Gå til innhold

Huggere nær svenskegrensa?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

De høggeriene som ligger i nærheten av grensa er ikke store på Volvo og deler kan derfor være vanskelig å få tak i.

 

Sjekk heller på http://www.fbt.se vedr. hva du trenger. Få høgger`n til å sende delene som post restante i ditt navn til Strömstad postkontor - Ca. 2 timer fra Oslo.

 

Hvis du henter delene samme dag kan du kjøpe for 3000 kr uten å betale moms. Er du borte over 24 timer kan du kjøpe for 6000 kr uten å betale moms. (Greit å dokumentere dette med en kvittering av et eller annet...)

 

Frakt til Strömstad behøver ikke å bli så dyrt. Til eksempel betalte jeg 500 sek i frakt for en B230FT og M90. Alt på en pall og den veide 263 kg...

 

Dette var bare et tips...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høggeriene som ligger i nærheten av grensa er ikke store på Volvo og deler kan derfor være vanskelig å få tak i.

 

Sjekk heller på http://www.fbt.se vedr. hva du trenger. Få høgger`n til å sende delene som post restante i ditt navn til Strömstad postkontor - Ca. 2 timer fra Oslo.

 

Hvis du henter delene samme dag kan du kjøpe for 3000 kr uten å betale moms. Er du borte over 24 timer kan du kjøpe for 6000 kr uten å betale moms. (Greit å dokumentere dette med en kvittering av et eller annet...)

 

Frakt til Strömstad behøver ikke å bli så dyrt. Til eksempel betalte jeg 500 sek i frakt for en B230FT og M90. Alt på en pall og den veide 263 kg...

 

Dette var bare et tips...

 

 

 

 

Takk for tips!

Hvordan vet jeg når delene har ankommet postkontoret da? Jeg får vel ikke akkurat noen hentelapp fra strømstad postkontor?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre det på to måter:

 

1. Du får kollinr på forsendelsen og følger med på pakkesporing på http://www.posten.se Akkurat som en vanlig pakke her i landet.

 

2. Du ringer til postkontoret i Strömstad. Der har dem en egen oversikt over post restante pakker. Sier hva du heter og du får svar om pakken er kommet.

 

Dette er ikke noe "hokus-pokus". Har gjort dette mange ganger. Nå er jo kronekursen ok til å handle deler...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvilke huggere er det som ikke ligger så alt for langt unna svenskergensa? Mener jeg har hørt rykter om en i Chalottenberg, men er det flere?

 

Mvh

Ryktene er riktige. Det er/var Skrotkalle i Eda mellom riksgrensa og Charlottenberg. Uten at jeg vet status bør du ringe og sjekke om de er oppe først. For en god stund siden leste jeg en artikkel om at Skrotkalle hadde solgt seg ut og at de nye drev med noe "rare greier". Er lenge siden så jeg husker ikke hva det gjaldt.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre det på to måter:

 

1. Du får kollinr på forsendelsen og følger med på pakkesporing på http://www.posten.se Akkurat som en vanlig pakke her i landet.

 

2. Du ringer til postkontoret i Strömstad. Der har dem en egen oversikt over post restante pakker. Sier hva du heter og du får svar om pakken er kommet.

 

Dette er ikke noe "hokus-pokus". Har gjort dette mange ganger. Nå er jo kronekursen ok til å handle deler...

 

men for å få pakken tilsendt til postkontoret i strømstad.. skal man bare be høggern sende den til postkontoret og med sitt eget navn eller hva?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Jönköping ligger den største og nærmeste svenske volvo bilskroten. http://www.jt-bildemo.se

 

sjekk også på http://www.bildelsbasen.se

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jönkjøping er svært på volvo:D

Digg å ta seg en tur dit da... ihvertfall om man skal handle for en 10-12 k:P

Er vel en ca 4t tur dit fra halden om jeg ikke husker helt feil...

Men det med å sende som post resistanse til strømstad er jo bra å vite om... men tror kanskje ikke det lønner seg på no smuglerforsøk.. der kan vel tollere brått bli tipsa.... eller?

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2FAST 2FØRTI: Riktig.

 

scb: Det som er lurt å gjøre er å få høgger`n til å dele opp kvitteringen på ca. 3400 sek (blir ca. 3000 kr med dagens kurs) hvis det er et større kjøp av deler.

 

Så har du sikkert noen gode kompiser som kan sitte i bilen idet du kjører over grensa. De tar da sin kvote på 3000 kr og du slipper å betale moms. Viktig å få spesifisert kvitteringen.

 

For hvis du skulle ha kjøpt alt sammen har det blitt regnet som et "hele". Du ville da ha kunnet trukket ut 3000 kr (eller 6000 kr om du har vært borte i 24 timer) fra totalbeløpet og momset inn resten.

 

Det blir det samme som om du drar på en vanlig handletur over grensa og du tar kvota for snus/øl/vin for en annen osv...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skrotkalle i eda holder på fortsatt. Ser ut som volvo er det eneste han gidder å ha lenger da. Var bortom sist for et par uker siden og henta en svart snutegrill og litt svart listverk til 240. Så en volvo 360 med original frontspoiler, en 264 med ganske helt listverk og noen amazoner som stakk seg ut fra mengden. Det er lang mellom fine greier og ganske gamle biler så ikke reis dit for å se etter skinnseter og turbo for å si det sånn. Reis heller til Arvika, 5 mil fra grensa. Der er det 2 bilskroter. En liten(mötterud) og en ganske stor(nær en flystripe tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
De høggeriene som ligger i nærheten av grensa er ikke store på Volvo og deler kan derfor være vanskelig å få tak i.

 

Sjekk heller på http://www.fbt.se vedr. hva du trenger. Få høgger`n til å sende delene som post restante i ditt navn til Strömstad postkontor - Ca. 2 timer fra Oslo.

 

Hvis du henter delene samme dag kan du kjøpe for 3000 kr uten å betale moms. Er du borte over 24 timer kan du kjøpe for 6000 kr uten å betale moms. (Greit å dokumentere dette med en kvittering av et eller annet...)

 

Frakt til Strömstad behøver ikke å bli så dyrt. Til eksempel betalte jeg 500 sek i frakt for en B230FT og M90. Alt på en pall og den veide 263 kg...

 

Dette var bare et tips...

 

jeg bare lurer på om de har noen form for kran/jekk til å få løfta dette inn i bilen du henter motor med? Ække hypp på å dra med meg elefanten på slep

- X 94' Ford Scorpio havari

- X 90' Volvo 240

- 91 (92)' Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår