bygger du opp ny bunndel basert på enten Volvo sin T5 eller Audi sin diesel rekke 5'er og en 20v topp, hyperbalansert veiv/svinghjul/trykkplate og selvfølgelig en turbo. Da kan du kan varve noen tusen mer enn normalt og ha effekt i massevis.
Men det koster deg mange månedslønninger hvis det skal vare.
Merk: Dette er ingen guide, men mer hva du må sikte etter.
Husk at bygger du en rå motor må understell og bremser følge dette!!!
Sånn så du får et perspektiv på ting, jeg har 4 doblet effekten i min hobbybil, motor har kostet ca 50'000,- i deler (N/A Tuning) og resten av bilen er satt opp for å kjøre på bane og det har kostet ca 100'000,- og jeg er enda ikke ferdig, så total byggekost ender nok på 220-250'000,- uten kjøp av bil, men nå har jeg nok den mest uvanlige bilen å lage banebil av så noe billigere kan du sikte etter.
-
Actros 8x8 fikk poeng fra Jesper1201 i Lavt oljetrykk
Stemmer.
Volvo kallar denne motoren for B4184S11.
B4184S8 er flexifuel utgaven.
-
Actros 8x8 ga poeng til TKarlsen i Dekkskift og gullfiskhukommelse
Har ikke så mye å si hvor du setter hvilket dekk. Bare følg retningspila som er på dekkene da du setter de på. Og gjerne likt slitte dekk på samme aksling
-
Actros 8x8 ga poeng til TKarlsen i Hvor mange kilometer får jeg ut av fire nye sommerdekk på en Volvo XC90?
Er jo så klart vanskelig å si da, som du nok også skjønner, men de dekkene jeg har på bilen nå er fra 2012. Har flere sesonger med mønster igjen der. Er nok alderen som tar liv av dekkene før slitasjen. Vinterdekkene på gamle bilen hadde mye mønster igjen, men pga alder så byttet jeg de. De var fra 2008/09 (Nokian Hakka R). Begge bilene har standard dim og 40mil kjøring +/- i uka
Så om forstillinga er fin, dekka står rett og foringene er hele så bør dekka holde i mange år med normal kjøring
Hvilke dekk kjøpte du?
-
Actros 8x8 fikk poeng fra Quattro73 i Dekktester (stadig oppdatert tråd)
Etter tips frå ein moderator, så "splitter" eg den andre test tråden. Og poster bare dekktestane her, og dei andre i den andre tråden. Dere andre kan også legge ut dekktester, så oppdaterar eg så snart som muleg.
Sommardekktester.
Sommerdekktest 2017 frå Naf.
.https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2017/
Test av sommerdekk 2017 frå Adac.
https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/sommerreifentest_2017.aspx?ComponentId=288926&SourcePageId=6729
Test av sommerdekk 2016.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-AutoBild-Sports-car-UHP-Summer-Tyre-Test.htm
Test av sommerdekk 2015.
http://www.expressen.se/motor/sommardack--bast-i-test-2015/
7 april 2015. 2015 ACE Summer Touring Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ACE-Summer-Touring-Tyre-Test.htm
7 april 2015 Adac test på tyrereviews.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-European-Tyre-Test-205-55-R16.htm
7 april 2015 Sommardekktest frå Adac.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_185_60_R14.aspx?ComponentId=228367&SourcePageId=31821
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=228381&SourcePageId=31821
7 april 2015. Sommardekktest frå NAF.
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2015/
10/5 2014 2014 Test World Summer Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Test-World-Summer-Tyre-Test.htm
10/5 2014 2014 AMS Summer Tyre Test - 205/55 R16
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-AMS-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm
2014-03-17 2014 ACE Summer Tyre Test testen er frå Tyrereviews.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Test-World-Summer-Tyre-Test.htm
14/7 2014. Sommardekktest 2014 frå Auto Blid og.tyrereviews.co.uk
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-Top-15-Summer-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-50-Summer-Tyre-Shootout.htm
2/4 2014 Test av sommerdekk 2014 frå Naf.
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2014/
2/4 2014 Ein sommardekktest frå Adac.
http://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/sommerreifentest_2014.aspx?ComponentId=203041&SourcePageId=6729
http://www.adac.de/_mmm/pdf/TO26272_So%20testet%20der%20ADAC%20Reifen%2020140331_203505.pdf
175/65 R14
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_175_65_R14.aspx?ComponentId=201871&SourcePageId=31821
195/65 R15
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=201884&SourcePageId=31821
15/10 2013 Ein test av runflat dekk frå Bridgestone, utført av Adac.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/runflat/default.aspx?tabid=tab1
15/3 2013. Sommerdekktest 2013 - NAF
Dette er de beste sommerdekkene*|* broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker
185/60 R 15 H ADAC Test - Sommerreifen 2013 - 185/60 R15
225/45 R 17 W/Y ADAC Test - Sommerreifen 2013 - 225/45 R17
14/3 2012. Her er de beste sommerdekkene - Stavanger Aftenblad bil
GTÜ-Sommerreifentest: Qualität zahlt sich aus | GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung mbH
http://www.gtue.de/sixcms/media.php/392/sommerreifentest_2012_ergebnisse.jpg
10/3 2012 Dekktaperne: Best på miljø, dårligst på sikkerhet - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
Dæktest - sommerdæk 2012 | FDM
http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31821
http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31821
http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31821
Adac test med norsk tekst.
Sommerdekk 2012 - Velg dekk med gode allroundegenskaper - Dekk og Utstyr
28/4 2011. http://www.tv2underholdning.no/broom...e-3470844.html
http://www.tv2underholdning.no/hjelp...9312.html#top0
15/4 2011. Billige sommerdekk kan koste deg dyrt - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
http://forbrukerportalen.no/Tester/2...ommerdekk_2011
28/3 2011. Test av sommardekk 2011. Resultata og testdekka er er det linkar til under bilde av Audien. Søk - NAF
10.03.2010 Tester av sommerdekk for 2010
Livsfarlige sommerdekk - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
http://forbrukerportalen.no/Tester/2...dekk_mars_2010
Søk - NAF
http://forbrukerportalen.no/test/sommerdekk
23/10-09. Stortest av sommerdekk - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
23/10-09. Levetid/slitestyrke på sommerdekk.
Stor forskjell på slitestyrken - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
Vinterdekktester.
8 Oktober 2016. Naf sin test av vinterdekk, 2016/2017.
https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/naf-magasinet-motors-vinterdekktest-2016-flere-gode-vinterdekk-enn-noen-gang/
8 Oktober 2016. Adac Test av piggfrie vinterdekk, 2016/2017
https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/winterreifentest_2016.aspx?ComponentId=274305&SourcePageId=6729
6 Oktober 2015 Test av vinterdekk for vinteren 2015/2016 frå NAF
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2015/
http://www.tv2.no/2015/10/02/broom/vinterdekk/2016/piggdekk/7452820
6 Oktober 2015 Test av vinterdekk for vinteren 2015/2016 frå ADAC i dimmensjonene 165/70 R14 og 205/55 R16.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2015_winterreifen_165_70_r14.aspx?ComponentId=245473&SourcePageId=31821
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2015_winterreifen_205_55_r16.aspx?ComponentId=245459&SourcePageId=31821
8/10-2014 Test av vinterdekk 2014/2015 frå NAF.
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2014/
8/10-2014 Test av vinterdekk (2014/2015) frå ADAC, 195/65-R15 H, 195/65-R15 T og 175/65-R14 T.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2014_ganzjahresreifen_195_65_r15.aspx?ComponentId=216895&SourcePageId=31821
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2014_winterreifen_195_65_r15.aspx?ComponentId=216882&SourcePageId=31821
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2014_winterreifen_175_65_r14.aspx?ComponentId=216869&SourcePageId=31821
Lagt til 15/10 2013. Test av vinterdekk 2013/2014.
Utført av NAF https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2013/
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2013/resultater-dekktest-2013/
Lagt til 15/10 2013. Utført av Adac. Dimmensjonen er 225/45 R 17 H og 185/60 R 15.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_225_45_r17.aspx?ComponentId=185957&SourcePageId=31821
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821
Lagt til 15/10 2013. Test av piggfrie vinterdekk. Testbilen er ein BMW 328i F30 2012 modell, så testen må være frå vintaren 2012 eller 2013.
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=167
11/10 2012. Test av vinterdekk 2012/2013 Test av vinterdekk 2012 - NAF
bil.aftenbladet.no/bil/article25062.ece#.UHcO666yBRy
Tysk test av hjelpemiddel på vinterføre, 2011.
ADAC Test 2011 - Schneeketten: Stahl gegen Textil
2011. Vinterdekktest 2011. Test av piggdekk og piggfrie dekk - NAF
2011. Test av vinterdekk 2011 - DinSide
Vinterdekktest 2010 - NAF
Terrengdekk og offroaddekk.
Lagt til 15/10 2013. Test av 33 offroaddekk. Klikk på read full article under load more.
http://www.fourwheeler.com/how-to/wheels-tires/154-1203-the-hot-sheet-33-off-road-tires-tested/
Lagt til 15/10 2013. Test av offroaddekk til bruk i sorpe (mud MT).
http://www.fourwheeler.com/how-to/mud-tires-tested/
Lagt til 15/10 2013. Test av 13 31 tommars (inch) offroaddekk all terrain. Passar på 15 og 16 tommars (inch) felg.
http://www.fourwheeler.com/product-reviews/1309-biggest-little-tire-test/
Lagt til 15/10 2013. Test av offroaddekk til bruk i sorpe (mud MT). Det er resultat i ein link til kvart enkelt dekk.
http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/MT-Mud_Terrains.htm
Lagt til 15/10 2013. Test av offroaddekk all terrain (AT). Det er resultat i ein link til kvart enkelt dekk.
http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/AT-All_Terrains.htm
Lagt til 15/10 2013. Test av offroaddekk all terrain (AT). Resultata ligg under liknar med forskjellege kategoriar.
http://www.4x4tirereview.com/ATcomparotest.html
Testar av high performance sommardekk.
Eg held på å sortere ut eit utvalg av high performance dekktestar.
2014 september 11. Testing extreme performance summer tires. How well can they handle the extreme?
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=197
Lagt til 15/7 2014. Det står ikkje oppført dato for denne testen.
Ultra High Performance Summer
http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=UHP
2014 Testbilen er Ford Mustang 302 boss. 2014 Auto Review Max Performance Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Review-Max-Performance-Tyre-Test.htm
6 Juni 2013. Testing Extreme Performance Summer Tires: The Boys of Summer Are Here
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=172
6 Juli 2012. Testing Ultra High Performance Summer Tires
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=163
22 Juni 2012 Testing Max Performance Summer Tires
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=162
Gateslicks dekktest.
Ein guide for å velge rett dekk for banekjøring.
http://blog.tirerack.com/blog/bens-blog/how-to-choose-the-correct-track-tires
2013 Auto Bild Track Day Semi Slick Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-Auto-Bild-Track-Day-Semi-Slick-Tyre-Test.htm
2013 New Track and Autocross Tires for 2013..
http://blog.tirerack.com/blog/choose-the-best-tires-with-zig/new-track-and-autocross-tires-for-2013
2010 Track-Tire Test: BFGoodrich, Toyo, Michelin, and Yokohama Tires Rated
http://www.caranddriver.com/features/track-tire-test-bfgoodrich-toyo-michelin-and-yokohama-tires-rated-feature
Ukjent dato, 2010 mulegens. Test av gateslicks mot high performance dekk for vei.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Road-VS-Trackday-Tyres-Mega-Test.htm
High performance heilårsdekk.
2014 august 9. Testing ultra high performance all-season. Single focus specialists or well round athletes.
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=194
20 September 2013. Testing High Performance All-Season Tires: Which Tires Can Help Give Your Vehicle Good Handling?
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=179
16 August 2013.Testing the Michelin Pilot Sport A/S 3 – Can It Set a New Performance Benchmark for All-Season Tires?
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=177
21 Juni 2013. Testing Value-Priced Ultra High Performance All-Season Tires
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=173
3 August 2012. Testing Ultra High Performance All-Season Tires
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=165
High performance vintardekk.
2013 AMS Sports Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-AMS-Sports-Winter-Tyre-Test.htm
Oversikt over hastighetsmerking. Dekka er ikkje lagt for å kunne kjøres raskare enn den hastighetklassen dei er merka med tilseiar.
L = 120 km/t
M = 130 km/t
N = 140 km/t
P = 150 km/t
Q = 160 km/t
R = 170 km/t
S = 180 km/t
T = 190 km/t
U = 200 km/t
H = 210 km/t
V = 240 km/t
W = 270 km/t
Y = 300 km/t
Z = over 240 km/t