Gå til innhold

Hvorfor er de så billige?

Ranger emnet


Kimman

Anbefalte innlegg

Jeg undersøkte litt rundt om Rover 600-serier og ser at prisklassen er ganske lav.. F.eks en 97 mod Rover 600TI som bare har kjørt 143.000km og har 200 HK, selges for kun 75.000kr.. Beige skinn interiør og bilen er i strøken stand.

 

Er det fordi deler kan være dyre? eller at de ikke er slitesterk og utholdbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er jo en Honda under skallet, så det er vel både driftsikkert og billige deler. Rover er jo konk nå da, men det skal ikke ha noe betydning for deletilgangen.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

De er dyriske tunge og dårlig sammenskrudd. Hjelper lite med gode deler når de ikke henger sammen. Dette er "gubbe" bil som ikke bør brukes hardt. En kompis har eid en 620Ti og den var det dyreste kjøpet han har gjort. siderutene falt ut av festene hele tiden så rutene forsvant i nede i døren. Bremser og understell måtte han skifte noe på hele tiden. Motoren fusket nå og da. Rust problem. El brytere sluttet å funke. Han solgte når girkassen begynte å bli treg. Veldig dyre deler på de.

 

Som det heter så fint.. du får faktisk det du betaler for

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har nylig kjøpt meg Rover 600Ti.

 

Jeg reagerte på prisen, ettersom de kun for et halvt år siden var betraktelig høyere i pris. - og konkursen har faktisk hovedansvaret for det store prisfallet som skjedde nylig. Men, deler er ingen problem ettersom all deleproduksjon var ute av Rover før konkursen. Det er hovedsakelig Catepillar som produserer delene. Et viktig element er også at denne modellen er en Honda i sin helhet. Hva angår slike konkurser så er det sjelden/aldri et problem med deler, da andre står klar til å ta over.

 

Jeg har gjort en grundig research før jeg kjøpte bilen, slik at jeg ikke lot meg lure.

 

Sjekka først og fremst med tidligere forhandlere og verksted som har Rover som sitt felt (Dette har skiftet litt i mitt område). I tillegg var jeg innom en tredjepart. Det er som kjent lettere å få en nøytral vurdering av noen som kjenner bilen, men som ikke har sin interesse i merket lengre. Tilbakemeldingene var bemerkelsesverdige og svært positive. Følgende kommentarer ble mottatt og bekreftet av begge som tidligere hadde Rover i sin portefølje:

 

  1. Dette er den desidert beste modellen Rover noensinne har levert.
     
  2. Maskinen ser ut til å være en av de sjeldne som må skytes for at den skal stoppe. Turboen til tross (lavtrykksturbo), maskinen bærer ikke preg av å være en typisk turbomotor, all den tid slitasjen skulle vært tydligere - slik den er på de aller fleste andre biler med turbo.
     
  3. Rust er heller ikke det største problemet. Holdes bilen greit, slik man bør, varer karosseriet deretter.
     
  4. Typiske svakheter er hjuloppheng med fjører og støtdempere. Bilen er godt balansert og svært stabil på veien, til tross for så mye krefter på fremhjulstrekk. Det betyr at det funker ganske bra, men må skiftes oftere enn på andre modeller.
     
  5. Autofil har en reportasje på bilen, og karakteriserer denne som et røverkjøp. Mye bil for penga med andre ord.
     
  6. Maskinen er veldig bra. Spenner godt selv på lave turtall, og du kjører fra alle BMW'er opp til og med 325/528i.
     
  7. De er slettes ikke tunge. Bilen har en egenvekt med fører på 1380 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skulle kjøpe meg en Rover før jul, men min far bestemte seg for å kjøpe det i stedet for meg (har litt lite penger å rutte med), så han fikk tilslag på 60 000 + reg osv.

 

Bilen hadde gått 220 000km og hatt en eier før.

 

Vi betalte litt ekstra og fikk bruktbilforsikring (kjøpte hos forhandler), første som skjedde var at vindusheisene ikke var smørt (den hadde stått temmelig lenge), så vinduet knuste når vi skulle ta de opp og ned.

 

Var også en bremseslange som sprakk, begge delene fikk vi på garanti.

 

Bortsett fra det så har bilen vært meget bra.

 

Kjapp, men jeg synes det er litt dårlige bremser. Mye digg luksus, og utrolig billig å forsikre.

 

Synes det er en undervurdert bil, ville ikke nøle med å anbefale den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Er vel mest fordi det er en veldig tungsolgt bil som folk er redde for å kjøpe. Ola Nordmann tør jo ikke kjøpe noe annet enn japansk og tysk omtrent.

 

 

Jeg tror Tommy treffer spikeren her. Det er definitivt noe slikt. Rover har aldri hatt kraftig markedsføring i Norge og nordmenn er redd produkter de ikke kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår