Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 01/17/2021 i alle områder

  1. Du har testet de ja, men det betyr ikke at de faktisk gløder. Selv et nytt relé betyr heller ikke at de gløder. Sjekk at det faktisk kommer spenning fram til glødepluggene. Gjør det ikke det må du sjekke om relé får styrespenning.
    1 poeng
  2. JChE

    Corolla (E110) 2001, 1.4 4ZZ-FE

    Du kan jo ta av toppdekselet og tørne motoren, for å sjekke om ventilene på sylinder 3 åpner og lukker som de skal. Fastbrent ventil, enten i åpen eller lukket stilling, kan gi slike feil. Hvis ventilene oppfører seg normalt, er det noe med stempel/sylinder, og da ville jeg ikke brukt mer tid på denne motoren.
    1 poeng
  3. Er vel nye ventiltetninger og stempelringer som gjelder for å stoppe oljebruken. Styr unna 1 , 1,3 og 1,4L Toyota motorene.. Bare problemer med de sier folk, Selv har jeg 2 Britiske corolla'er (E12 3ZZ-FE og en E123 TSport 2ZZ-GE) og 2 Japanske Eldre Corolla'er og ingen av de bruker olje (4A-FE og 4A-GE) Men ingen av de har rundet 170 000km heller. Og lignende tilfelle har jeg skrudd på men da på en 1,3 Motor fra 2001 Corolla. Slitte stempelringer var årsaken. Om et verksted skal gjøre denne prisen ville jeg hørt litt rundt da det kan koste en god del. Prøv heller å gå over på litt tjukkere olje / Mineral olje (Ikke syntetisk /Del Syntetisk) Da den er litt tjukkere konsistens forsvinner den ikke like lett, men smører dårligere en kald motor.
    1 poeng
  4. Om du bruker meisel og hamrer på lagerfestet så løsner det nok etter en stund. Kanskje greit å sette et par av boltene løselig på plass igjen først så du ikke ødelegger ABS føleren når det plutselig slipper. Kan også velge å hamre på boltene fra baksiden.
    1 poeng
  5. Kjenner ikke til din bil, men ut i fra bildene ser det ut som at hjullagerhuset burde løsne fra resten når du tok ut de fire boltene. Sikker på at det ikke bare henger sammen grunnet rust?
    1 poeng
  6. Den bilen der har Toyota's 1ND-TV motor og er utstyrt med kjede. Er da ytters skjeldent at et slikt kjede skulle ha behov for å byttes, og iallefall ikke ved 100.000. Ville nok latt den gå yttligere 150.000 før jeg gadd å ense tanken :)
    1 poeng
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår