Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/23/2020 i alle områder

  1. Det som ofte er et problem på slike adaptere er at de sender ekstremt svake signaler (hvis det er trådløst mellom antenne og kontrollpanel) for å ikke forstyrre andre enheter, samt at det er veldig lite som skal til før signalet inn blokkeres grunnet dårlig antenne og mangel på antenneforsterker. Sånt som trådløse ryggekameraer, dashbord kamera med trådløs overføring til telefon, billige LED pærer uten skjerming og andre "dårlige/billige" elektrokomponenter ol. kan slå ut på DAB. Pass også på at strømforsyning, antennekabel og evt. signalkabel ikke ligger for tett opptil andre større strømforsyninger/forbrukere i bilen. Opplevde slike problemer på noen biler når DAB skjøt fart for alvor for et par 3 år siden.
    1 poeng
  2. Må bare beklage, jeg skrev rett av hukommelse og skrev feil, var Syntrans Transaxle jeg mente. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke oljene som Castrol foreslår, men du trenger ikke LSD olje på bakdiff, det er sikkert.
    1 poeng
  3. Du gjør det litt tungvindt for deg selv når du unngår å bruke VW/Audi sin spec. når du skal finne rett olje. Den ZF spesifikasjon du har der er veldig gammel og er blitt erstattet siden den gang. Hvis jeg ikke husker helt feil er Castrol Syntrax Longlife 75w-90 direkte arvtager etter SAF-AG4.
    1 poeng
  4. Konas Rav4 2004 ble i pinsehelga gjenstand for et lite "facelift". Bilen er lys i fargen og hengerfeste med vange lyste i krokan-oransje for alle som kjørte bak henne. Biltemas Hammerlakk fantes allerede i hyllene og den fikk duge. Liggende halvveis under bakvogna fikk jeg se hvordan egentlig det var med rusta andre steder. Det var nok å ta av og humøret sank noen hakk. Noen kaffekopper og en liten lakkjobb senere hadde ikke situasjonen endret seg, så jeg startet med å søke på nettet etter løsninger for, eller brannslukking av rustangrepet. Bilen er er hel og fin ellers med unntak av dørterskelen på venstre bakdør. Jeg leste i forumet her og flere andre forum uten at jeg nødvendigvis ble mye klokere av det. Det er mange som har meninger om mangt og jeg ble vel egentlig mer forvirret enn opplyst. Noen markedsfører produktene sine som rene mirakler og andre refererer til erfaringer som er vanskelig å tro på. For meg ble tiden viktig og siden bilens verdi er begrenset forsvant fort tectylbehandling som alternativ. Diverse oljebehandlinger virket hensiktsmessig utifra tilstanden til understellet og da ble det type olje som måtte avgjøres. Det forundrer meg hvor lite objektive mange er i argumentasjonen, men jeg havnet i hvertfall på en løsning som "stinker sau" i følge byfolk. Bestilte time på nettet dagen etter og visste ikke helt hva slags forventninger jeg hadde. Ville jeg slippe mangellapp på bremserørene ved neste EU-kontroll om noen måneder? Ville rustangrepet stoppe på bæringer og drivverk eller ville oljen ta knekken på foringer og gummi? Ville det som var sånn tålig upåvirket holde seg slik? Sist, men ikke minst: Vil jeg heretter bli kalt Sauen Shaun og folk vil breke bak min rygg på parkeringa på Rema 1000? Jeg tok noen bilder underveis og tenker å oppdatere denne tråden om noen uker etter en sjekk av tilstanden. Kona kjører ikke allverden, men bilen brukes hver dag og om 18-24 mnd vil jeg sjekke behovet for etterbehandling eller i verste fall finne ut at sauer ikke er så allright alikevel. Slik ble den seende ut før innerskjermer ble sprøytet. Det ble boret og plugget i dører og døråpninger og for innvendig behandling også av innerskjermene. Jeg kostet på bilen "fettlista" som beskytter "hjulbuene" bak. Plaststyling gjør at det trolig er det siste stedet som blir vasket på bilen. Jeg fikk benyttet meg av et tilbud som varer ut Mai, men normalprisen på denne bilen hos denne avdelingen av Antirust (Skien) er 2500.- pluss 400.- for de to hjulbuene. Jeg vet ikke om dette var det rette alternativet for bilen, men jeg kommer i hvertfall til å oppdatere med egne erfaringer av produktet. Så langt kan jeg i hvertfall si at fra utsiden lukter bilen ett eller annet, men ikke sau. Kjørte 5 mil hjem etterpå uten å kjenne noe lukt i kupeen. Noen drypp blir det i gårdsplassen, men det tror jeg grusen skal tåle. Jeg vil gjerne høre andres erfaringer med vedlikehold av behandlingen. Jeg glemte å kjøpe en sprayboks med olja til å ha liggende, men det får jeg ordne neste gang jeg er på den kanten. Håper noen vil dele sine erfaringer med behandlingen og vedlikeholdet/oppfølgingen som har vært nødvendig.
    1 poeng
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår