Jump to content
Bilforumet.no

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/09/19 in all areas

  1. 2 points
    Nå nærmer det seg oppstart av Escort. Viss alt går etter planen så blir det imorgen eller tirsdag
  2. 1 point
    Jesper1201

    oljeforbruk

    Forklaringen er long life oljeskift intervaller. Ikke bra overhodet å kjøre 30’000km på oljeskiftet, men her er allerede «skaden» skjedd så preventive oljeskift hjelper ikke her, men du kan forsinke prosessen ytterligere ved å ta oljeskift minimum en gang i året eller senest 15’000km. Du vil da kanskje måtte etterfylle et sted mellom 1-2 liter løpet av intervallet, noe som må ses på som akseptabelt. Gjør det til en vane å sjekk nivå med gjevne mellomrom, for å kjøre til varslinga kommer opp er ikke alltid gunstig. VAG sier at inntil 1 liter pr. 1000 km er innafor, noe som i mine øyne et horribelt mye.
  3. 1 point
    Bak/under luftfilterboks? https://www.slideshare.net/mobile/AndreSilva220/al4-oil-change
  4. 1 point
    Ja ting tar tid. Gleder meg til å se resultatet i benken. Men skal ha meg diverse test turer med Escort når jeg kommer så langt. Før jeg bestiller time for å benke den
  5. 1 point
    Går sakte for tiden grunn problem med å få insuget tett. Resten av det andre er ferdig. Har fått sveist sammen insuget og adapter platen pluss planslipt. Har og kjøpt meg større dyser og. Siemens deka 630cc. Hadde på cosworth grønn dyser Vert mye overtid på jobben og dei siste mnd. Ja får virkelig håpe at det reglene vedtatt snart. Hadde vert fint å få Escort godkjent med den motor som står i den nå.
  6. 1 point
    Får satse på det vel :) Var kun det T3 huset som var tilgjengelig der og da, og det var i største laget. Også hadde jeg en 3" V-band eksosflens til T25 liggende så blei valget T25,med tanke på mindre jobb med sveising å tilpassing :)
  7. 1 point
    Strøkent som vanlig, og Gulf catch´n passet bra oppi der :) Hva slags turbo gikk du for siden du går for 4x4 eksosmanifoilen?
  8. 1 point
    Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer. Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen. Edit: glemte å spørre hvordan du fikk til logoene?
  9. 1 point
    Fått laga ferdig olje separator og catch tank.
  10. 1 point
    Jesper1201

    H1 som hovedlyspærer?

    Hvis den spiser pærer bør du sjekke ladespenningen, er den for høy ryker pærer fort. Anbefaler også å kjøpe «long life» pærer til biler med ladespenning i øvre sjikte.
  11. 1 point
    Quattro73

    Ekstremt høyt forbruk

    Start med diagnose, gjerne logg lambdaverdi med VCDS om mulig.
  12. 1 point
    Quattro73

    Bremser og skive, tapt sak?

    Selvsagt, men om du banker skiven/trommel innpå igjen så vil du kunne rotere den, og dermed komme til å slakke ut bremseskoene. Trommel/skive kan da trekkes rett av.
  13. 1 point
    Gulf1234

    Bremser og skive, tapt sak?

    Hei, jeg sliter med å få av delene for å komme til bremser etc på bakhjul, RAV4 2001-modell. Dette er en bil som har stått over tid med brekket på, og jeg har nå prøvd alt tenkelig og utenkelig for å få av skiva. For meg ser det ut som om bremsene er låst i utspent stilling, sånn at jeg må lirke det hele løs millimeter for millimeter (se bildene). Kan det stemme? Hva gjør jeg i denne situasjonen, for å få jævelskapen fra hverandre? Det er ingen flere innfestinger eller skruer noe sted. Er dette en tapt sak som må løses på verksted, og er det risiko for at jeg ødelegger noe vitalt ved å fortsette å prøve? Målet er å komme til med smøring og delebytte etc. Alle tips og råd mottas med takk. Forklar gjerne i klarspråk, jeg kan ikke noe med dette :) Tusen takk!
  14. 1 point
    opel astra

    Reset airbag error

    Ja den er grei vettu, bare å komme det. Så skal vi se hva vi finner ut.
  15. 1 point
    Jesper1201

    Toppakingen

    Les denne tråden, spesielt mitt innlegg på slutten, dog kun relevant hvis det er toppakningen du sikter til https://www.bilforumet.no/topic/307347-toppakning-på-2007modell/
  16. 1 point
    nightking

    4x4 problem

    Hei.. Du bør ta bilen opp på bukk å sjekke for åpenbare feil! Men slik du forteller så høres det ut for meg at det er RBC koblingen (viskose koblingen) som sitter på mellomakslingen. Det er ikke noe senterdiff eller noe her. Denne pleier å bli sliten slik at du ikke vil ha noe effekt på bakhjula. Og når du da "spinner " så spinner den mest sannsynlig mest foran og det vil føles at det er noe galt foran. Den vil "hoppe " litt ved spinning når den er slik.. Hvis du tar bilen opp på bukk og vrir fremre mellomaksel mot høyre også tyar du bakre mellomaksel mot venstre og det går lett, så er den defekt! Du skal ikke kunne vri den hver sin vei! En annen ting er å kjøre på tørr asfalt, og svinge full sving og kjøre i runding. får du en kraftig vibrasjon så er også problemet RBC koblingen. Du får ikke skiftet olje eller noe her. Må skiftes.. Se bilde fra delekatalog
  17. 1 point
    Jesper1201

    B9 1.4 TFSI 150HK - undermotorisert?

    Motoren er på ingen måte underdimensjonert, men det er heller ingen kraftpakke. Den vil uten tvil føles både kvikkere, mer responsiv og sterkere enn din tidligere Corolla f.eks, så hvis du syns den var grei så blir den du nå titter på helt super.
  18. 1 point
    Coltaine

    Takpropper løse i dårlige gjengehull

    VVS tetning og Loctite 577 limer til en viss grad, vil nok bli vanskelig å skru ut proppen i ettertid tipper jeg, skjønt jeg har aldri prøvd de på plast før, så kan jo hende de ikke fester så godt til plast. "Gaffa" er gaffateip ja. Et annet alternativ kan vel kanskje være å bytte ut plastproppene med noen rustfrie bolter i rette dimensjonen med en o-ring el.l for å holde vannet ute.
  19. 1 point
    Coltaine

    Takpropper løse i dårlige gjengehull

    https://www.biltema.no/bygg/vvs/kjemikalier/vvs-tetning-2000031881 Prøv en skvett sånn du, eller Loctite 577 om det er lettere å få tak i. Eventuelt så kan du bruke noe klissete som f.eks tretjære, men da bør du ha litt tørketid i tankene. Helt vanlig superlim, eller kontaktlim bør funke bra, eventuelt pakningsilikon. Siste løsning som er eneste jeg har sett brukt er en bit med gaffa over hullet/"skruen" Pakningsilikon er ganske greit å bruke bare sånn "på egen hånd" somregel ganske lett å pirke ut igjen om det behøvs, brukte ofte sikafleks e.l i sekskanten på umbrakoskruer under vannlinjen på båter for å unngå gro, det brukte å funke fint.
  20. 1 point
    En til, kort oppsummert ;) https://www.audiworld.com/forums/audi-original-s-cars-25/replacing-clutch-1995-audi-s6-2850748/
  21. 1 point
    Guide for S4C4, temmelig likt. http://12v.org/urs/ClutchReplacement.pdf
  22. 1 point
    Drivaksler og mellomaksel må av, etterpå kommer du til alt uten større demonteringer. Mulig midtre eksos må demonteres. Du må bygge noe under motor når girkasse løsnes, dette da motor henger også henger etter girkassen. Aldri la girkassens vekt hvile på aksel inn i lamell/svinghjul.
  23. 1 point
    Har laga olje separator til rs turbo'n å er i gang med å lage olje catch tank av samme slag. Planen er å starte å gjøre litt på bilen igjen når snøen forsvinner.
  24. 1 point
  25. 1 point
    DIY Skifte servo-tannstang 100/A6 Skifte registerreim 1.8/2.0 8v Skifte registerreim 2.3 10v Skifte registerreim 2.6/2.8 V6 Skifte automatolje 2.6 V6 Skifte girolje (manuell girkasse) Audi 80/90/100 Bytte servoolje på C4 Bytte kamaksel 2.3E rekkefemmer Ta ut instrumentpanel (rep. lys ute.temp) C4. Skifte drivknute/drivknutemansjett. Demontere instrumentpanel/skifte bakstykke tenningslås B3-B4-C3-C4 Skifte bremseskiver og klosser Audi 80/90/100 Demontere dørpanel og vindusramme - C4 Demontere ytre speil 100/A6 C4 Få nærlysene til å lyse sammen med fjernlys med ettermonterte S4-lykter 100 C4 Montere fjernstyrt sentrallås 100 C4 (FK) Montere fjernstyrt sentrallås A6 C4 Rengjøre linselykter innvendig - A6 C4 Reléoversikt C4 Skifte fordelermontert hallgiver FAQ Kjøpstips for Audi S4 & S6, 2.2T & 4.2 V8 Styling informasjon for Audi C4 Kupélys går ikke på når dører åpnes / feil på sentrallås Feste løs/slarkete girspak Bladet BIL sin test av Audi 100/A6 C4 Samletråd: Div guider og DIY for Audi Mengder av DIY til 100/A6 C4 på Quattroworld
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.